Miten varmistaa ettei myytävänä olevalla rantatontilla kyykäärmeitä?
Alueella ei ole vielä rakennuksia, joten ei voi kysyä keneltäkään.
Kommentit (44)
Meillä oli viime kesänä laiturin vieressä lemmikkikäärme. Sillä oli pesä ehkä laiturin alla. Välillä käärme uiskenteli laiturin vierellä.
Aiemmin samassa rannassa on ollut kyykäärmeitä. Mutta viime kesän käärme oli rantakäärme. En nyt itsekään käärmeitä suuresti fanita, mutta niin vain lasten kanssa käärmettä katselimme aina sen huomatessamme.
Lieköhän näkyvissä tulevana kesänä? Voisiko siitä alkaa pitämään?
Vierailija kirjoitti:
Kyy kuuluu Suomen luontoon. Sellaista paikkaa, jossa kyitä ei voisi olla, ei ole olemassakaan pohjoisimpia tuntureita lukuun ottamatta.
Ikäni olen maalla asunut (rapiat 60 vuotta) enkä ole elävää kyykäärmettä vielä tavannut. Lapsena oltiin ulkona töissä ja marjan keruussa keväästä myöhään syksyyn, mutta käärmeeseen ei kukaan koskaan törmännyt. En tiedä edes ketään tuttua joka olisi luonnossa niihin näillä seuduin törmännyt. En pelkää käärmeitä enkä myöskään niitä vahingoita jos joskus satun törmäämään. Sehän on hyödyllinen otus ja kauniskin katsella.
Omassa pihapiirissä viihtyy siili, ollut jo parikymmentä vuotta. Varmaan jo monta sukupolvea.
Naapurit valittavat satunnaisesti käärmeistä, itse olen nähnyt tänä aikana vain kerran ja sekin tontin ulkorajalla. Muurahaispesä tontin ulkorajalla myös häirinnee?