Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entä jos dieetti ei laihdutakaan?

Vierailija
13.04.2021 |

Tällaista pelkään. Miten saisin itseni asennoitumaan positiivisemmin? Kyse ei ole siitä, etteikö itsekuri riittäisi tarkan ruokavalion noudattamiseen. Riittää kyllä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla pikkasen pläski.

Vierailija
2/10 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekuri ei auta laihdutuksessa kovinkaan pitkälle. Pitää valita sellainen tapa laihduttaa, mihin ei itsekuria tarvita. Se on tietenkin itse jokaisen omalta kohdaltaan kokeiltava. Valmista kaikille sopivaa tapaa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukka Poika kirjoitti:

Pitää olla pikkasen pläski.

Valitettavasti olen :D Enkä ihan pikkaisenkaan, vaan + 17 kg

Ap

Vierailija
4/10 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vähennnät syötyjä kaloreita ja/tai lisäät liikuntaa, tai vaihdat toiseen dieettiin. 

Vierailija
5/10 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras "dieetti" on se mitä jaksat pitää yllä loppuelämäsi. Vaikka laihtuisit kaksi kiloa vuodessa, se on parempi kuin kymmenen kilon jojoilu. 

Vierailija
6/10 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vähennnät syötyjä kaloreita ja/tai lisäät liikuntaa, tai vaihdat toiseen dieettiin. 

Pitää yrittää sitten sellaista konstia. Onneksi vaihtoehtoja on paljon. Aloitan Painonvartijoiden pisteohjelmalla. Työmatkapyöräilystä saan 3 lisäpistettä, eli saan syödä 23 pistettä päivässä (niinä päivinä kun liikun, muutoin 20).

Ap

Vierailija
7/10 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin vähän tätä epäilen. Yritin ensin olla 1200kcal dieetillä, mutta kolmessa päivässä huomasin että se on liian vähän ruokaa. Nostin 1500 kilokaloriin, ja tämä tuntuu sopivalta, mutta laihtumista ei tapahdu.

Vierailija
8/10 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin vähän tätä epäilen. Yritin ensin olla 1200kcal dieetillä, mutta kolmessa päivässä huomasin että se on liian vähän ruokaa. Nostin 1500 kilokaloriin, ja tämä tuntuu sopivalta, mutta laihtumista ei tapahdu.

Liikutko yhtään?

Ap

Vierailija
9/10 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on menossa laihdutusprojekti, joka ei ole dieetti, vaan pysyvä muutos syömis- ja liikuntatavoissa.

Aloitin jättämällä alkoholin pois.

Sen seurauksena uni parani ja vireystila kohosi. Vähitellen ryhdyin urheilemaan, ja kunto on selvästi kohonnut. Olen hiihtänyt 5 x viikossa, nyt hiihto on vaihtumassa juoksuun (asun pohjoisessa).

Sitten jätin pois sokerin. Karkkia ei ihminen tarvi mihinkään, mutta voin ottaa pullaa jos joku on varta vasten leiponut.

Nyt olen kysynyt yhdeltä ystävältäni hänen päivittäiset syömisensä: ystävä on saman ikäinen ja pituinen kuin minä, ja BMI on hällä 20. Hän syö 1200-1500 kcal päivässä. Idea on, että jos opetten syömään saman verran, ajan kuluessa painoni asettuuu sille tasolle.

Vierailija
10/10 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nesteturvotus ja väsymys lähti ihan hiilareita vähentämällä. Hedelmiä syön, mutta en vehnää, ruista tai lisättyä sokeria. Ei tarvitse sen kummemmin laihduttaa eikä todellakaan olla nälässä. Muutin vain ruokavalion järkevämmäksi ja poistin turhan moskan ja korvasin ne järkevämmillä. Kuukaudessa katosi 5 kg eikä ole takaisin tulleet kun en ole palannut moskan syöntiin.

Toki joskus esim. ulkona syödessä, kaverin luona, äitini luona tms. syön jotain mikä ei normaaliin ruokavaliooni kuulu, mutta kotiini en niitä osta. Joskus olen ostellut karkkia, mutta siitä tulee niin väsynyt ja ontto nälkäinen olo, että ei huvita kokeilla uudelleen, eikä siis edes tee mieli karkkia.

Sipsin sijaan voi dipata vihanneksia ja karkin nälkään syödä vaikka manteleita ja rusinoita sekaisin.

Jos minulla olisi ollut enemmän pudotettavaa niin varmasti olisi enemmänkin lähtenyt. Mutta kun tuo 5 kg riitti siihen että BMI oli 19 niin en näe tarvetta laihduttaa enempää.

Pari kaveria alkoi ketoilla pari vuotta sitten ja molemmat ovat laihtuneet hurjasti. Eivät enää laihduta vaan pysyttelevät nykyisessä painossaan ja ruokavalio vaihtelee vhh:n ja keton välillä. Kumpikaan ei enää kaipaa makaronia ja mössöleipää tai karkkia ja sipsiä. Enkä ihmettele. En kaipaa minäkään ja esim. pohjaton pizza ja vihannekset valkosipulin kera on tuhat kertaa parempaa kuin sipsi. Ja minä en siis noudata mitään tiettyä ruokavaliota, muutin vain aiemman ruokavalion jotain 12 vuotta sitten. Olen nyt 37 v.