Perusterveiden viisikymppisten rokotukset alkavat jo vappuna – näin rokotukset etenevät eri kaupungeissa
Perusterveiden viisikymppisten rokotukset alkavat jo vappuna – näin rokotukset etenevät eri kaupungeissa
Koronarokotuksissa tullaan 10 vuoden ikäluokka alaspäin aina noin kahden viikon välein.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007917900.html
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti koska vanhemmat kieltäytyvät AZ:sta.
Nuoremmat naisetkin kieltäytyvät Astrasta.
Astran ongelmat ovat olleetkin vain nuorilla, siksi sitä vanhuksille piikitetäänkin. Riski saada mitään on kuitenkin isompi ihan tavallisilla epillereillä.
Entä pelkällä keltarauhashormooni lla?
Vierailija kirjoitti:
Helsinki taas jälkijunassa. Nämä tiedotkin vaihtuvat jatkuvasti, tuleeko mitä rokotetta ja milloin... Veikkaan että syksyyn saan odottaa. 56 v hki
Pitäis ne piikit antaa hesan. Ei ole mun oikeustajun mukaista, että maakunnissa, joissa ei edes koronaa kunnolla ole, piikitetään ihmisiä. Hesa tulee jälkijunassa rokotus ranking listoilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua korpeaa tuo "perusterveiden" rokotusten alkaminen- toitotus.
Mieheni on melkoisen sairas, ei todellakaan perusterve, mutta kun ei satu kuulumaan juuri noihin riskiryhmiin, niin ei ole saanut sitä rokotusta. Tai sairautensa puolesta kuuluu, mutta tuohon listaan on listattu jotain niin omituisia liitännäisoireita, mitä pitäisi olla, eikä sellaisia hänellä ole
Sanos muuta. Minäkin olen perusterve, vaikka olen syönyt yli 10 vuotta verenpainelääkkeitä. Mielestäni ihminen, jolla on jatkuva lääkitys, ei ole perusterve.
Verenpainelääkitys ei kuulu koronaviruksen riskiryhmiin. Odottakaa nyt vaan vuoroanne, niin me muutkin tehdään.
Ei kuulukaan, mutta se ei silti tarkoita että ihminen olisi ”perusterve” tai ei olisi letkuissa teholla Koronan saatuaan. Todennäköisesti onkin.
Minä voin lahjoittaa oman annokseni jollekin helsinkiläiselle! Jätän nimittäin tämän rokotekokeilun väliin. Minnekähän voisin siitä ilmoittaa...
Oletetaan että perusterveet rokotetut haluavat rientää välittömästi kuluttamaan, tapahtumaan, matkailemaan, teattereihin...
Vierailija kirjoitti:
Astrasta on tullut ongelmia vain alle 50v naisille, joten sitä vanhemmat ja miehet vaikuttaisi olevan "turvassa". Ja nuorille naisillekin riski on jotain 1/100 000.
Juuri oli uutinen, jonka mukaan 2 näistä suomalaisista on miehiä ja yksi heistä on 60-vuotias..
Ei tulisi mieleenkään ottaa näitä rokotteita.
Never.
Haluan pysyä terveenä.
Raivostuttaaaaaaaa risiryhmä 1 ja 2 ja "perusterveet". Jos syö säännöllisesti monta pilleriä lääkettä päivässä EI OLE perusterve!
Autoimmuunisairaus, esidiabetes, verenpaine, suolistosairaus....vaikka mikä sairaus, vaikka IBD, mutta ei kun olette PERUSTERVEITÄ.
Odotan rokotusvuoroani kuin kuuta nousevaa!!!!!
Minäkään en suosittele kenellekään mitään kokeellisia rokotteita, enkä itsekään mitään rokotteita huoli.
T. Lidl-mies.
Kuinka nyt tuntuu että rokotuksista on jauhattu koko talvi. Ihan koko talvi! Ja silti vasta nyt yksi nuori diabetestä sairastava tuttu toteaa että hän "taitaa" kohta saada rokotteen. Koko tämä aika ollaan rokotettu riskiryhmään kuuluvia ja heitäkin tuntu olevan rutkasti vielä jäljellä.
Mulle rokotteen kanssa on ihan yksi lysti. Saan tai en, ei kauheasti edes kiinnosta. Kuulun siihen häntäjoukkoon jolle sitä ehkä joskus tarjotaan, jos niitä on enää jäljellä. Ihan sama. Maailmaan ehti putkahtaa pari uuttakin virusta ennenkuin tämä vouhotus koronasta joskus loppuu.
N45
Nyt olis kyllä hyvä jos myös nuoremmat lähikontaktiammateissa työskentelevät pääsisivät ottamaan rokotteen! Eli jos olet 50-60 ja saat tehdä pelkästään etätöitä, anna vuorosi hänelle joka on sinua ehkä vuoden pari nuorempi mutta pakotettu työssä kohtaamaan ihmismassoja.
Vierailija kirjoitti:
Kohta voi tulla markkinoille työpaikkoja, joita todella kannattaa hakea.
Viiskymppisissä on paljon mm toimitusjohtajia.
Kerropa meille tilastotietoa AstraZeneca-rokotteeseen kuolleista ja siitä, millainen on ollut veritulppaan kuolleiden asema työelämässä!
Tämä kiinnostaa kovasti.
Ehkä jossain kainussa alkaa vappuna. Pk-seudulla luultavasti aikaisintaan kesäkuussa jos silloinkaan. Hienosti muuten hesarin arvioartikkelissa oli asiaa suoraan lausumatta vihjaustu että toiset rokotukset viivästyttää sen loppuosan (30%) kansasta rokotuksia jonnekin alkusyksyyn. Siis kun EU:n tavoite 70% on saatu täyteen joskus heinäkuussa.
Helsinki aloittaa 60-64 vuotiaiden rokotukset maanantaista alkaen mutta tahti taitaa hidastua tuon Astra-jupakan takia. Sillain kiva että hallitus päätti rokotteiden kohdentamisesta niin että kohdennettavat rokotteet ovat Astra(jota ei voi antaa kuin tietylle pienelle ryhmälle, joka on lähes rokotettu jo) ja Modernia jota tulee vähän. Vähän sellainen fiilis tuli tuosta ettei oikeasti edes haluttu auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt olis kyllä hyvä jos myös nuoremmat lähikontaktiammateissa työskentelevät pääsisivät ottamaan rokotteen! Eli jos olet 50-60 ja saat tehdä pelkästään etätöitä, anna vuorosi hänelle joka on sinua ehkä vuoden pari nuorempi mutta pakotettu työssä kohtaamaan ihmismassoja.
Itse olen 54-vuotias ja asun Helsingin korona-alueella. Minulle tämä olisi ihan ok, koska voin aika paljon vältellä kontakteja ja joku muu on vaikka kaupassa tai kampaajana tai lapsia opettamåassa. Näin tätä nyt ei kuitenkaan ole saatu järjestettyä, joten jos varausmahdollisuus aukeaa, niin menen kyllä heti. Ei tähän yksi ihminen voi vaikuttaa.
Rokotusjärjestys ammatin perusteella olisi kyllä järkevä mutta taitaa olla käytännössä mahdotonta. Nyt kun tätä korona-touhua katseltu niin en usko että tästäkään asiasta saataisiin yksimielistä päätöstä riittävän nopeasti aikaan. Ja sitten rokottajien pitäisi keksiä kuinka tarkistavat että onko kyseessä vaikkapa bussikuski eikä puhelinmyyjä.
Aika monella tuntuu olevan intoa ottaa vapaaehtoisesti Astran rokote ja sekin voisi auttaa.
Verenpainelääkitys täälläkin ja psyykelääke ptsd:n. En silti kuulu riskiryhmiin, vaikka olen mt-eläkkeellä.