lääkäriin pääsystä, niiku mitä vi**ua?!
Olen yrittänyt päästä puoli vuotta lääkäriin. Oireina huimaus, palan tunne kurkussa ja on raskas hengittää, tuntuu kuin henkitorvi olisi turvonnut tai jotain. Kaksi lääkärin soittoaikaa olen saanut ja yhen perusveren kuvan verikokeet. Taustalla on anemiaa ja syöpä joka leikattiin vuosi sitten. Ajattelin että kun on tää korona aika niin on vaikea päästä. Miehellä on pari viikkoa välillä tuntunut mahakipua. Eilen aamulla soitti, lääkäri soitti iltapäivällä, tänään aamulla kävi verikokeissa ja lääkäri aika on päivällä.
Kommentit (42)
Miehet pääsevät helpommin hoitoon. Ja naiset, joiden mies soittaa ja kertoo vaimon olevan sairas pääsevät samaten suoraan hoitoon. Tuo on jonkinlaista sukupuolisyrjintää. Nykyisin mies soittaa aina ja varaa mulle lääkrin ja tulee lääkäriin mukaan, että saan kunnon hoitoa. On auttanut kummasti tuohon ongelmaan. On silti järkyttävää, että "tasa-arvoisessa" Suomessa tilanne on tämä. Luullakseni johtuu siitä, että lääkäriajan saadakseen pitää päästä naispuolisen sairaanhoitajan seulasta läpi. Ja naosen mielestä kai nainen joutaa kuolla, mies ei.
Tämä on se syy, miksi korona aiheuttaa muutakin kuolleisuutta kuin suoraan koronasta johtuvaa. Ei yksinkertaisesti ole työtekijöitä hoitaa muita potilaita riittävästi. Miehelläsi on ollut hyvä tuuri.
Tämän takia pitää kaikkien pitää maskia ja vähentää kontakteja ja pysyä etätöissä jos mahdollista ja noudattaa kokoontumisrajoituksia,
Todellakin minusta noilla oireilla pitäisi päästä vastaanotolle tutkittavaksi. Täytyyhän sinne kurkkuun kurkistaa, ei se puhelimessa hoidu. Ellei sitten kyse ole siitä, että lääkäri tuntee potilaan hyvin ja tietää, että tällä lireilu on tyypillistä ahdistusoireilua.
Mutta mitä teet, jos ei ole aikaa, mitä antaa? Mitä ihmettä siinä pitäisi tehdä terveydenhuollon ammattilaisten?
Aloittajalle sanoisin, että jatkaa soittamista. Jossain vaiheessa tilanne toivottavasti helpottaa ja pääsee vastaanotolle.
Yst t tk-lääkäri
Palan tunne kurkussa on eräs yleisimmistä stressin psykosomaattisista oireista.
Syökää aamusta kaurapuuroa jne. Liikkukaa päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Miehet pääsevät helpommin hoitoon. Ja naiset, joiden mies soittaa ja kertoo vaimon olevan sairas pääsevät samaten suoraan hoitoon. Tuo on jonkinlaista sukupuolisyrjintää. Nykyisin mies soittaa aina ja varaa mulle lääkrin ja tulee lääkäriin mukaan, että saan kunnon hoitoa. On auttanut kummasti tuohon ongelmaan. On silti järkyttävää, että "tasa-arvoisessa" Suomessa tilanne on tämä. Luullakseni johtuu siitä, että lääkäriajan saadakseen pitää päästä naispuolisen sairaanhoitajan seulasta läpi. Ja naosen mielestä kai nainen joutaa kuolla, mies ei.
Tekstisi oli silkkaa pskaa ensimmäisestä sanasta viimeiseen sanaan. Katkeraa, lapsellista, säälittävää valehtelua ja roskaa. Olet mitätön nariseva luulotautinen hullu.
Nykyään kunnon lääkärille pääsy julkisella puolella on melkein yhtä vaikeaa kuin lääkikseen pääsy.
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan onkin mutta onko jatkuva vaikeus hengittää ja paineen tunne rinnassa joka on 24/7?
AP
Naisia pidetään helpommin luulosairaina ja hysteerisinä ja turhasta valittajina. Miehet otetaan heti totissaan. Itsekin olen huomannut. Tuo on tosi ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Mene yksityiselle. Kannattaa myös kysyä lähimmältä ala-asteelta mahdollisuutta päästä kertaamaan yhdyssanoja. Hyvä yleissivistys takaa sen, ettei ahdista kun on töitä ja talous vatupassissa.
Mitä sait tästä kommentistasi itsellesi. Kysymys on vain retorinen, kuten varmasti sivistyneenä ihmisenä ymmärsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekstisi oli silkkaa pskaa ensimmäisestä sanasta viimeiseen sanaan. Katkeraa, lapsellista, säälittävää valehtelua ja roskaa. Olet mitätön nariseva luulotautinen hullu.
Jopas hermostuit. 😊Ilman miestäni olisin kuollut jo kerran keuhkokuumeeseen ja toisen kerran nestehukkaan. Molemmat influenssaperäisiä. Soitin ensin itse, eikä hoitaja ottanut kuuleviin korviinsa ja sitten perään mies ja pääsin heti hoitoon. Ikävä kyllä näin on. Myös tyttäreni käyttää tätä menetelmää.
Jotkut naispuoliset hoitajat on naisia kohtaan tosi vi ttumaisia. Ne vielä ensikädessä päättää pääseekö joku lääkärille vai ei. Itekin kävin joskus hengenahdistuksen takia päivytyksessä monta kertaa. Aina käännytettiin ovelta kotiin, muka psyykkistä ahdistusta. Sitten kerran oli mieshoitaja ja pääsin heti lääkärille ja sain reseptin avaavaan astmalääkkeeseen. Sehän toimi heti ja astmahan se lopulta tutkimusten jälkeen todettiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta kommentista näkee millaisia monet naishoitajat on. Just tuollaisia.
-sivusta
Kävin samanlaisten oireiden takia ensiavussa, eikä mitään löytynyt. Keuhkoröntgen OK, happea saan riittävästi, sydänfilmi OK, verenpaine OK. Veriarvoissa kolesteroli hieman koholla, mutta ei ilmeisesti liity tähän.
Mulla on tosin ahdistushäiriö ja olen usein tosi stressaantunut, paniikkikohtauksia tulee. Se ehkä selittää ongelmat omalta osaltani. Jos sulla ei ole ahdistusta, niin yrittäisin vielä päästä tutkimuksiin. Yksityisellä tehdään rohkeammin tutkimuksia, tosin myös isommalla hinnalla.
Moni on sanonut tuon kilpirauhasen ja omalla kaverillani kilpirauhasen vajaatoiminta oireili juuri noin, palantunne kurkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan onkin mutta onko jatkuva vaikeus hengittää ja paineen tunne rinnassa joka on 24/7?
AP
No kyllä sekin on. Kun olin burn outissa, minun rintani oli ihan jumissa ja tukossa ja kauhea krooninen yskä koko sen ajan.
Mutta. Koska sinulla on syöpätausta tuoreeltaan, pitäisi varmaan varmistua, ettei keuhkoissa ole etäpesäkkeitä. Oliko syöpä helposti leviävää vai paikallista laatua?
Nosta sitä ferritiiniä. Se voi aiheuttaa kilpirauhasongelmia matalana ja kilpirauhasongelmat puristavat kurkkua.
Lahdessa ei edes pääse lääkäriin, hoitaja kuuntelee oireet ja toteaa, että ei ole aihetta tavata lääkäriä, lääkkeet voit hakea apteekista. Ja niin lahtelaiset nuoret aloittavat vahvat psyykelääkitykset ilman, että lääkäri tekee diagnoosia tai edes tarkistetaan, että keskustellaanko oikeasti sen asiakkaan kanssa, joka on alunperin soittanut. Esimerkiksi Buranaa saa tällä hetkellä todella helposti pelkällä soitolla ja psyykelääkkeitä, kun ymmärtää kertoa oikean tarinan.
Kutsuisin palveluksi, jos ei kauhistuttaisi se katumyyntiin tulevien lääkkeiden määrä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää paikkansa, että miehet otetaan lääkärissä tosissaan. Kun nainen valittaa samaa vaivaa, se leimataan helposti psyykkiseksi, stressistä johtuvaksi tms.
Nuohan ovat selvät raudanpuutteen oireet. Jos on todettu anemiakin. Anemia ja raudanpuutte pitää hoitaa ja syy selvittää.
Eli mittaukseen ferritiini, hemoglobiini ja CRP. Puhti tarjoaa myös noita paketteja ja voit sitten mennä lääkäriin arvot kädessä. Noilla oireilla ferritiini pitää saada yli 50.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Mies kun kertoo lääkärille mikä naista vaivaa niin saa hoitoakin. Jos nainen kertoo se kuvittelee.
Vierailija kirjoitti:
Mene yksityiselle. Kannattaa myös kysyä lähimmältä ala-asteelta mahdollisuutta päästä kertaamaan yhdyssanoja. Hyvä yleissivistys takaa sen, ettei ahdista kun on töitä ja talous vatupassissa.
Sinulle käytöskoulutusta!
Jaa, kyllä mä vaan aina saan ajan kun vaan varaan aava.fi