Miksi Ilmastomuutos ei ole erillinen kouluaine?
2 pakollista ja 3 syventävää kurssia. Esim. tässä voi olla aiheet
1. Lihateollisuus saastuttajana ja tietoa veganismista
2. Liikennepäästöjen (erityisesti autojen) haitat
3. Biodiversiteetin suojelu
4. Energiateollisuuden päästöt
5. Muutoksia poliittisella tasolla
Kommentit (19)
Jotain pitää tajuta itsekin. Kaikille asioille ei voi olla omaa oppiainetta.
Täyttä kukkua koko aivopesu..hohhoijaa
Eläimet aiheuttavat ilmastonmuutosta ihan yhtä paljon kuin vegaani. Joten vegaani on hyvä ja poistaa itsensä tältä pallolta tuhoamasta ilmastoa. Toimi jo!
Jos jotain positiivista... Tämäkin olisi hyödyllisempi aine, kuin Ruotsi.
Mene hullu mielisairaalaan. Se on oikea paikka sinunlaisille seinähulluille.
Koska ilmasto on muuttunut, koko maapallon historian ajan.. Ja tulee muuttumaan jatkossakin, vielä ihmiskunnan pallolta hävittyäkin.
Ja miksei intersektionaalinen feminismi ole yo-kirjoitusten pakollinen aine? Tärkeämpi se on kuin joku matematiikka.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksei intersektionaalinen feminismi ole yo-kirjoitusten pakollinen aine? Tärkeämpi se on kuin joku matematiikka.
Ja miksei nussiminen ole yo-kirjoitusten pakollinen aine? Tärkeämpi taito se on kuin veganismi tai wokeilu.
Ennemmin vois opettaa oman rahan käyttöä, kotitalouden hoitamista, shoppailusta vierotusta, järkevää arkiajattelua, säästämistä, kierrättämistä, itsetunnon kohottamista (ettei ostamalla lisää rojua/vaatetta tarvitse hakea hyväksyntää koulukavereilta). Samalla siinä planeettakin pelastuis.
Ilmastohysteria-opin nimi voisi olla Agenda 2021-oppi
Koska kaikkia mielikuvituksen tuotteita ei kannata opettaa koulussa.
Miksi lapsille syötettäisiin sellaisia valeita? Et taida olla ihan täyspäinen?
Koska ketään täysjärkistä ei kiinnosta koko ilmastonmuutoshömppä.
Missäs kurssi: somettelu ilmaston saastuttajana?
Toisin sanoen ap sanoo, että maailmassa tärkeydeltään sen kokoluokan ongelmia, että niistä pitäisi luoda oma oppiaine koulussa. Ap:ko sen sitten päättää, mikä on tarpeeksi suuri ongelma, jotta siitä voidaan luoda oppiaine. Ongelmien listaltasi puuttuu mm. tulo- ja varallisuuserot matalan AÖ:n ja korkean AÖ:n omaavien ihmisten välillä. Sieltä puuttuu mm. tekoälyn vaikutus ihmisten työllisyyteen ja ei-akateemisen koulutuksen vaikutus ihmisen elämään tekoälyohjatussa yhteiskunnassa. Entäpä elämän merkityksellisyyden katoaminen modernissa yhteiskunnassa, jossa yhteiskunta ja sosiaaliset konstruktiot eivät enää määritä ihmiselle elämän tarkoitusta, vaan kansalaiset vaeltelevat kuin eksyneet lampaat, yrittäen löytää elämälle merkitystä. Nämä olisi erittäin akuutteja, suurempia, ja useampia ihmisiä koskettavia ongelmia kuin ap:n vegaaniunelma ja ilmastohössötys.
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain positiivista... Tämäkin olisi hyödyllisempi aine, kuin Ruotsi.
Mielummin pakkoarabia ruotsin sijaan, monet tutut naiset on arabin kanssa ja nuoretkin tytöt näyttävät viihtyvän heidän kanssaan niin olishan se hyvä että arabian kielikin olis hallussa
Ime homeista pääsiäismunaa