~♥~♥~ PITKIKSET vko33 ~♥~♥~
[quote]
[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]
[/quote]
[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]
[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]26-vuotias clomituplamamma, mies 29vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta 04/05.[/color]
[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä -77, mies -75. Esikoisen (02/04) yritystä ½ vuotta, tärppäsi luomusti. Pikkukakkosen (02/06) yritystä reilu vuosi, tärppäsi 5:stä clomikierrosta. Pco vaivana.[/color]
[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 24v, mies 28v, pillerit jätetty pois 10/04, jonka jälkeen kuukautisia ei kuulunut -> Primolut-kuureja. 8/05 todettu pco -> clomit+terot. Tehty laparoskopia.[/color]
[color=darkorchid]vikli80[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04. 9kk yritettiin saada raskautta alulle. Kuukautiskierrot vaihteli ~26-70. Lapsettomuustutkimuksiin oli juuri tullut lähete kotiin, jonka jälkeen tulinkin raskaaksi. Ensimmäisiä menkkoja odotellessa... [/color]
[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=deeppink]Minä ja mies 26 v. Pillerit pois 5/04. Kierrot 32-142. PCO todettu 2/05. Hoitona 10 kg pois ja Metformin reilu 2 kk, tuloksena raskaus.[/color]
[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=9BCD9B]ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään.[/color]
[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=deeppink]Minä 26, mies 25v,ensimmäistä yritetään. Pillerit pois 10/04, pco 08/05 ja nyt lapsettomuustutkimukset alotettu.[/color]
[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=9BCD9B]33v kahden lapsen äiti (tyttö 1/98, poika 4/99). 8kk yrityksen jälkeen meille on vihdoinkin saatu kaivattu plussa. Pitkät kierrot saatiin tasaantumaan Teroluteilla ja tärppiin vaadittiin 2 Clomikiertoa. Kolmannen lapsen la näillä näkymin 18.11.2006.[/color]
[color=darkorchid]pantteri[/color] [color=deeppink]Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.[/color]
[color=darkorchid]mimmu_78[/color] [color=9BCD9B] Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x [/color]
[color=darkorchid]Nuuhistelija[/color] [color=deeppink]Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.[/color]
[color=darkorchid]olivia@[/color] [color=9BCD9B]Molemmat 25, naimisissa kesästä ' 05 lähtien, yritys aloitettiin 09/05. Kierrot olleet Cilest-pillereiden jälkeen 36 ja 59[/color]
[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=deeppink]Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl. [/color]
[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, Mies 26 Ensimmäistä toivomme. Spontaanit keskenmenot 05/06 ja 08/06 viikolla 7. Kierrot 36 päivästä eteenpäin[/color]
[color=darkorchid]pipu-77[/color] [color=deeppink]Minä 28 ja mies 32 jätin pillerit 11/05 ja kierto on ollut koko elämäni pitkä ja epäsäännöllinen, mutta nyt esikoista kovasti toivotaan. [/color]
[color=darkorchid]Tuulia-79[/color] [color=9BCD9B]minä ja mieheni 26 vuotiaita. Esikoista yritetään ja pillerit lopetettu syyskuussa 05. eka kierto 47 ja toka 63[/color]
[color=darkorchid]Janice82[/color] [color=deeppink]Olemme mieheni kanssa 23-vuotiaita, yrittäminen aloitetaan. Minulla aina ollut pitkä kierto. Nytkin väh.2kk väliä. Ens kuussa gyne, selvitetään mistä johtuu. [/color]
[color=darkorchid]manti76[/color] [color=9BCD9B]toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta[/color]
[color=darkorchid]töppönen.[/color] [color=deeppink] olen itse 25v, mies 26v. pillerit jätetty pois 09/05 ja pitkät kierrot riesana. huidellut kp38-59 välillä. ensimmäinen pikkuinen olisi toiveissa.[/color]
[color=darkorchid]RuuPikkuinen[/color] [color=9BCD9B] ruu 28, mies 30 & vauvahaave 01/06. PCO 2002, lisätutkimuksiin lääkärin kehoituksesta 04/06. Kierrot pidetään kurissa proveralla.[/color]
[color=darkorchid]Rouva81[/color] [color=deeppink]Olen 25 vuotta ja mies 31. Yritettiin koko viime vuosi raskautta ja tutkimuksissakin käytiin. Mulla ongelmana pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Tulin sitten yllättäin raskaaksi syyskuussa. Joulukuussa sikiö todettiin kuitenkin menehtyneeksi ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Nyt siis alkaa taas uusi yrittäminen.[/color]
[color=darkorchid]pömppö79[/color] [color=9BCD9B]Mieheni ja minä molemmat vm.-79, esikoistyttö on iki-ihana 3-vuotias rasavilli, pikkusisarusta hänelle ollaan toivottu ja yritetty 2vuotta (väliin mahtuvat nuo ikävät keskenmenot). Kiertoni on aina ollut vaihteleva. [/color]
[color=darkorchid]Olvi[/color] [color=deeppink]Olemme mieheni kanssa vähän yli kolmekymppisiä ja esikoinen olisi toiveissa. Kesästä asti olemme yrittäneet saada lasta, mutta vaikeaa on ollut, kun aiemmin ihan normaali kierto on heitellyt 40-60 päivän välillä. Ensimmäinen clomi-kuuri maaliskuussa.[/color]
[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=9BCD9B]Minä 22v ja mies 23v, poika syntynyt 12/04. Toinen ollut haaveissa huhtikuusta 05. Aina on ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, mutta synnytyksen jälkeen pahemmin sekaisin. kiertojen kesto 35 päivästä ylöspäin. Lääkäriin pitäisi mennä.. [/color]
[color=darkorchid]Irmeli72[/color] [color=deeppink]Minä 33v ja mies 37v. Kaksi poikaa (99 ja 02), kolmatta ruvetaan yrittämään toukokuussa. Nyt olen pillereillä, mutta ilman niitä kierto on pienimmilläänkin n.47pv ja pahimmillaan 60pv. Lääkärin kanssa sovittu että heti pillereiden jälkeen terot, ei edes yritetä " normalisoida" kiertoa.[/color]
[color=darkorchid]lieppu[/color] [color=9BCD9B]Olen itse kohta 25v. ja mies 27v. Olemme juuri aloittaneet lasten yrittämisen. Minulla on todettu pco 05/00 ja kuukautiset epäsäännölliset ilman e-pillereitä. [/color]
[color=darkorchid]maalislapsi[/color] [color=deeppink]Meillä on yksi lapsi (synt. maaliskuussa 05). Synnytyksen jälkeen kierron pituus aikalailla aina 50 tai vähän yli. Yritämme siis toista lasta.[/color]
[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]
[color=43CD80]Veera24[/color] [color=FF6A6A]la 8.8.2006[/color]
[color=43CD80]Pantteri[/color] [color=FF6A6A]la 5.8. [/color]
[color=43CD80]Olivia@[/color] [color=FF6A6A]la 6.10.[/color]
[color=43CD80]tilulilu[/color] [color=FF6A6A]la 24/10[/color]
[color=43CD80]Nuuhistelija[/color] [color=FF6A6A]la 10.10. [/color]
[color=43CD80]Kanelisokeri[/color] [color=FF6A6A]la 18.11.[/color]
[color=43CD80]Möhköfantti84[/color] [color=FF6A6A]la [/color]
[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]
[color=darkorange]Mia79[/color] [color=crimson] (la 18.12.) [/color] [color=cornflowerblue]poika (2780g, 49,5cm)[/color] ja [color=crimson] tyttö (2805g, 50cm) syntyivät 26.11. rv 36+6 käynnistyksellä raskausmyrkytyksen vuoksi. [/color]
[color=darkorange]Mikaela77[/color] [color=crimson] (la 27.2.) Tyttö syntyi 23.2. painoi 3432g ja pituutta 49cm, pää 35cm [/color]
[color=darkorange]mimmu_78[/color] [color=crimson] (la 15.3.) [/color] [color=crimson] tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm [/color]
[color=darkorange]vikli80[/color] [color=crimson] (la 24.1.06) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 22.1.2006,mitat; 3305g, 50cm, päänympärys 39,5cm [/color]
Kommentit (21)
Kristiina, nostan hattua että olet jaksanut opiskella kesällä! Mun piti tehdä lopputyö kesällä valmiiksi, mutta en koskenutkaan siihen. Nyt sitten puuhailen sitä iltaisin ja viikonloppuisin.
Se on totta, ettei niitä turhia toiveita haluaisi itsessään herätellä. On päiviä, jolloin sitä leikkii kyllä ajatuksella. Yleensä näin käy piinaviikon alussa, mutta sitten sitä pakottaa itsensä taas takaisin ruotuun. Kun menkkoihin on aikaa viikko, alan itse laskemaan jo seuraavaa piikityspäivää. Näin sitä jo vähän alitajunnassa synkistelee ennakkoon ja pettymys ei ole niin iso sitten kerralla kun tärppiä ei tule. Itsesuojevaistoksi tätä kai sanotaan.
Oma napsu: synkistelyvaihe eli kierron loppupää menossa.
myttö
huolimatta pidän teille kristiina ja myttö molemmille kovasti peukkuja! :)
Hienoa, että olet tosiaan jaksanut opiskella kesällä kristiina. En nyt muista mitä kirjoitit siitä, että missä vaiheessa opintosi ovat. Joten kysyn siis, onko vielä paljon jäljellä? Mytölle kanssa tsemppauksia lopputyön kanssa, se on hirvittävän suuri rutistus. Varsinkin töiden ohella.
napanapa:kp20 meneillään, valkkarin tuotanto lisääntynyt. Olisikohan ovulaatio siis ollut. En tikutellut, kun testit loppuivat viime torstaina... Ahkeria ollaan yritetty olla, toivoa siis riittää.
toiveikkaana,
ruu.
Onpa hiljainen tämän viikon pinomme. Piti tulla hinaamaan sitä ylemmäs ; )
Nopee pinoutuminen, hirvee työviikko meneillään!!
Kristiinalle ja Mytölle plussatuulia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mulla kp7 ja piikitykset meneillään, inssi siis tavoitteena. Saas nähä miten käy..Ultra pe:na, taas ihme mahakipuja ja pahaa oloa, stressiä pukkaa.
Nyt nukkumaan. palaillaan:)
-Maya-
Ollaan tosiaan melko hiljaisia tällä viikolla.
Mayalle onnea tän päivän inssiin, toivottavasti siellä köllöttelee sopiva määrä kasvavia munarakkuloita ja pääsette inssiin! Tsemppiä myös työuurastukseen!
Täällä myös tuhat tulta takapuolen alla. Työpaikan vaihdos toikin sitten tullessaan mukanaan lisää töitä, olen nyt kahdessa paikassa työssä (nykyisessä osa-aikaisena ja uudessa melkein kokopäiväisenä), sen lisäksi freetöitä ja se hitsin opinnäytetyö + muutama kurssi suoritettavana. Joten vapaa-aikaa ei tälle syksylle ole, huoh!
Tänään pitäisi olla kierron viimeinen päivä ja meninpä tekemään testin jo tässä vaiheessa. Haalean testiviivan sain. Nyt alkoi siis uusi odottaminen, alkaako menkat ja päästäänkö ultraan saakka. Hyvin, hyvin jalat maassa täällä ollaan.
myttö
MITÄ MUN SILMÄT NÄKEEKÄÄN????????????????? VAROVAISET ONNITTELUT MYTÖLLE!!!!! Kyl haaleakin viiva plussa on, ihan mieleton juttu, tulin hirveen onnelliseks sun puolesta!!!!! Eiks teil viel menny niin et täs kierros ette päässy inssiin, vaik piikittelitkin vaan meni kotihommiks??
Pistitkö pregnylin?? Onnea viel kerran, päätä huimaa!!!
).( Tänään ei siis pitänytkään olla inssiä vaan kontrolliultra. Siis nyt kp9 ja siel oli TÖRKEE määrä muniksia, lääkäriä oikein rupes naurattamaan, sano et mun munasarjat oli ku haulikolla ammutut!!?? Mua vaan nauratti..
No oikeella oli kaks isompaa 10mm, sikäli hyvä kun aattelin et ne ei oo mihinkää kasvanu. Viime inssissä oli kp 10 pari 9mm. Eli paremmin nyt ja vielä Puolta pienemmällä annoksella puregonia ja päivää aikasemmin.
Pistän pari päivää isommalla annoksella ja pari pienemmällä. Ti-ja ke välisenä yönä irrotuspiikki ja torstaina pitäs sit olla inssi.
Sit valittelin mun kierron loppuvaiheen lyhyyttä ja tuhruilua, niin arvaatkaas mitä sain lääkkeeks!? No pistän puolikkaan Pregnylin(irrotuspiikin)kp19 ja 23. Sen pitäs tukea kiertoa. saan taas läträtä nesteiden kanssa..
Nyt pitää lähteä töohin!! Hyviä v-loppuja kaikille11
-MAYA-
Ja mitäs mitäs minunkin vanhat puusilmäni näkivätkään... HAALEAN HAAMUVIIVAN MYTÖLLÄ!!! VAUTSI VAU!! Peukut täällä pystyssä, että viiva vahvistuu ja raskaus kantaa läpi tuon 9kk!!!! IHANA ihana uutinen!!! :)
Kristiin@: Mikäpä tilanne sulla on? Onko vuoto alkanut vai onkos plussausmahdollisuutta...? Toivottavasti sun ei tartteekaan mennä lääkäriin, vaan neuvolaan seuraavaksi :) Pidellään peukkuja!
Ruu:lle myös tsemppiä että tämä kierto toisi plussan! Toivotaan, että ahkerat touhut tuovat tulosta :)
Maya: Sullahan on oikein kunnon coctail noita lääkkeitä. Tai siis suonensisäisiä ;) Hyvä, että olet hyvillä mielin! Hienoa, että muniksia oli tullut noin hienosti!! Tsemppiä sulle tulevaan inssiin!!!
Mitäs muille kuuluu?
Täällä ei ihmeitä. Raksa-arkea vaan. Noora täyttää ens viikolla jo ½ vuotta! Voitteko kuvitella!! Vastahan tuo nuppu syntyi.. Niin se aika rientää, huhhuh.
Mikaela
Paljon peukkuja!! Toivotaan, että viiva vahvistuu ja pieni pysyy matkassa!
Tsemppiä myös työ-ja opiskelukiireisiin!
ruu.
Tosiaan tämänkertainen inssi meni sivu suun, mutta onneksi ei haitannut :-) Oli hyvä, etten tällä kertaa kuunnellut lekuria, vaan otin ohjat omiin käsiin ja tuikkasin pregnylin vatsaan pari päivää aiottua aiemmin.
Maya. Hieno juttu, että kaksi follikkelia oli isompia kuin muut. Nyt peukut pystyssä, että kehittyvät täysikasvuisiksi ja pääset inssiin!! Hyvä, kun mainitsit lyhyestä luteaalivaiheesta lääkärille. Olen kuullut täällä aiemminkin, että pregnyliä ollaan käytetty tukihoitona. Toivottavasti tehoaa.
Onpas tosiaan aika mennyt, kun Mikaelan pikkuinen on jo puolivuotias. Äskenhän vasta toivotettiin pieni tervetulleeksi.
Mukavaa viikonloppua kaikille,
myttö
mähän unohdin ihan kysellä, että koska Myttö aikoo testata uudestaan? Mähän testasin silloin haamun saatuani joka päivä seuraavat 5-6 päivää ;) Mitennii malttamaton näkemään vahvistuuko viiva...? ;)
M.
Varovasti onnittelen myttöä! Millä testillä testasit, kannatta kokeilla tuota aconin herkkää testiä niin saat sen vahvan plussan nopeasti.
Onnea myös muille pitkiksille yritykseen, kyllä se vielä teilläkin tärppää!
Ultrassa kävin keskiviikkona ja laskettu siirtyi melkein kaksi viikkoa, mutta siellä se tiitiäisen sydän jyskytti! Muutaman viikon päästä uusi ultra, jossa varmemmin selviää laskettuaika. Enää en oksentele koko päivää, mutta kokoajan etoo ja silloin tällöin halailen pönttöä. Nyt on sit vielä angiina, pitäs jaksaa lähtee päivystykseen jonottamaan. Ei tänne kummempia.
...Ihanaa...!!!
minun ).(
Olin suunnitellut pari kuukautta eilistä iltaa; juhlat tiedossa, kuski+illan seura varattu. Eilisen aikana mietin pitäisikö testata vai ei... Töistä kotiin päästyäni aloin valmistautumaan bilettämiseen. Käväsin vessassa ja silloin tuli kova itku, en voinut muuta kuin hetken tuijottaa ja sitten vain itkeä, kun testi näyttikin vaaleaa plussaa!!!! Luin ohjeet kahteen kertaan ja pistin vielä miehenikin sen lukemaan, mutta kyllä se näytti plussaa! Ei haitannut, että kuski vaihtuikin " mahakivun" vuoksi.
Vielä hieman epäilyttää tuo testi, kun joskus täällä palstoilla on tuota apteekin omaa testiä haukuttu. Meinaan heti maanantai aamulla soittaa lääkäriin ja pyytää että kirjoittaa labraan lähetteen, jotta saadaan varma tulos. Minun pitäisi mennä röntgeniin, joten olisi sitten hyvä syy perua se viimetipassa.
Uskomatonta, että se tapahtui nyt minullekin!!!
Kristiin@!!!!!!! Ihanaa ihanaa ihanaa!!!!!!!!!!!!!!!! Mikäs upea plussa-aalto on pyyhkäissyt Pitkisten yli?? Vautsi vau!! Tulehan kertomaan plussan vahvistumisesta meille, joohan? Peukkuja sulle paljon, siitä se viiva vahvistuu!!!!! Huih, menee aina ihan kylmät väreet kun luen plussailuistanne! :)
Puolestasi so happy, Mikaela
Ihanaa!! Onnea hurjasti plussasta! Ja nyt kasvatetaan masua yhdessä kevään loppuun, joohan ; ) Tulisipa näitä positiivisia yllätyksiä nyt oikein rytinällä lisää tähän pinoon!! AIVAN MAHTAVAA!
Möhköfantilla oli myös iloisia uutisia, että ultrassa pompotti sydän ja että sun pahoinvoinnit on helpottanut. Kiva kuulla, että kaikki hyvin!
Tämä tyttö testaa huomenna (su) aamulla, ja toivoo että viiva olisi vahvistunut.
myttö
Upeeta että täällä on kaksi plussannut melkein samaan aikaan, jipii !! :) Onnea paljon Myttö ja Krstiina ! :) eiköhän se siitä tosiaan vahvistu :)
Napatkaa pliis meidät muutkin mukaan tästä kierrosta... ;)
Omassa navassa piinapäiviä vielä monta jäljellä, nyt vasta kp29/33-40?. En ole oikein osannut tulkita tätä kiertoa, joten vaikea sanoa milloin tädin kuuluisi pistäytyä taas. Ovista en ole osannut bongata, joten oon miettinyt josko se sit on hypänny tän kierron yli kokonaan. Aktiivisia ollaan kyllä oltu koko kierron ajan, mutta jos ei ole ollut ovista niin on vissiin ollu turhaa..Tai no, hyvää harjotustahan tuo on ollut :) hih
Vatsa on kyllä koko ajan ollut pömpön ja turvonneen tuntuinen, eikä mitään ole jaksanut, veto pois. Mutta mitäpä noista " oireista" kun ei ne aikaisemminkaan ole mitään meinanneet. Paras vaan yrittää miettiä muita juttuja, ja odotella sitä seuraavaa kiertoa. Eli täällä taitaa olla juuri nuo masis-päivät käsillä mistä alkuviesteissä oli puhetta... en nyt muista kuka niistä mainitsi :I mutta katse on siis jo vähän siellä seuraavassa kierrossa.
Töppönen: Sullekin on täällä peukut pystyssä!!! Toivotaan, että sinäkin plussaat tässä kierrossa!
Töppönen, peukut sulle myös pystyssä!!
Testasin sitten tänään aamulla uudestaan ja viiva oli ihan vähän tummunut, mutta ei läheskään yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Eli sellainen vaaleanpunainen viiva. No, aika näyttää miten tämän plussan käy. Eilenhän niiden menkkojen oikeastaan olisi pitänyt vasta alkaa...
myttö
Eikös se jotenkin sillai mennyt, että raskaushormoni tuplaantuu joka toinen päivä..?
Mulla kesti tokassa raskaudessa viikko, että haamuviiva tummui kontrolliviivaa tummemmaksi. Tosin testailin eri testeillä kun Aconit loppui kotoa. Apteekin oma antoi hailuviivoja mutta Predictorissa oli kunnon tumma pallukka viikko Aconin haamusta.
Olen pysytellyt taka-alalla välillä kuitenkin pinoa lueskellen. [color=blue]RuuPikkuinen [/color] taisi minua huhuillakkin viime pinossa. ...Kesälomaa mulla ei tänäkään vuonna ole lainkaan. Toisaalta se oli oma valinta, opiskelu työn ohella on niin rankaa että päätin hoitaa osan kesän aikana niin ehkä syksymmällä pääsee sitten hieman helpommalla.
Luin [color=red]pumpsun [/color] tilannetta vanhoista pinoista, todella ikävää! Toivottavasti lomareissunne menee hyvin ja tuo vaihtelua julmalta tuntuvaan arkeen. Olet ollut paljon ajatuksissani!
Omaa napaa vielä lyhyesti...
Eipä oikeastaan mitään ihmeellistä. Nyt menossa toinen clomikierto kp on...31, piti käydä ihan laskemassa. Odottelen tässä tätiä kylään, muu mahdollisuus ei juurikaan ole edes mielessä käynyt. Sitä on niin kouliintunut tässä pian kahdenvuoden aikana, ettei turhia toiveita halua edes alkaa pohtimaan. Noh, pitää kyllä myöntää, että ainahan se mielessä käy, mutta kun ei olo ole mitenkään erilainen kun normaalistikaan, niin eipä sitä viitsi mitään alkaa sen enempää toiveita herättelemäänkään.
Lääkäriaikaa odottelin jo heti nyt elokuulle tai viimeistään syyskuun alkuun, mutta eipä ole vielä uutta aikaakaan tullut.