Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi pelkää koronatestiä

Vierailija
13.04.2021 |

Miten toimisitte, jos lapsella on nuhaa ja testiin pitäisi mennä, mutta lapsi pelkää testiä eikä suostu menemään testattavaksi? Lapsi on ollut aiemmin testissä, mutta testiä ei saatu otettua, sillä se sattui liikaa. Hoitaja sanoi, etteivät he ala väkisin pitämään ketään kiinni. Olen yrittänyt keksiä lapselle kivoja juttuja, jotka saisi palkinnoksi testiin menemisestä ja pelon voittamisesta, mutta pelko on liian suuri.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen toistaiseksi pitänyt vain lapsen kotona ja ollaan oltu miehen kanssa kotona etätöissä. Yleensä parin päivän päästä on jommalle kummalle vanhemmalle tullut flunssaoireita, jolloin vanhempi on testattu (aina negaa). Meillä siis koronatestiä hysteerisesti pelkäävä lapsi. Koulu ei ole toistaiseksi vaatinut koronatestiä, mutta jos niin käy tulevaisuudessa niin täytyy varmaan maksaa se 200 € yksityiselle, jotta saadaan lapsi testattua ilman traumoja.

Miten toimitte jos lapsen pitää mennä nieluviljelyyn tai hänestä pitää ottaa verikoe vakavan tulehduksen takia tai tarvitaan oksennustaudin jälkeiseen kuivumiseen kanyyli tippaa varten? Isillekö se laitetaan?

Verikoetta varten lapselle laitetaan Emla tai otetaan kapillaarinäyte sormenpäästä. Nieluviljely onnistuu. Koronatesti on otettu kolme kertaa, enää lapsi ei siihen suostu.

Vierailija
42/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon aiemmin monta kertaa jutellut tällä palstalla verikoekammoisesta lapsestani ja juuri kukaan ei ole ollut samaa mieltä kuin minä, että testiä ei saisi väkisin lapselta ottaa. Hassu ilmiö että kun kyse on kivuttomasta testistä (kunhan istuu paikoillaan liikkumatta) niin ollaankin sitä mieltä että aivan ok olla menemättä. Koronassa vielä se puoli että sen testaamatta jättäminen voi vaarantaa muitakin ihmisiä ja vaikeuttaa terveydenhuollon työtä.

No voi anteeksi kun en ole ollut sinun ketjussasi kertomassa että minustakaan testiä ei kannata (tai välttämättä edes voi) ottaa väkisin. Saanko nyt kuitenkin olla tässä ketjussa sitä mieltä että koronatestiä ei saisi ottaa väkisin, vaikka olen missannut tuon sinun ketjusi? Vai seuraako jonkun ketjun missaamisesta automaattisesti se että muista asioista pitää olla jotain tiettyä mieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa, niin veisin Terveystaloon kurlaustestiin, jos lapsi on sen ikäinen, että osaa kurlata vettä. (Voihan sitä myös harjoitella kotona etukäteen.) Käsittääkseni tuo testi on vain terveystalolla, mutta on yhtä varma kuin nenätesti. Siinä siis kurlataan suolavettä ja syljetään se kuppiin ja testi otetaan siitä.

Vierailija
44/45 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäinen osaa kurlata? 2,5-vuotias saattaa olla vielä liian pieni oppimaan, vaikka kotona harjoittelisi?  (lapsella on siis hieman nuhaa ja olen kuullut pari yskäisyä viikonlopun aikana.)

Vierailija
45/45 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

(juuri luin hesarin uutista viime syksyltä, jossa todettiin, että lapselle koronatesti on kivulias ja kajoava.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä