Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vauva kontata ennen ryömimistä?

Vierailija
12.04.2021 |

Vauva 7kk ei ryömi. Pyörii akselinsa ympäri. Nostaa itseään ylös konttausasentoon jatkuvasti. Lähteeköhän suoraan konttaamaan, miksei ensin ryömi? 🤔

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että vauvasi on kyllä liikkeelle lähdössä. Kuulostaa myös siltä, että olet hieman huolissasi asiasta. Erilaiset vaiheet voi kestää pitkäänkin ja se on ihan normaalia. Vaiheet voi myös olla yllättävän lyhyitä.

Vauvallasi ei ole vielä mikään kiire liikkua, joten odottele huoletta.

Kodin voit laittaa turvalliseksi vaikka heti. Miksi ei?

Olen joo huolissani. 😊 Tuntuu että somen vauvaryhmissä suurin osa vauvoista ryömii/konttaa puolivuotiaana, jopa kävelee tukea vasten.

ap

Vierailija
22/37 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa vauvan suunnilleen tulisi päästä eteenpäin edes jollain keinolla? Nyt siis vähän päälle 7 kk vauva.

Kaksi esimerkkiä: toinen oli 6 kk ja toinen 10. Jälkimmäinen oli se joka ekana käveli (ilman tukea).

Kiitos, esikoisen äitinä sitä on vaan niin huolissaan kaikesta.

Joo olinhan tuota itsekin. Eniten on kyllä huolettanut vasta sitten kun vauva lähti kävelemään eikä osannut varoa yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että vauvasi on kyllä liikkeelle lähdössä. Kuulostaa myös siltä, että olet hieman huolissasi asiasta. Erilaiset vaiheet voi kestää pitkäänkin ja se on ihan normaalia. Vaiheet voi myös olla yllättävän lyhyitä.

Olen joo huolissani. 😊 Tuntuu että somen vauvaryhmissä suurin osa vauvoista ryömii/konttaa puolivuotiaana, jopa kävelee tukea vasten.

ap

Somessa on aina hiljaa he, joiden lapsi köllöttää tyytyväisenä selällään vielä puolivuotiaana, oppii ryömimään 9kk iässä ja kävelee 1v 3kk iässä. Se ei silti tarkoita, ettei näitä olisi ja että nämä olisivat epänormaalin hitasti liikkeelle lähteviä.

Vierailija
24/37 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa vauvan suunnilleen tulisi päästä eteenpäin edes jollain keinolla? Nyt siis vähän päälle 7 kk vauva.

Kaksi esimerkkiä: toinen oli 6 kk ja toinen 10. Jälkimmäinen oli se joka ekana käveli (ilman tukea).

Kiitos, esikoisen äitinä sitä on vaan niin huolissaan kaikesta.

Joo olinhan tuota itsekin. Eniten on kyllä huolettanut vasta sitten kun vauva lähti kävelemään eikä osannut varoa yhtään mitään.

Se on kyllä hurja vaihe. Vauhtia riittää mutta älyä ei :)

Vierailija
25/37 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Somessa on aina hiljaa he, joiden lapsi köllöttää tyytyväisenä selällään vielä puolivuotiaana, oppii ryömimään 9kk iässä ja kävelee 1v 3kk iässä. Se ei silti tarkoita, ettei näitä olisi ja että nämä olisivat epänormaalin hitasti liikkeelle lähteviä.

Joo näin on. Usein ne menee näin: video lapsesta joka konttaa lujaa/kävelee tukea vasten ja saatetekstillä:" Mites teillä liikutaan? Täällä kävellään jo. 💚" Ja kommenteissa kukin kehuu oman lapsensa vähintään jo juoksevan puolivuotiaina. 🤔😀

Vierailija
26/37 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo kyllä

Vierailija
27/37 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vauvani lähti suoraan kans konttaamaan. 8kk neuvolan jälkeen meni konttausasentoon ja heiluu siinä 3 viikkoa kunnes lähti eteenpäin. Sitä ennen ei liikkunut muuten kuin akselinsa ympäri ja muistan kuinka olin huolissani kun ei liikkunut.

Vierailija
28/37 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vauvani lähti suoraan kans konttaamaan. 8kk neuvolan jälkeen meni konttausasentoon ja heiluu siinä 3 viikkoa kunnes lähti eteenpäin. Sitä ennen ei liikkunut muuten kuin akselinsa ympäri ja muistan kuinka olin huolissani kun ei liikkunut.

Kiitos.

ap

Vierailija
29/37 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aha

Vierailija
30/37 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Kiitos vastauksista. Tänä aamuna on alkanut konttausasennossa heijaus eteen ja taakse. Kohta mennään eikä meinata. 😀

Vierailija
31/37 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Kiitos vastauksista. Tänä aamuna on alkanut konttausasennossa heijaus eteen ja taakse. Kohta mennään eikä meinata. 😀

Joo noin se meilläkin lähti. Kädet toimi ennen kuin jalkojen koordinaatio ja sitten sattui välillä sitä, että vauva työnsi vahingossa itseään taaksepäin, kun olikin käsissä voimaa mutta jalat ei totelleet. Ja konttaaminen oli alkuun sellaista, että vauva vähän kuin nytkytti jalkoja eteenpäin ja sillä heilunnalla siis lähinnä eteni.

-2

Vierailija
32/37 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi oppi samana päivänä ryömimään, konttaamaan ja nousemaan pystyyn tukea vasten. Ja tämä tapahtui vasta joskus 9 kk iässä. Tuota ennen oli pitkään jo noussut konttausasentoon ja huojunut siinä. Ryömiminen sitten jäi tuohon yhteen kokeilukertaan, kun pääsi nopeammin eteen päin konttaamalla ja kävelemällä tukia pitkin. :D

Vierailija
33/37 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi aikoinaan meni kierien ja pyörien joka paikkaan. Nousi siitä sitten ylös istumaan ja seisomaan tukea vasten. Konttaamisvaihe jäi välistä. Lapset on yksilöitä, kaikki ei mene neuvolatädin oppikirjan mukaisesti. Nyt hän jo 23-v. ja opiskelee yliopistossa.

Vierailija
34/37 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kokemuksista ap. Katsotaan koska lähdetään liikkeelle ja miten. 😍

Vierailija
35/37 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nousta suoraan pystyynkin.

Vierailija
36/37 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika ei kontannut lainkaan vaan oppi kävelemään 9kk ikäisenä.

Vierailija
37/37 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mun vauva 7kk opettelee nyt kääntymään ja ryömimään samaan aikaan.

Esikoinen kääntyi jo 3kk iässä...

Että onhan näissä eroja 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä