Palkka työmatkalta?
Olen hieman pihalla työmatkoista saaduista päivärahoista. Jos olen työmatkalla, niin että ajomatka on yli 6h suuntaansa ja yöpyminen on hotellissa, millaista päivärahaa tästä kuuluu saada? Olen poissa kotoa yhteensä 30h matkalla. Tuleeko päiväraha siis tuntipalkan lisäksi?
Kommentit (4)
Päivaraha maksetaan palkan lisäksi, samoin kilometrikorvaukset, joihin myös olet oikeutettu mikäli oma auto on ainoa tai edullisin vaihtoehto.
Jos matkaan ei sisälly aterioita, niin saat kokopäivärahaa ensimmäiseltä matkustusvuorokaudelta 44 euroa ja seuraavalta 20-44 euroa riippuen siitä ylittyykö matkustusvuorokausi alle vai yli kuudella tunnilla. Matkustusvuorokausi alkaa siitä hetkestä, kun lähdet kotoa tai työpaikalle ja päättyy siihen, kun palaat kotiin tai työpaikalle.
Jos työnantajasi on sanoma oy, niin sitten olet oikealla palvelimella, mutta muussa tapauksessa osoita kysymyksesi työnantajan suuntaan.
Tietenkin päiväraha tulee lisänä. Sehän on tarkoitettu matkan kuluihin, ateriohin.
Mahdoton tietää ulkopuolisena tarkemmin asiasta, on niin erilaista, onko kuukausi palkalla vaiko tuntipalkalla työntekijänä firmassa.
Kysypä työnantajasi henkilöstöosastolta tai lue firman intrasta. Siellä se kerrotaan. TESsiäkin voit vilasta ihan ite.
Täältäkin voit lukea ihan itte mitä päiväraha tarkottaa
https://www.veronmaksajat.fi/Palkka-ja-elake/Paivarahat/kotimaan-paivar…