Kertokaa jos olet "unelmatyössäsi" mikä se työ on?
Kommentit (42)
Olen tiedetoimittaja. Täydellinen unelmatyö.
Saan päivät pitkät perehtyä tieteen uusiin tuloksiin ja saavutuksiin ja pääsen tutustumaan eri alojen tutkijoihin ja haastattelemaan heitä. Lisäksi kirjoittaminen on intohimoni.
Vierailija kirjoitti:
Aineenopettaja yläkoulussa.
Ei ole tylsää, mahtavia nuoria.
Kiva jos pidät työstäsi, mutta ei sinun tehtäväsi ole varsinaisesti nauttia ”mahtavista” nuorista, vaan opettaa heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva jos pidät työstäsi, mutta ei sinun tehtäväsi ole varsinaisesti nauttia ”mahtavista” nuorista, vaan opettaa heitä.
Eiköhän hän nimenomaan sitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä muka sulkevat toisensa pois?
Vierailija kirjoitti:
Kuka täällä miinustaa toisten unelma-ammatteja joissa ne on.? Onko joku tosiaan niin pikkusieluinen, ettei salli muiden nauttia työstään kun itse ei kenties niin tee?
Varmaan tuo sama joka sanoi että opettaja ei saa nauttia vaan hänen pitää opettaa.
Vielä täydennän. Luokanopettajana saan innostaa oppimaan, oppia yhdessä oppilaiden kanssa, saan kohdata erilaisia persoonia. Työ on luovaa, saan itse päättää, miten työtä toteutan, kunhan on OPSin raameissa. Voidaan olla sisällä, ulkona, laulaa, tanssia, lukea kirjoja, tutkia kasveja, tehdä tieteellisiä kokeita, nukketeatteria, sarjakuvia, pelata pelejä, mitä vaan!
Toimistotyö, minulle tehtiin tästä oikein työkkärissä psykologiset testit ja se sopii parhaiten. Lisäksi tykkään vaatteista yli kaiken ja haluan pitää omia vaatteita töissä.
Olen sikäli onnekas, että olen koko ikäni saanut tehdä "unelmatöitä".
Nuorena poimin mansikoita, hoidin lapsia, olin toimistosiivoojana, tehtaan liukuhihnalla, myyjänä, tiskaajana, kahvila-apulaisena, matkaoppaana ja niin edelleen, ja nautin jokaisesta hommasta.
Parasta on silti nykyinen tutkijantyö, jota aion tehdä niin kauan kuin pää pelaa. Ei ole hinkua eläkkeelle.
Jotain kotoa tehtävää työtä jossa pitää mahdollisimman vähän muiden ihmisten kanssa olla yhteyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Jotain kotoa tehtävää työtä jossa pitää mahdollisimman vähän muiden ihmisten kanssa olla yhteyksissä.
Äh, luin väärin, luin että jos olisit unelmatyössäsi.
Opettaja minäkin.
En voi kuvitella parempaa kuin se, että saa siirtää tietoa ja osaamista eteenpäin seuraaville sukupolville. Ja saa nauttia työnsä hedelmistä joka päivä.
Täytyy arvostaa hyviä suomalaisia opettajia jo tämän pienen otannan perusteella.
Taideopettaja. Haluaisin tehdä pelkästään taideopettajan töitä ja sivutöinä muutamia päiviä museossa tai museon arkistossa.
N30
Fysioterapeutti. Sivusta seurattuna ehdottomasti (vaatimattomasta palkasta huolimatta) sote-puolen paras duuni! Siistiä sisätyötä, ei tarvitse istua koko päivää, eikä myöskään rehkiä liikaa. Töitä on tarpeeksi, ettei tarvitse peukaloita pyöritellä, mutta kuitenkaan kiire ja stressi ei paina. Ammatin sisällä paljon erilaisia työmahdollisuuksia, toisin kuin esim. hoitsuilla.
Kirjanpitäjä ja palkanlaskija yksityisellä. Taloushallinto kokonaan mun vastuulla. Tykkään tosi paljon. Välillä superkiireistä (mm. palkat, tilinpäätös) mutta välillä aika leppoisaa. Mielettömät kiksit kun setvii jotain ongelmaa ja se ratkeaa. Palkka 3900 kuussa.
Kirjastonhoitaja. Lapsuuden unelma toteutui ja todellisuus on ehkä vieläkin parempi. Täydellinen työ minulle.
Lähihoitaja ikäihmisten kotihoidossa. Tapaan paljon mielenkiintoisia persoonia ja kiireettömämpänä päivänä työ tuntuu siltä, kuin kävisi kylässä kymmenen ystävän luona saman päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vielä täydennän. Luokanopettajana saan innostaa oppimaan, oppia yhdessä oppilaiden kanssa, saan kohdata erilaisia persoonia. Työ on luovaa, saan itse päättää, miten työtä toteutan, kunhan on OPSin raameissa. Voidaan olla sisällä, ulkona, laulaa, tanssia, lukea kirjoja, tutkia kasveja, tehdä tieteellisiä kokeita, nukketeatteria, sarjakuvia, pelata pelejä, mitä vaan!
Mitä sanot niille oppilaille, jotka haluaisivat mieluiten vain kuunnella luennointia ja opiskella rauhassa? Sanotko, että "mutta kun näiden pelien pelaaminen on niiiin tosi kivaa!"
Kääntäjä olen. Ihan täydellinen työ minulle, itsenäinen ja muutenkin juuri sitä, mitä kuvittelinkin.
Kuka täällä miinustaa toisten unelma-ammatteja joissa ne on.? Onko joku tosiaan niin pikkusieluinen, ettei salli muiden nauttia työstään kun itse ei kenties niin tee?