Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työt alkaa yhdeksältä, työkaverit ovat puoli yhdeksältä työn touhussa ja mulkoilevat, kun aloitan työt tasan yhdeksältä

Vierailija
13.04.2021 |

Raivostuttavaa. Eivät he toki palkkaa saa ylimääräiseltä puolelta tunnilta. Samat tyypit ravaa jatkuvasti tupakalla ja taukoilee ylimääräistä vähintään tuplasti sen puolen tunnin edestä. Ja mua pidetään lusmuna. Esimies on m u n a t o n.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ongelmaa. Miksi koet stressiä siitä, että sinun pitäisi olla töissä puoli yhdeksän, jos työaikasi alkaa yhdeksältä? Eihän siihen kenenkään mulkoilun pitäisi vaikuttaa, sanot vaan, että työaika alkaa yhdeksältä, piste.

Pitäähän sitä voida tehdä hyvä vaikutus esimiehiin ym. Miten se tuossa onnistuu?

Vierailija
22/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa työaika klo 9. Osa avaa ovet asiakkaille 8.57 ja mulkoilee, kun tulen palvelemaan klo 9. Revin siitä itsekseni huumoria :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menet työpaikalle etuajassa

En ap mutta jotkut käyttää julkisia ja mulla vika kulkuväline perillä 40min ennen vuoron alkua. Ulkopuolellako pitäs kököttää tai kävellä ympäri kun voi esim. syödä aamupalan. Mua ärsyttää kanssa mun pomo joka tulee heti selittää kaikkea vaikka vuoro ei ole alkanut. Ostin vastamelukuulokkeet häntä varten jotta tajuaa että en kuule, joka kerta sai sanoa että "Joo mut mun vuoro alkaa vasta 40min päästä, kerrotko sitten" ja jokaiselle käy erikseen kälättämässä samat jutut jotka ei välttämättä liity työhön ja sitten ite saa kuulla päivän aikana ne jutut viiteen kertaan.

Vierailija
24/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä omia sääntöjä/käytäntöjä muodostuu työpaikoille helposti ja se on aika yleistäkin.

Yhdessä työpaikassani työt alkoivat klo 7.00. Kuitenkin työkaverit olivat jo klo 6.30 töissä vaikka siihen ei ollut mitään tarvetta. Kehuivat vielä, kun niin aikaisin aloittavat. Itse aloitin työt klo 6.55.

Sain äkäisiä katseita aamuisin, mutta en välittänyt.

Outoa. Lähtivätkö he sitten puolituntia aiemmin? Eikä esimies puuttunut asiaan mitenkään?

Vierailija
25/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten juttujen takia en itse halua mitään tiimityöskentelyä yms.

Aina on joku ongelma.

Vierailija
26/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä alkaa työaika klo 9. Osa avaa ovet asiakkaille 8.57 ja mulkoilee, kun tulen palvelemaan klo 9. Revin siitä itsekseni huumoria :D

Minulla on käynyt näin vanhassa työpaikassa. Ovet oli kyllä auki (toiset pisteet aukesivat jo aiemmin), joten ihmiset pääsi odotustilaan ja sitten käytiin kuikuilemassa huoneen takana ja puhistiin, että valot palaa, että kyllä siellä jo joku on... Nautin kyllä tilanteesta, että sielläpä odottelevat.

Vierailija
27/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä mulkoilee. Asiasta ei pidä välittää ennen, kuin JOS esimies kokee, että työaikaa pitäisi aikaistaa puolella tunnilla. Se on kyllä kumma, että jotkut saavat keksiä omat työajat, ellei ole liukuvaa työaikaa tai erikseen sovittua esimiehen kanssa.

Vierailija
28/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen työpaikalle noin tuntia ennen. Vaihdan vaatteet, vien eväät kylmään, haen kahvia ja istun lukemaan päivän lehtiä. Suurin piirtein sitten aloittelen kun työaika alkaa.

Olen aamuvirkku ja säästän lehtien tilausmaksut sekä kahvin hinnan.

Työkaverit touhutkoon omiaan, en koskaan ole kiinnittänyt heidän edesottamuksiinsa mitään huomiota.

Vierailija
29/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän nimenomaan muut menee töihin ja aloittaa työt etuajassa.

Mistä ap tietää, että tekevät töitä jo klo 8:30, jos hän itse menee paikalle vasta klo 9? Vai onko ap paikalla klo 8:35, mutta ei tee töitä, vaan tuijottaa muita?

Meillä ainakin töihin tullessa vaihdetaan vaatteet, viedään ruuat taukotilaan yms. Jos sen haluaa tehdä kiireettä, voi mennä 10:kin minuuttia. Jos tulisi pyörällä ja käväisisi suihkussa, 30 min riittäisi hikisesti.

Kai siinä nyt näkee, että toiset ovat jo töitä tekemässä.

Kunpa tekisivätkin näin. Oma kollegani tulee työpaikalle tasan silloin kun työt alkaa ja pääsee oikeasti tekemään töitä 15 minuuttia myöhemmin. Se taas tarkoittaa että asiakkaat odottavat sen 15 minuuttia tai siirtyvät minulle ja sään kuulla valitukset aiheesta.

Vierailija
30/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla todella yleistä! Porukka tulee klo 20.45 töihin, kun yövuoro alkaa klo 21.15. Kun itse tulen paikalle klo 21.10 niin ihmetellään ääneen, kuinka luulivat etten ole lainkaan tulossa.

Vierailija
31/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa että kaikki on ok. Tupakoijat korvaavat tupakkataukonsa ylimääräisellä puolella tunnilla ja sinä tupakoimattomana teet normaalin aikataulun puitteissa. Mikä siis on ongelma?

Jaha, työpaikkaröökaajat taas äänessä.

Se mulkoilu oli ap:n mukaan ongelma,ja oletus että hänenkin pitäisi tulla puolta tuntia ennen.

Vierailija
32/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla todella yleistä! Porukka tulee klo 20.45 töihin, kun yövuoro alkaa klo 21.15. Kun itse tulen paikalle klo 21.10 niin ihmetellään ääneen, kuinka luulivat etten ole lainkaan tulossa.

Sanot tuosta esimiehelle.

33/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla esimies on sanonut, että työt saa aloittaa vasta sillä kellonlyömällä, kun mitä on työvuorolistaan kirjoitettu, koska jos työntekijällä alkaa työt listan mukaan vaikka klo 13.15, mitta jos työntekijä aloittaa työtehtävän vaikka klo 13.05, ja vaikka ranne murtuu, niin vakuutus eimkorvaa sitä, koska vakuutusyhtiö katsoo, ettei työaika ollut vielä alkanut ja työntekijä on telonut itsensä vapaa-ajalla.

Vierailija
34/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän nimenomaan muut menee töihin ja aloittaa työt etuajassa.

No meneehän ap:kin, koska tietää muitten tekemiset. Jos ei mene ei tiedä.

Vierailija
35/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mielenkiintoinen aihe on aina ryhmäpaine, harmi ettei ap tullut avaamaan asiaa ja tuntemuksia enempää.

Vierailija
36/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä omia sääntöjä/käytäntöjä muodostuu työpaikoille helposti ja se on aika yleistäkin.

Yhdessä työpaikassani työt alkoivat klo 7.00. Kuitenkin työkaverit olivat jo klo 6.30 töissä vaikka siihen ei ollut mitään tarvetta. Kehuivat vielä, kun niin aikaisin aloittavat. Itse aloitin työt klo 6.55.

Sain äkäisiä katseita aamuisin, mutta en välittänyt.

Onkohan tämä mun nykyinen työpaikkani....aloitan klo 7, ihan sama mitä muut tekevät.

Vierailija
38/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tilanteessa joku kokonaisvaltainen väärinkäsitys, että muut luulevat työpäivän alkavan jo klo 8.30. Vai onko kyse lyhyistä työpäivistä joihin ei kuulu ruokataukoja, joten aloittavat aiemmin, että voivat pitää 30min ruokkiksen...

Vierailija
39/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Mun työpaikalla esimies on sanonut, että työt saa aloittaa vasta sillä kellonlyömällä, kun mitä on työvuorolistaan kirjoitettu, koska jos työntekijällä alkaa työt listan mukaan vaikka klo 13.15, mitta jos työntekijä aloittaa työtehtävän vaikka klo 13.05, ja vaikka ranne murtuu, niin vakuutus eimkorvaa sitä, koska vakuutusyhtiö katsoo, ettei työaika ollut vielä alkanut ja työntekijä on telonut itsensä vapaa-ajalla.

Taas näitä urbaanilegendoja... Jännästi se työnantajan vakuutus korvaa kuitenkin työmatkalla tapahtuneet tapaturmat.

Vierailija
40/45 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla yökkö tulee töihin 21.05 viimeinen töissä oleva antaa raportin ja lähtee 21.15