Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sairaalassa saa nukuttua? Toimenpide edessä.

Vierailija
12.04.2021 |

Kertokaa jos olette joutuneet olemaan öitä sairaalassa. Miten osastoilla saa nukuttua? Monelta hiljaisuus? Kulkeeko lääkäreitä koko ajan öisin huoneessa? Entä aamut ja aamutoimet saako tehdä varmasti rauhassa?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa hurisee ja on ihan eri äänet öisin kuin kotona. Jos et saa nukuttua, pyydä nukahtamislääke hyvissä ajoin. Itse en saanut enää puolen yön jälkeen kun pitää nukkua 8 h sitten rauhassa.

Vierailija
22/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa hurisee ja on ihan eri äänet öisin kuin kotona. Jos et saa nukuttua, pyydä nukahtamislääke hyvissä ajoin. Itse en saanut enää puolen yön jälkeen kun pitää nukkua 8 h sitten rauhassa.

Monelta siel herätetään ja miten? Soiko semmoinen summeri kuin koulussa välkäl?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ujot ei pysty edes kertomaan, että niitä nolottaa pissan lorina ja hampaiden harjaus

Mene 3 viikoksi gastro-osastolle. Kyllä siellä estot katoo.

Vierailija
24/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hyvin nukkunut, yleensä on ollut hiljaista ja vähän huonetovereita, sekä kuume ja tai lääkitykset. Kyllä ne mielellään pihalle laittaa sairaalasta heti kun potilas jaksaa pärjätä.

Saattaa olla kyllä 4 hengen huonekin ja siinä yksi joku pitkin yötä valitteleva ja joku vanhus, joka höpisee omiaan koko yön.

Vierailija
25/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne mennä nukkumaan vaan hoidettavaksi. Kannattaa pyytää kunnon tropit tai yhden hengen huone, muuten siellä ei nukuta.

Uni on kyllä varsin tärkeää toipumisen kannalta. Olisi siihen hyvä sairaaloiden kiinnittää huomiota enemmänkin.

Kyllä sut ajetaan kotiin mahdollisimman pian, tuskin ehdit unettomuudesta kärsiä.

Vierailija
26/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäkää nappinne kirjoitti:

hirveä pääsiäinen -09 aivo infarkti aivan puun takaa 48,v. en ennen käyttänyt mitään lääkkeitä viinaa kohtuudella. 3 korahtelevaa huone toveria pyysin hoitajilta jotain nukuttavaa eivät antaneet seuraavana päivänä pyysin kieli puoli lääkäriltä ei antanut kun ei kukaan suomalainenkaan ollut määrännyt.sovi todella säännöt etukäteen vittumainen kuunnella korinaa ja hoitajien pääsiäis kikatusta. minulla on kannassa tieto AINA MEHILÄISEEN

Ei aivoinfarktipotilaalle annetakaan, kun pitää tajunnan tasoa seurata. Minä olin parikymppisenä munasarjakystaleikkauksessa ja unilääkkeet tuotiin kyselemättä huoneen kaikille 7 potilaalle.

Vierailija
27/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat korvatulpat ehdottomasti mukaan. Ja villasukat.

Vierailija
28/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ujot ei pysty edes kertomaan, että niitä nolottaa pissan lorina ja hampaiden harjaus

Mene 3 viikoksi gastro-osastolle. Kyllä siellä estot katoo.

Ravintolaosastolle?

Vierailija
29/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut unilääkettä koska seuraavana päivänä oli leikkaus, semmonen on kuulemma käytäntö.

Vierailija
30/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelta siel herätetään ja miten? Soiko semmoinen summeri kuin koulussa välkäl?

Klo 7 siivooja paukkaa huoneeseen, kaikki verhot ja ikkunat auki, kunnon tuuletus, vaikka olis pakkanen. Näin meillä 2000-luvun alussa, toivottavasti ei enää.

Vierailija
31/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpparileikkauksen jälkeen piti jäädä yöksi seurantaan. Huoneessa kolme muuta, yksi oli asunut siinä varmaan kuukauden ja hänellä oli tarkat rutiinit. Sammutti jo yhdeksältä telkkarin ja valot, me muut vähän ihmeteltiin että ei vielä edes nukuta... Ja tämä daami nukahti samantien ja kuorsasi kuin hinaaja. Valvoin aamuneljään, lopulta taisi uni tulla. Aamulla hoitaja herätti väkisin aamulabroja varten. Ja huone oli tuhottoman kuuma kokoajan. Olin kuolemanväsynyt kun kotiin pääsin. Kauhulla odotan jos synnyttämään mennään joskus, onneksi välimatkaan veeoten voimme pyytää yksityishuoneen!! Terv. Huono nukkuja

Vierailija
32/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kun lukee niin sairaalaan joutuminen tuntuu vielä pahemmalta ajatukselta kuin se muuten tuntuisi. En ole varma että nukkuisin minuuttiakaan. Tarvitsen joka yö unilääkettä kotonakin. Toivottavasti edes uusiin sairaaloihin tehdään pelkkiä yhden hengen huoneita.

Vierailija
33/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mitä operaatioita ja lääkityksiä. Omassa sairaalassa oli viimeinen lääkärin kierto noin 20.00-22.00 ja iltalääkkeet viimeistään 00:00 Itsellä oli paljon tippaa johtuen pahasta tulehduksesta, joskus tipan pois otto noin 00:30 ja aamun tippa noin 6:00. Minun huoneeni oli ikävä kyllä taukotilan ja rikkinäisen käytäväoven vieressä joten ei siinä kyllä saanut levätä pahemmin kun kaikki paiskoivat kaikkea. 

Vierailija
34/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne antaa Opamoxia ihan perushoitajatkin unettomuuteen. Peruslääke , jopa 2 tabl, jos hoksaa pyytää.

Keuhkoemboliapotilaana teholla pyysin hoitajalta sildenafiilia, jotta voisin unnuttaa iltaunnutukset. (Löysällä pelillä ei onnistu) Hoitsu konsultoi hotavaa lekuria. Siniset salmiakit oli annosteltu iltadosettiin.

Mieslääkäri asialla! Dänx!

Vierailija
35/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä vielä se, että ota oma tyyny ja peitto mukaan, lisää vähän sitä nukkumismukavuutta. Sairaalan tyynyt oli niin kovia, ettei saanut päätä aseteltua mieluisasti ja kun oli finninalku, niin kävi oikeasti kipeää.

Vierailija
36/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin potilaana, sairaalahuoneessa pidettiin valoja kaikki yöt, hoitajat kai halusivat. Pakko laittaa jotain silmien peitoksi.

En saanut myöskään nukuttua jollei ikkunoita pidetty auki osaa yöstä, lopulta tuli kuitenkin liian kylmä, mutta ilma ei muuten vaihtunut tarpeeksi kun lisäksi oli homeongelmia. Naapurit tietysti myös hyppäsivät vessassa, mutta en stressannut siitä. Ajattelin että lepään kotona ennen kuin aloitan työt.

Vierailija
37/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinaista hiljaisuutta ei ole, mutta kyllä siellä aika rauhallista on. Lääkärit eivät kulje huoneissa öisin, hoitajat käyvät kyllä mutta osaavat liikkua potilaita herättämättä. Suurin ongelma itselläni on ollut jos huonekaveriksi sattuu kuorsaaja. Kannattaa ottaa korvatulpat mukaan.

Joo, kuorsaajat on pahimpia, siihen ei auta edes korvatulpat. Kärsimystä. Miksi Suomessa ei ole yksityishuoneita?

Vierailija
38/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden yön olin valvonnassa ja lääkärinkierron jälkeen kotiin vaikka olisivat halunneet pitää vielä seuraavan yön. Pakko oli lähteä että pääsi nukkumaan. Ja se tippaneula kun ei voinut edes kättä pitää nukkuessa koukussa kun koukistaessa pisti kyynärtaipeeseen ilkeästi.

Vierailija
39/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne antaa Opamoxia ihan perushoitajatkin unettomuuteen. Peruslääke , jopa 2 tabl, jos hoksaa pyytää.

Keuhkoemboliapotilaana teholla pyysin hoitajalta sildenafiilia, jotta voisin unnuttaa iltaunnutukset. (Löysällä pelillä ei onnistu) Hoitsu konsultoi hotavaa lekuria. Siniset salmiakit oli annosteltu iltadosettiin.

Mieslääkäri asialla! Dänx!

Hyi

Vierailija
40/78 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinaista hiljaisuutta ei ole, mutta kyllä siellä aika rauhallista on. Lääkärit eivät kulje huoneissa öisin, hoitajat käyvät kyllä mutta osaavat liikkua potilaita herättämättä. Suurin ongelma itselläni on ollut jos huonekaveriksi sattuu kuorsaaja. Kannattaa ottaa korvatulpat mukaan.

Joo, kuorsaajat on pahimpia, siihen ei auta edes korvatulpat. Kärsimystä. Miksi Suomessa ei ole yksityishuoneita?

Vielä karmivampaa on pistää naiset ja miehet sekaisin huoneisiin. Minä nuorehkona naisena en halua että mitään miehiä on verhon toisella puolella kun alapääjuttuja hoidetaan. Ahdistavaa.