Te, jotka asutte uudemmissa kerrostaloissa, millainen äänieristys on?
Lähinnä meinaan noin 2015-2020 välillä rakennettuja taloja. Olisin mahdollisesti muuttamassa v. 2019 rakennettuun kerrostaloon. Nykyisessä v. 1995 rakennetussa on kuin pahvissa asuisi, kaikki kuuluu.
Kommentit (21)
2021 valmistunut talo. Muuten olisi tosi hyvä, mutta ilmastoinnin kautta kuuluu liian hyvin puhe naapurista. Olen ilmoittanut ja odottelen mitä ratkaisua tarjotaan...
2019 rakennettu ja mun kämppä oli ylimmässä kerroksessa. Mulla on vaan yksi seinänaapuri, eikä sieltä kuulu mitään.
Olen asunut 2010 rakennetussa, mutta se oli Itäväylän varrella. Desibeli-ikkunat, eikä mitään liikenteen ääniä kuulunut. Eikä naapurista.
2017 valmistunut talo, ja äänieristys on aivan olematon. Putkia pitkin kuuluu alemmasta kerroksesta normaalilla äänenvoimakkuudella käydyt keskustelut, tv:n äänet ja kuunnellun musiikin sanat. Tv-uutisia ei tarvitse itse katsoa, sillä ne kuuluvat kyllä jostain muusta asunnosta. Seinän takaa kuuluu naapurin kuorsaus ja vauvan itkut monta monta kertaa yössä jopa korvatulppien läpi. Asun ylimmässä kerroksessa, mutta silti jonkun naapurin kantapääkävely ja tömistely kuuluu rakenteita pitkin, ihan kuin tulisi ylempää vaikka siellä ei ole kuin katto. En ymmärrä että miten on osattukin rakentaa näin surkea talo.
2010 aikoihin (vähän vanhempi mitä kysyit) pääkaupunkiseudulla rakennettu. Ei mitään valittamista sen jälkeen kun on asunut paljon vanhemmissa.
Vierailija kirjoitti:
2017 valmistunut talo, ja äänieristys on aivan olematon. Putkia pitkin kuuluu alemmasta kerroksesta normaalilla äänenvoimakkuudella käydyt keskustelut, tv:n äänet ja kuunnellun musiikin sanat. Tv-uutisia ei tarvitse itse katsoa, sillä ne kuuluvat kyllä jostain muusta asunnosta. Seinän takaa kuuluu naapurin kuorsaus ja vauvan itkut monta monta kertaa yössä jopa korvatulppien läpi. Asun ylimmässä kerroksessa, mutta silti jonkun naapurin kantapääkävely ja tömistely kuuluu rakenteita pitkin, ihan kuin tulisi ylempää vaikka siellä ei ole kuin katto. En ymmärrä että miten on osattukin rakentaa näin surkea talo.
Tuo voisi olla suoraan kopio mun tekstistä! Olen asunut 2016 ja nyt 2019 valmistuneissa taloissa ja molemmissa sama homma. ALAPUOLEN asukkaan askeltöminä tömps,tömps,tömp vaan raikaa! Se siitä nykyajan rakennuslaadusta ja uusista materiaaleista ja säädöksistä.
Taas... Lue niistä aiemmista ketjuista.
Asun 2016 valmistuneessa Hartelan rakentamassa kerrostalossa. Äänieristys olisi muuten ihan hyvä, mutta käytävästä (ja ulos käytävään) kuuluu kaikki, koska eteisessä ei ole minkäänlaista väliovea ja asuntojen ovet ovat huonolaatuiset. Joskus joutuu hissiä odottaessa kuulemaan naapureiden riitoja. Aina tietää milloin joku liikkuu käytävässä tai minkä asunnon ovi avataan. Lisäksi asuntojen välillä on kohtia, samassa kohtaa joissa on rivi pistorasioita ja kaapelipistokkeita, joista kuuluu kaikki läpi, jos joku kailottaa aivan seinän vieressä. Tällä hetkellä ei onneksi ole naapureita, joilla olisi koiria, koska koiran haukkumisen kaltainen kova ääni kuuluu ylimmässä kerroksessa joka asuntoon ilmeisesti ullakolla olevan huoltotilan kautta, aivan kuin siellä ei olisi edes palokatkoja. Eli muuten ihan hyvä äänieristys mutta moni kohta päästää kaikki äänet läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo voisi olla suoraan kopio mun tekstistä! Olen asunut 2016 ja nyt 2019 valmistuneissa taloissa ja molemmissa sama homma. ALAPUOLEN asukkaan askeltöminä tömps,tömps,tömp vaan raikaa! Se siitä nykyajan rakennuslaadusta ja uusista materiaaleista ja säädöksistä.
Voi helv.. eli oikeastaan ei mitään takuuta, että saa nukkua yöt rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo voisi olla suoraan kopio mun tekstistä! Olen asunut 2016 ja nyt 2019 valmistuneissa taloissa ja molemmissa sama homma. ALAPUOLEN asukkaan askeltöminä
tömps,tömps,tömp vaan raikaa! Se siitä nykyajan rakennuslaadusta ja uusista materiaaleista ja säädöksistä.
Onko kyseessä Skanskan rakentama talo. Jos on, samaa kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Asun 2016 valmistuneessa Hartelan rakentamassa kerrostalossa. Äänieristys olisi muuten ihan hyvä, mutta käytävästä (ja ulos käytävään) kuuluu kaikki, koska eteisessä ei ole minkäänlaista väliovea ja asuntojen ovet ovat huonolaatuiset.
Ovien läpi tunkevien äänien kanssa auttaa huomattavasti, kun laittaa oveen tiivisteen.
Tietääkö kukaan uusien Avain asuntojen äänieristyksistä?
En ole koskaan asunyt noin uusissa taloissa. Uusin varmaan ollu 90-luvulla rakennettu
2018 ja yläkerran vessanvedot lorisee olohuoneen katosta
Vähän vanhempi meilläkin, 2013 valmistunut, äänieristys aivan priimaa. Poraaminen kuuluu, mutta muut äänet eivät. Huonoin äänieristyskokemus itselläni on ollut 80-luvulla rakennetussa.
Oikein hyvä, sen sijaan sukulaisen 1978 rakennetussa talossa seinät on kuin paperia.
2017 rakennettu. Kovakaan naiminen ei kuulu naapuriin 😊
Vierailija kirjoitti:
Sama meillä. Kuuri nyt kuuntelen kun naapuri puhuu ja saan selvää sanoista, aamulla kuului kun naapuri pieraisi wcssä... että sellaista
2018 rakennettu ja todella hyvä äänieristys. Naapureista ei kuulu mitään, ei myöskään ulkoa vaikka vilkasliikenteinen katu on vieressä.
Meillä on 2012 valmistunut kerrostalo eli vähän vanhempi kuin mitä kyselit.
Seinänaapurien puolelta ei kuulu mitään. Rapusta kuuluu jonkin verran (ulko-ovi + väliovi + ikkuna). Kerrosten välillä kuuluu jonkin verran äänet esimerkiksi lapsen itku ja nauru.
Naapurin pyykkikoneen äänet kuuluu joskus päivällä hyvin vaimeasti linkouksen aikana, jos on ihan hiljaa itse kotona. Poran ääni tietysti kuuluu, jos joku remppaa mutta sitä tapahtuu varsin harvoin.
Pääasiassa siis varsin hiljaista. Toki taloyhtiö on muutenkin rauhallinen mutta verrattuna aiempaan asuntoon, naapureista ei ole tietoakaan.