Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa taas hienoa vanhemmuutta. Lapsi ei halunnut pitää välikausirukkasia käsissä (koska ilmeisesti kuuma),

Vierailija
12.04.2021 |

ja ikää sen verran (ehkä 8 v), että varmaankin itse osaa jo päätellä paleltaako käsiä vai ei. No äiti käski uudestaan ja uudestaan rukkaset käteen ja rukkaset sitten rupesi jo lentelemään maahan. Tämä vuoden kasvattaja otti sitten (ilmeisesti pienemmän sisaruksen) sellaiset rukkasen pidikeklipsut ja laittoi tälle kiukuttelevalle isolle lapselle ne rukkaset väkisin kiinni niillä klipsuilla. Oli varmaan ylpeä hienosta ratkaisustaan. Missään tapauksessahan lapsi ei voi olla oikeassa siinä, että on liian kuuma.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lasten äiti varmaan. 12-vuotias ei saa pomppia trampalla hupparissa ja collegehousuissa, vaan pitäisi laittaa ulkohousut ja toppatakki. Trampoliini sijaitsee auringossa, ja ulkona varjossa 8 astetta lämmintä...

15-vuotias ei saa laittaa niitä hirvityksiä, eli nilkan paljastavia sukkia kun kävelee 600m kauppaan ja takaisin. Aurinko paistaa ja se sama 8 asetta lämmintä.

Sitten soittaa meille ja valittaa että meidän pitää puhua lasten kanssa kun ne eivät häntä enää usko, ja kytätään myös miten meillä toimitaan, ja valitetaan jos saadaan tietoon jotain, esim. että 12v on ollut ulkona ilman pipoa 10 asteen lämmössä takapihalla johon paistaa aurinko.

On vihainen meille kun ei suostuta näihin "lasten parhaaksi oleviin YHTEISIIN sääntöihin" (jotka hän on siis yksipuolisesti sanellut, ja joita hän itse vain voi muuttaa jos keksiikin jotain muuta tilalle), kuulemma emme ajattele lasten parasta vaan vaurioitamme heitä. Itse hän aivovaurioittaa lapsia päivittäin näillä typerillä jutuillaan, mutta ei näe sitä itse, ja suuttuu, eikä usko vaikka sanotaan kuinka suoraan, ja lapsetkin sanoo.

Vierailija
42/47 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sellainen, että "hikoilen kämmenistä". Inhoan kaikenlaisia hanskoja ja teen puutarhahommiakin mieluummin ilman hanskoja ja käsin sitten mustista kynnenalusista.

Talvella lenkillä riisun kylmälläkin ilmalla hanskat heti kun olen lämmin, siinä vaiheessa käsissä tuntuu epämiellyttävän kuumalta. Käytän hanskoja vain kovilla pakkasilla. 

Kyllä 8-vuotias varmaan itsekin jo osaa kertoa kokemuksestaan, on jo koululainen kuitenkin. Tuon ikäinen myös oppii virheistään, eli kun ne näpit jäätyy, niin kyllä ne hanskat menee takaisin käsiin.

Viesti 6 on oiva esimerkki siitä, että puetaan kalenterin mukaan eikä yksilöllisiä eroja huomioida eikä lapsia kuunnella. Kun kyllähän nyt maaliskuussa pitää olla toppahaalari aj kurahousut, vaikka olisi 8 astetta lämmintä iltapäivisin.

Meillä on tuollainen kuumakätinen 7v. ja tällä hetkellä hankalaa on kurarukkasten kanssa. Vaikka laittaisi ohuimmat lapaset alle, niin silti sanoo, että on kuuma. Mutta kurarukkaset kuitenkin pitää olla ja sinne alle pitää jotain laittaa pehmusteeksi. Hankala juttu.

Meillä pidetään kyllä kurarukkasia ilman mitään pehmusteita heti kun lämpötila nousee useamman asteen plussalle.  Ei se aiheuta mitään ongelmia käsiin ainakaan meillä.

Kokeilkaapa sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sellainen, että "hikoilen kämmenistä". Inhoan kaikenlaisia hanskoja ja teen puutarhahommiakin mieluummin ilman hanskoja ja käsin sitten mustista kynnenalusista.

Talvella lenkillä riisun kylmälläkin ilmalla hanskat heti kun olen lämmin, siinä vaiheessa käsissä tuntuu epämiellyttävän kuumalta. Käytän hanskoja vain kovilla pakkasilla. 

Kyllä 8-vuotias varmaan itsekin jo osaa kertoa kokemuksestaan, on jo koululainen kuitenkin. Tuon ikäinen myös oppii virheistään, eli kun ne näpit jäätyy, niin kyllä ne hanskat menee takaisin käsiin.

Viesti 6 on oiva esimerkki siitä, että puetaan kalenterin mukaan eikä yksilöllisiä eroja huomioida eikä lapsia kuunnella. Kun kyllähän nyt maaliskuussa pitää olla toppahaalari aj kurahousut, vaikka olisi 8 astetta lämmintä iltapäivisin.

Meillä on tuollainen kuumakätinen 7v. ja tällä hetkellä hankalaa on kurarukkasten kanssa. Vaikka laittaisi ohuimmat lapaset alle, niin silti sanoo, että on kuuma. Mutta kurarukkaset kuitenkin pitää olla ja sinne alle pitää jotain laittaa pehmusteeksi. Hankala juttu.

Meillä pidetään kyllä kurarukkasia ilman mitään pehmusteita heti kun lämpötila nousee useamman asteen plussalle.  Ei se aiheuta mitään ongelmia käsiin ainakaan meillä.

Kokeilkaapa sitä.

Taitaa olla kahdenlaisia vuorittomia. Toisissa on vain se kova muovin nurja puoli. Toisissa jokin kangaspinta.

Vierailija
44/47 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eillökin tässä pihapiirissä 6 ja 7 vuotiaat lapset joilla on vielä toppavaatteet ja talvikengät. Täälläpäin Suomea ei ole ollut viikkoihin enää pakkasta. Näin perheen kävelyllä ja lapset halusi ottaa topparukkaset pois kädestä kun oli niin kuuma. Ulkona oli 13 astetta lämmintä. Eivat saaneet ottaa ettei tule kylmä!

Vierailija
45/47 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eillökin tässä pihapiirissä 6 ja 7 vuotiaat lapset joilla on vielä toppavaatteet ja talvikengät. Täälläpäin Suomea ei ole ollut viikkoihin enää pakkasta. Näin perheen kävelyllä ja lapset halusi ottaa topparukkaset pois kädestä kun oli niin kuuma. Ulkona oli 13 astetta lämmintä. Eivat saaneet ottaa ettei tule kylmä!

No toi nyt oli vähän liikaa jos noin lämmintä. Mutta sinunko mielestä voi olla kylmä vain jos on pakkasta?

Vierailija
46/47 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteeseen hyvin keksitty ratkaisu. En ymmärrä, miksi pitäisi kauhistella.

Vierailija
47/47 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kommentoitte hanskojen hiostavuutta, mutta kyllä minun mielestä se ei ollut pointti tuossa vaan se, että puetaan rukkaset jollain hemmetin klipsuilla väkisin käteen. Tosi nöyryyttävää!

Mikä klipsussa on nöyryyttävää? Kyllä meillä kouluikäiselläkin on sellaiset nimenomaan pitkävartisten talvi- ja kevätrukkasten kanssa, jotta se varsi pysyy paikallaan eikä mene myttyyn. Ei koulussa, jossa niitä riisutaan ja puetaan monta kertaa, mutta silloin kun on pidempään pihalla, niin silloin se on ihan kätevä niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi