Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tyhmää ostaa uutta keraamista liettä?

Vierailija
12.04.2021 |

Myyjän mielestä on :(

Onko nyt oikeasti pakko ostaa kallis induktio ja uusia kattilat? Onko se muka oikeasti niin paljon parempi? En ymmärrä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kaasu. Peittoaa muut mennen tullen.

Vierailija
22/34 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaan kysyn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, joka tykkää ihan tavallisesta, vanhanmallisesta hellasta, jossa on 4 mustaa levyä?

Todennäköisesti kaltaiseksi eivät ole parempia liesiä eli kaasu tai induktio käyttäneet. Perinteiset levyt sekä lämpenee, että jäähtyy hitaasti.

Eikö se ole vain hyvä asia, että perinteisten levyjen jälkilämmöllä voi jatkaa ruuan hitaasti kypsyttämistä, vaikka levy on jo käännetty nollille.?

Juu, mutta mitäs silloin kun tarviikin äkkiä saada kylmemmälle ja aina joutuu odottelemaan kuumemista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, joka tykkää ihan tavallisesta, vanhanmallisesta hellasta, jossa on 4 mustaa levyä?

Perinteinen hella eli ns. normaali hella on minulle ainoa järkevä vaihtoehto. en edes voisi käyttää mitään induktioliettä. Sen verran kuin olen sellaisia joskus koskettanut, niissä on sileä pinta eikä mistään voi tietää, mihin kattila tai paistinpannu asetetaan. Olen sokea, joten on olennaista, että asiat ovat käsin havaittavissa. Sitä ne ovat "oikeissa" helloissa. :) Parempia induktiohellat voivat toki olla, mutta minulle niihin liittyy iyksi iso mutta.

Mun siemensissä on kyllä renkaat, jotka tuntee sormin. Ne osoittaa kattilan paikan. Toisaalta, nyt on myynnissä induktioita, joissa ei ole mitään väliä mihin kohtaan sen kattilan laittaa.

Vierailija
24/34 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasu on paras. Induktio on ok, mutta ei mitenkään ihmeellinen keraamiseen ja perinteiseen valurautaiseen verrattuna. Induktioliesissä oli ennen paremmat kiertoilmauunit mitä keraamisissa, mutta nykyään molemmissa taitaa olla sama runko uuneineen ja vain liesitaso on erilainen.

Vierailija
25/34 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaasu on paras. Induktio on ok, mutta ei mitenkään ihmeellinen keraamiseen ja perinteiseen valurautaiseen verrattuna. Induktioliesissä oli ennen paremmat kiertoilmauunit mitä keraamisissa, mutta nykyään molemmissa taitaa olla sama runko uuneineen ja vain liesitaso on erilainen.

Kaasu on paras, kutta pullojen kanssa puljaaminen ei oikeasti innosta. Riittää kun kesän niiden kanssa viettää mökillä. Kotona ei kiitos.

Vierailija
26/34 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain huonoja kokemuksia induktiosta? Ja vaihtaisi keraamiseen?

Vierailija
27/34 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kans näistä eniten! Induktiota en tosin oo edes kokeillut, mutta jo keraamisen lieden putsaus oli niin vaivalloista, että pysyn valurautaisissa liesissä niin kauan kuin niitä vain myydään. Ei tarvi varoa roiskeita tai kiinnipalamisia!

Vierailija
28/34 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obduktio-liesi on ainoa joka nyt kannattaa ostaa.  

Vierailija
29/34 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukaan ammattilainen ei käytä keraamista, kaikki muut, kuten kaasu, induktio yms. toimii hyvin. Puuhellakin on paljon parempi kuin joku keraaminen liesi.

Vierailija
30/34 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihtaisin ihan valurautalieteen :D joo toki se ei sammu itsekseen eikä sen päällä voi säilyttää tavaraa..., mutta kaikkein siistein ja kätevin se on minun mielestäni. Muutenkin sisustuksessa taktiikkani on pysytellä järkevässä hintaluokassa, kokonaisuus stemmaa ja tulee kaikkinensa paljon halvemmaksi.

Mamma27v

Vierailija
31/34 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Induktiolieden kanssa pitää olla pirun tarkkana, turkasen nopea, herkästi polttaa pohjaan tai tuhoaa pannun.

Oikein käytettynä ihan OK

Vierailija
32/34 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOI! miksi sie rahalla ostat? HOI!

Vierailija
33/34 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voisi kuvitellakaan enää muuta kuin induktioliesi. Miksi muuten luulet, että kattilat pitää vaihtaa? Onko kattilasi monta vuosikymmentä vanhoja?

Vierailija
34/34 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänäkin on ihmisiä jotka ostavat ihan tavallisia liesiä joissa neljä mustaa levyä. Mulla on nykyisin keraaminen liesi, ostin kymmenen vuotta sitten, ja ihan hyvin olen ruokani saanut laitettua sen mitä laitan. Oli silloinkin induktio liesiä mutta ei mua kiinnostanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme