Mikä on sinusta paras suomalainen perinneruoka?
Itse en kauheasti muista välitä, mutta karjalanpiirakka on ihan 6/5. Munavoin kanssa melkeinpä parhaimpia ruokia mitä on edes olemassa.
Kommentit (50)
Varmaankin hapan leipä ja siihen kylmäsavulohi lohta tai palvikinkkua. Kunnon voita. Meinasin laittaa myös että hernekeitto savukinkulla ja siihen vielä raakaa sipulia. Mutta onko hernarikaan ihan ALKUJAAN suomalainen ruoka. Kun tota pohtii niin esim. lihapullat on vissiin kulkeutuneet Suomeen Ruotsista aikoinaan. Ruotsiin ne on kaiketi kulkeutuneet sitä ennen Turkista. Menen siis ruisleivällä, savulohella ja palvikinkulla. Kalakukosta olen oppinut myös tykkäämään mutta ei ihan suosikiksi yllä
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin hapan leipä ja siihen kylmäsavulohi lohta tai palvikinkkua. Kunnon voita. Meinasin laittaa myös että hernekeitto savukinkulla ja siihen vielä raakaa sipulia. Mutta onko hernarikaan ihan ALKUJAAN suomalainen ruoka. Kun tota pohtii niin esim. lihapullat on vissiin kulkeutuneet Suomeen Ruotsista aikoinaan. Ruotsiin ne on kaiketi kulkeutuneet sitä ennen Turkista. Menen siis ruisleivällä, savulohella ja palvikinkulla. Kalakukosta olen oppinut myös tykkäämään mutta ei ihan suosikiksi yllä
Noita silloin kun on aikaa fiilistellä. Perus kiireisessä arjessa luotan nykyisen ruokakulttuurin kivijalkaan (pizza kebab sushi)
Minulla suosikit mustamakkara ja karjalanpiirakka.
Hakkoopiirakka, ruiskuoren sisään pilkotut perunat, suolaa ja sianliha paloja. Uunipellin kokoinen.
Paistettu siika file, ruodoton, juuri äsken itsepyydetty, munakastike, perunamuusi....tuli niin nälkä muttei ole nyt siikaa.
Tuore savusiika, vastapaistetut perunarieskat...
Voissa paistetut juuri kalastetut ahvenet ja uudet perunat.