Tekeekö kehonkoostumus-/älyvaa´alla mitään?
Ajattelin, että josko siitä ois tsemppikaveriksi laihikselle, kun näyttäis rasvamassan tippuneen vaikka paino ehkä muuten pysyisikin samana? Mulla kun on ongelmana se, että jos paino junnaa tai ei tipu mun mielestä tarpeeksi nopeasti, tulee turhautuminen koko touhuun. Mutta jos näkisi, että jaaha, paino junnaa koska nestettä on nyt enemmän kuin viimeksi tai että rasvaa on kumminkin kadonnut, niin ehkä se tsemppaisi jatkamaan? Millaisia kokemuksia teillä muilla on? Voisiko tuo toimia?
Kommentit (6)
Näyttäähän ne painon.
Muu on valetta.
Rasvat saa mitattua luotettavasti kokeneen mittaajan tekemällä pihtimittauksella.
Mulla on fitbit aria vaaka ja sen hankkimisen jäljeen olen laihtunut 18 kiloa. Punnitsen itseni joka aamu ja paino, rasvaprosentti sekä bmi data tallentuu kätevästi appiin.
Mieheni aloitti myös säännöllisen itsensä punnitsemisen ja on laihtunut 12 kiloa.
Kysymäsi asia on uskoakseni ääri-henkilökohtainen. Itselle vaaka on puntari, jolla mitataan kilogrammoja ja ne näyttää tuolla Withings:lla onnistuvan tarkasti. Ainakin peräkkäiset mittaukset on hyvin tarkkoja ja jos ottaa mukaan sitten kaupan omenapussin, niin paino lisääntyy just oikein.
Prosenteilla en itse tee mitää, mutta uskon, että joku muu saattaa sitä ominaisuutta käyttää kyllä.
Vaakoihin ei voi luottaa muuten kuin painon osalta.
Yksi mies kirjoitti että oli ollut koko viikonlopun kaljoittelemassa ja seuraavana maanantaina vaaka näytti että kehitystä oli tullut paljon..?
Ehkä siksi kun oli tullut syötyä vähemmän ja alkoholi oli kuivuttanut vartaloa?
Mulla on Withingsin vaaka joka tallettaa mittaustulokset puhelimen terveys äppiin. Se on kätevä ja tuon äpin kautta tulee kyllä seurattua kehonkoostumus- ja muita terveystietoja. Vaa'asta en niitä juurikaan noteeraa.