Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinusta paras suomalainen perinneruoka?

Vierailija
13.04.2021 |

Itse en kauheasti muista välitä, mutta karjalanpiirakka on ihan 6/5. Munavoin kanssa melkeinpä parhaimpia ruokia mitä on edes olemassa.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voissa paistetut juuri kalastetut ahvenet ja uudet perunat.

Vierailija
42/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muikkukukko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikko

Vierailija
44/50 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin hapan leipä ja siihen kylmäsavulohi lohta tai palvikinkkua. Kunnon voita. Meinasin laittaa myös että hernekeitto savukinkulla ja siihen vielä raakaa sipulia. Mutta onko hernarikaan ihan ALKUJAAN suomalainen ruoka. Kun tota pohtii niin esim. lihapullat on vissiin kulkeutuneet Suomeen Ruotsista aikoinaan. Ruotsiin ne on kaiketi kulkeutuneet sitä ennen Turkista. Menen siis ruisleivällä, savulohella ja palvikinkulla. Kalakukosta olen oppinut myös tykkäämään mutta ei ihan suosikiksi yllä

Vierailija
45/50 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin hapan leipä ja siihen kylmäsavulohi lohta tai palvikinkkua. Kunnon voita. Meinasin laittaa myös että hernekeitto savukinkulla ja siihen vielä raakaa sipulia. Mutta onko hernarikaan ihan ALKUJAAN suomalainen ruoka. Kun tota pohtii niin esim. lihapullat on vissiin kulkeutuneet Suomeen Ruotsista aikoinaan. Ruotsiin ne on kaiketi kulkeutuneet sitä ennen Turkista. Menen siis ruisleivällä, savulohella ja palvikinkulla. Kalakukosta olen oppinut myös tykkäämään mutta ei ihan suosikiksi yllä

Noita silloin kun on aikaa fiilistellä. Perus kiireisessä arjessa luotan nykyisen ruokakulttuurin kivijalkaan (pizza kebab sushi)

Vierailija
46/50 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriletut

Vierailija
47/50 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla suosikit mustamakkara ja karjalanpiirakka.

Vierailija
48/50 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkoopiirakka, ruiskuoren sisään pilkotut perunat, suolaa ja sianliha paloja. Uunipellin kokoinen.

Vierailija
49/50 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettu siika file, ruodoton, juuri äsken itsepyydetty, munakastike, perunamuusi....tuli niin nälkä muttei ole nyt siikaa.

Vierailija
50/50 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore savusiika, vastapaistetut perunarieskat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän