Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku överifeikkaa elämäänsä Instagramissa?

Vierailija
12.04.2021 |

Viikonloppuna törmäsin muutamaan ulkomaisen Insta-tiliin, jotka suorastaan huokuivat sellaista, että elämää feikattiin ja lavastettiin koko ajan. Tuli sellainen olo, että halusin selvittää sen Instatilin postausten perusteella, mitä oikeasti edes tapahtui eräässä amerikkalaisessa perheessä, jossa ilmeni muutamia erikoisia sairauksia ja vastoinkäymisiä samalla, kun Instaan postailtiin todella kiilloteltuja postauksia. En sitten jaksanut googletella enempää, mutta niiden ihailevien postausten joukossa oli ihan muutama aika relevantti kysymys, jossa Instatilin pitäjä olisi voinut kertoa totuuden esim. sairauden tilasta.

Vaikka olisi ollut kuinka vaikeaa, niin ne parhaat palat oli selvästi valittu, pistetty vähän filtteriä ja taustamusiikkia. Ja sitten se Instatilin pitäjä toki laittoi ikäänkuin realismin osoituksena muutaman nuden kuvan kasvoistaan, joissa kuitenkin oli perusnätti naamaltaan ja kuvakulma oli parhaalla tavalla valittu.

Tykkään positiivisuudesta ja kauniista kuvista, mutta sellainen äärimmäinen pienenkin rosoisuuden ja realismin puute antaa samanlaisen olon kuin olisi syönut pussillisen karkkia eli sokeriähkyn. Mitä mieltä muut ovat tästä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono itsetunto, kalastellaan kehuja ja huomiota.

Ja sitten jos/kun näitä ei heru, niin ollaankin hetikohta kiusattuja, maalitettuja, vihan ja vihapuheen uhreja.

Vierailija
22/29 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen miehen kaverin vaimon puolituttuna, mutta sen verran kuitenkin, että ollaan FB ja IG-kavereita. Instassa on välittynyt kuva mahtavasta lapsiperheen arjesta, kaikki on ihanaa ja sektion jälkeenkin oltiin heti jalkeilla, ihanat baby showerit, ihanat ystävät ja mies tuo kukkia. Vauvakin on täydellinen ja sydämiä vaan naamassa, taaperokin kantaa aamukahvia petiin.

Asuvat kalliissa paritalossa Helsingissä hienolla alueella jne. Koska miehet eivät luonnollisesti suhteistaan somessa puhu, olen olettanut että no siinä on kyllä täydellinen perhe. 

Meni maku koko ihmiseen kun kuulin sitten mieheltä, että ovat olleet koronakaranteenissa hermoheikkoina monta kertaa, eron partaalla vetävät parin tunnin yöunilla, ei parisuhdeaikaa yhtään ja taloudellisesti rankkaa. Miehensä laittelee viestejä kavereilleen ja pyytää autotalliin dokaamaan. Ja kaiken huippuna, nainen ei päästä miestä mihinkään, ei edes kaverin luo saunomaan. Tää mieskaveri oli avautunut asiasta jossain leikkikentän laidalla mun miehelle.

Ensin tulin surulliseksi, mutta sitten alkoi vituttamaan. Ei tee mieli tutustua lähemmin jos koko elämä on jotain somekulissia, oli syy sitten mikä tahansa. Aitous on parasta, ei sen tarvitse olla inhorealismia, vaan AITOA! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräskin missi käy ukkonsa kanssa Lidlissä halvemman ruoan perässä ja ig sivut on niin muuta.

Ymmärrettävää, koska niitä missejä suolletaan joka tuutista ja tuskin karjamarkkinakarjana paljoa tienaa.

Vierailija
24/29 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksat edes miettiä tommoisia? Ajanhukkaa.

Ajanhukkaa pohtia itseäänkin ympäröiviä yhteiskunnallisia ilmiöitä. Hys hys, ja pää takaisin omaan peppuun.

Vierailija
25/29 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen miehen kaverin vaimon puolituttuna, mutta sen verran kuitenkin, että ollaan FB ja IG-kavereita. Instassa on välittynyt kuva mahtavasta lapsiperheen arjesta, kaikki on ihanaa ja sektion jälkeenkin oltiin heti jalkeilla, ihanat baby showerit, ihanat ystävät ja mies tuo kukkia. Vauvakin on täydellinen ja sydämiä vaan naamassa, taaperokin kantaa aamukahvia petiin.

Asuvat kalliissa paritalossa Helsingissä hienolla alueella jne. Koska miehet eivät luonnollisesti suhteistaan somessa puhu, olen olettanut että no siinä on kyllä täydellinen perhe. 

Meni maku koko ihmiseen kun kuulin sitten mieheltä, että ovat olleet koronakaranteenissa hermoheikkoina monta kertaa, eron partaalla vetävät parin tunnin yöunilla, ei parisuhdeaikaa yhtään ja taloudellisesti rankkaa. Miehensä laittelee viestejä kavereilleen ja pyytää autotalliin dokaamaan. Ja kaiken huippuna, nainen ei päästä miestä mihinkään, ei edes kaverin luo saunomaan. Tää mieskaveri oli avautunut asiasta jossain leikkikentän laidalla mun miehelle.

Ensin tulin surulliseksi, mutta sitten alkoi vituttamaan. Ei tee mieli tutustua lähemmin jos koko elämä on jotain somekulissia, oli syy sitten mikä tahansa. Aitous on parasta, ei sen tarvitse olla inhorealismia, vaan AITOA! 

Minun mieheni ei lähtisi kaverille saunomaan tai autotalliin ryyppäämään, jos kotona olisi vauva ja muita pieniä lapsia tai lapsi. Enhän minäkään äitinä voisi näin toimia. Mikä etuoikeus miehellä on ottaa vapaata silloin, kun pienten lasten kanssa on ehkä kaikista raskainta.

Vierailija
26/29 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni ei lähtisi kaverille saunomaan tai autotalliin ryyppäämään, jos kotona olisi vauva ja muita pieniä lapsia tai lapsi. Enhän minäkään äitinä voisi näin toimia. Mikä etuoikeus miehellä on ottaa vapaata silloin, kun pienten lasten kanssa on ehkä kaikista raskainta.

Miehillä on vain etuoikeuksia, yksinoikeuksia, määräysvalta perheessä, ei koskaan mitään velvollisuuksia. Ei siis ihme, että miehettömät naiset ovat kautta linjan onnellisempia kuin miehelliset passaajamarttyyrit.

Vierailija
27/29 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan ole kimpori syntyessään.

Vierailija
28/29 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin yleistä sosiaalisessa mediassa nykyään...

Vähän kuin nykyään ihmisetkin kaikki on feikkiä..

On feikki pyllyä, huulia, hiukset, rinnat, korut, jne jne..

Varmaan pyörtyisin, jos ig:ssä tulis realistisia kuvia ja storyjä.

Vierailija
29/29 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagram on kuvapäiväkirja, ja ymmärrän täysin, mikäli joku haluaa postata vain positiivissävytteisiä, kauniita kuvia. Jokainen voi itse valita, postaako realisimia vai eikö postaa. En pidä sitä feikkaamisena - jokaisella ihan oletuksella kyllä löytyy tieto siitä, ettei some paljasta koko elämää ja koko totuutta, ja sellaista medialukutaitoa luulisi kyllä ihan kaikilta löytyvän kun tässä ”somemaailmassa” eletään jo toista vuosikymmentä. Ap:n viesti kuulostaa hieman oudolta - ihmetteletkö tai oletatko tosiaan, että joku on tilivelvollinen postaamaan jotakin sairauksistaan nettiin? Mikäli on sairas, elää varmasti todella raskasta aikaa, ja ymmärrän paremmin kuin hyvin että haluaa tuosta maailmasta saada ajatuksensa edes hetkeksi pois, vaikkapa sitten päivittelemällä ”kuvapäiväkirjaansa” eli Ig:tä.

Mä tykkään itse päivittää nättejä kuvia - en näe mitään tarvetta avata elämääni netissä tuntemattomille, enkä edes puolitutuille ihmisille kovinkaan tarkkaan. Ei ole mitään tarvetta kertoa saavutuksista, tai sen enempää ongelmistani siellä. Mun ig on aika tarkoituksella irrallaan mun todellisesta elämästä, ja mun mielestä se on eräänlainen kiva harrastus.