Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso suuttuu koko ajan kaikesta

Vierailija
13.04.2021 |

Mistähän tällaisessa voisi olla kyse? Puoliso suuttuu minulle koko ajan kaikesta. Aivan mitättömistä asioista, joista mielestäni kukaan ei voisi suuttua. Yleensä aina ne on jotain mitä sanon, ei juuri koskaan mitään mitä teen/jätän tekemättä. Mielestäni en sano mitään ikävää, en nalkuta, en kritisoi vaan saatan johonkin hänen sanomaansa kommentoida ihan neutraalilla äänelle suunnilleen että ”sataa vettä” tms mistä hän sitten yhtäkkiä suuttuu. Ei ala raivoamaan mutta äänestää kuulee että suuttui, saattaa välillä häipyä ovet paukkuen. Viiden minuutin päästä on ihan normaali taas. Kysyn aina mistä suutuit, ei koskaan vastaa mitään vaan vaihtaa puheenaihetta. Jos kysyn uudelleen ja uudelleen niin hermostuu jankkaamiseeni. Lähes koskaan en käsitä mistä suuttui.

Missään aiemmassa ihmissuhteessani minulle ei ole tällä tavalla suututtu tyhjästä eikä puolisonikaan kanssa tällaista ollut alussa. Alan olla todella väsynyt tällaiseen ja hän tietää sen kyllä, mutta kun on kaksi lastakin niin on iso kynnys erota.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmaan tuollainen tyhjistä suuttuja miestäni kohtaan. Johtuu siitä, että hän on aiemmin pettänyt luottamukseni ja minua ärsyttää kaikki hänen naispuoliset ystävät, katseet muihin naisiin kaupassa, kaduilla ja missä vain liikumme. Olen yrittänyt antaa anteeksi, unohtaa ja alkaa luottaa häneen, mutta se ei kai sitten ole onnistunut.

Mikä sinua auttaisi? Mitä miehesi voisi tehdä että et suuttuisi tyhjästä? Vai onko hänellä mielestäsi jotain vastuuta edes asiassa?

Itse en ole koskaan pettänyt puolisoani joten sellaisesta ei meillä ole kyse. Kumpa tietäisinkin mistä on kyse.

Ap

Vierailija
22/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on moro kiitos ja näkemiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä suustasi tulee on negatiivista? Sataa vettä, ei esim kiva kun sataa niin luontokin herää.

Vierailija
24/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tiuskivat kiukuttelevat miehet ovat joko

a) tavanneet jonkun toisen ja nyksä ärsyttää pelkällä olemassaolollaan

b) ihastuneet toiseen ja nyksä ärsyttää pelkällä olemassaolollaan

c) valmiita pettämään uuden tapailemansa eukon tai ihastuksensa kohteen kanssa joten nyksä ärsyttää pelkällä olemassaolollaan

d) ovat pettäneet joten nyksä ärsyttää pelkällä olemassaolollaan. Kiukuttelu johtuu osin huonosta omastatunnosta, osin ärsytyksestä ettei voi olla enemmän panonsa kanssa.

Toki ap voi sulkea silmänsä "ei meijän Timppa" -tyyliin se vaan ei totuutta muuta.

Kuvailit ex-avopuolisoni. Oli myrkyllinen nainen.

Vierailija
25/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista, että olisi alkavaa Parkinsonia? Siihen kuvaan kuuluu myös noita mielialan vaihteluita, kokemusta on jo kertynyt.

Vierailija
26/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmaan tuollainen tyhjistä suuttuja miestäni kohtaan. Johtuu siitä, että hän on aiemmin pettänyt luottamukseni ja minua ärsyttää kaikki hänen naispuoliset ystävät, katseet muihin naisiin kaupassa, kaduilla ja missä vain liikumme. Olen yrittänyt antaa anteeksi, unohtaa ja alkaa luottaa häneen, mutta se ei kai sitten ole onnistunut.

Mikä sinua auttaisi? Mitä miehesi voisi tehdä että et suuttuisi tyhjästä? Vai onko hänellä mielestäsi jotain vastuuta edes asiassa?

Itse en ole koskaan pettänyt puolisoani joten sellaisesta ei meillä ole kyse. Kumpa tietäisinkin mistä on kyse.

Ap

En osaa sanoa mikä auttaisi. Hän kyllä yrittää näyttää miten välittää minusta, mutta en vaan usko sitä. Ehkä hän ei näytä sitä minun toivomalla tavalla, vaan omalla tavallaan. Onko miehesi pyytänyt sinulta jotain, jota sinä et huomioi?

Vierailija
27/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu ja ero edessä. Mies on hrjoittanut henkistä väkivalta ja fyysistäkin. Raivokohtauksia ei voi hillitä. Ennemmin ottaa eron kuin hakee hakemaan apua. Minä en jaksa enää. Pian erotaan ja huomaan kuinka paljon hän minua halveksii ja vihaa. Eipä sureta.

Vierailija
28/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koettaisitte vähän pidempää keskustelua ja tilaa antavaa kuuntelemista, että päästäisiin kaivautumaan syvemmälle. Voi olla kyse ihan henk.koht. tunnetason ongelmasta tai teidän välisestänne kommunikaatiosta. Eihän haise kaljalle eli käy viiden minuutin huikalla?

Vierailija
29/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ressi

Yliväsynyt

Uupunut

Masentunut

Apuja sille ja lepoa ja liikuntaa

Jotain pitäis keventää

Ei itse tajua tilaansa.

Vierailija
30/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mitä suustasi tulee on negatiivista? Sataa vettä, ei esim kiva kun sataa niin luontokin herää.

Ei ole negatiivista vaan ihan neutraalia, se vesisade vain oli yksi esimerkki. Toinen esimerkki on että hän kysyy kahdesta asiasta että kummasta pidän enemmän ja vastaan että tästä. Hän saattaa siitäkin suuttua (oli ilmeisesti itse pitänyt enemmän siitä toisesta) enkä minä voinut arvata että sellaisesta ihan neutraalista suuttuu, mitäs kysyi mielipidettäni. Ap

Vierailija
31/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koettaisitte vähän pidempää keskustelua ja tilaa antavaa kuuntelemista, että päästäisiin kaivautumaan syvemmälle. Voi olla kyse ihan henk.koht. tunnetason ongelmasta tai teidän välisestänne kommunikaatiosta. Eihän haise kaljalle eli käy viiden minuutin huikalla?

Ei hän juopottele, joskus saattaa ottaa yhden saunakaljan mutta siinä se. Olen yrittänyt häntä kuunnella mutta kun hän ei sano mitään miksi suuttuu vaikka miten kysyn. Kuinka kauan minun pitää vain kysyä vaikka toinen ei sano ikinä mitään? Ap

Vierailija
32/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan tänne miehen horoskooppi, se voi kertoa jotain jo.

Vierailija
33/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan tänne miehen horoskooppi, se voi kertoa jotain jo.

En tiedä kenenkään horoskooppeja, en ole kiinnostunut sellaisista asioista. Ap

Vierailija
34/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota miehelle pariterapiaa, jos ei halua, mene yksin. Saat keskustella ammattilaisen kanssa ja annat samalla miehelle viestin/ ajattelemisen aihetta suhteenne tilanteesta.

Minkä ikäinen mies? Onko andropaussi alkanut, masennus, erektiovaikeudet... ?syitä monia.

Vierailija
35/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En osaa sanoa mikä auttaisi. Hän kyllä yrittää näyttää miten välittää minusta, mutta en vaan usko sitä. Ehkä hän ei näytä sitä minun toivomalla tavalla, vaan omalla tavallaan. Onko miehesi pyytänyt sinulta jotain, jota sinä et huomioi?

On varmaan pyytänyt kaikenlaista, ne toiveet toteutan mitkä pyydän mutta hän pyytää myös monenlaista sellaista jota en pysty toteuttamaan (en osaa, ehdi, ei muuten ole mahdollista tms.). Ap

Vierailija
36/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdota miehelle pariterapiaa, jos ei halua, mene yksin. Saat keskustella ammattilaisen kanssa ja annat samalla miehelle viestin/ ajattelemisen aihetta suhteenne tilanteesta.

Minkä ikäinen mies? Onko andropaussi alkanut, masennus, erektiovaikeudet... ?syitä monia.

Puoliso on 45.

Terapiaan hän ei kuulemma tule. 

Ap

Vierailija
37/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu viereen ja ( lapset pois jaloista ) kysy mikä hätänä ? Voi olla sairaus, raha tai mikä hyvänsä ongelma.

Jos ei ole tottunut avautumaan omista asioistaan niin alkuun pääsy on tosi vaikeaa.

Lasten vuoksi kannattaa yrittää useampikin kerta !

Vierailija
38/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi sanoa hyvästi kuin sanoa pahasti.

Vierailija
39/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On varmaan pyytänyt kaikenlaista, ne toiveet toteutan mitkä pyydän mutta hän pyytää myös monenlaista sellaista jota en pysty toteuttamaan (en osaa, ehdi, ei muuten ole mahdollista tms.). Ap

Anteeksi kirjoitusvirhe, piti olla pystyn.

Ap

Vierailija
40/60 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin tuttua minulle. Mies ei vain ymmärtänyt, että suuttumiset ja mustasukkaisuuskohtaukset (joita itsekin pidin järjellä ajatellen naurettavina ja typerinä ja monesti tajusin, että usein olivat täysin tyhjästä temmattuja) johtuivat juuri siitä että luottamus on rikottu. Ei siitä päästy yli millään, kun mies ei suostunut selvittämään, keskustelemaan ja kielsi kaiken, väitti mustaa valkoisesti. Minä vain "sairaalloisen mustasukkainen". Nyt ollaan kaveritasolla ja olen helpottunut.

Ap:nkin tilanteeseen: miestä painaa joku asia, mutta ei saa sitä ulos. Monet puhuvat toisesta naisesta, mutta ei kaikissa parisuhteen ongelmissa aina ole siitä kysymys.