Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syke muuttunut korkeaksi! Kokemuksia?

Vierailija
12.04.2021 |

Voiko rintarangan jumitila aiheuttaa korkeaa sykettä ja muita oireita? On tutkittu verikokeita yms.
Aloin siis itse epäillä, että on myös jumitusta. Tuntuu jotenkin hengitys olevan pinnallista. Koronakin poissuljettu. Todella ärsyttävää ja ahdistavaa tämä tilanne. Haluaisin selityksen ja toivottavasti toki harmittoman sellaisen.

Leposyke laskee illalla 60 tuntumaan. Normaali arkiaskareissa 110-120. Kävelyllä nousee 140-155. Kauppakassin kanssa kävely 140..
Ei ole ollut ennen tämmöistä ja olotilan vuoksi rupesin sykemittaria tuijottamaan. Tilannetta kestänyt pari kuukautta...nuo sykkeet ovat aiempia hölkkälenkin sykkeitä. Nyt ei huvita liikkua kävelyä enempää...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ilmaantui korkea syke yli puolitoista vuotta sitten.

Vierailija
2/24 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole enemmän stressiä, paniikkia, vahtaamisesta johtuvaa. Myös pinnallinen hengitys viittaa enemmän pään sisäiseen ongelmaan kuin muuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sykettä nosti raudanpuute eli hieman matala ferritiinitaso.

Vierailija
4/24 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syke muuttuu terveellä ihmisillä, jotain on muuttunut. Stressiä? Joku tulehdus?

Vierailija
5/24 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kuinka matala ferritiini sinulla kun oireet alkoi? Tai oliko siis muuta kuin tuo syke? t. Ferritiini 31

Vierailija
6/24 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla syynä oli astman paheneminen, ihmettelin miksi oli muutaman päivän tosi korkea leposyke, jostain syystä en tuntenut että keuhkot täysin tukossa kun sillä kertaa ei jostain syystä tullut ollenkaan yskää. Lääkäri oli ihan ihmeissään, ja niin minäkin. Eli nopeaa sykettä menin valitaan, poistun kortisonitablettikuurin kanssa ja muutamassa päivässä alkoi keuhkot parantua.

Oli mikä oli, mene lääkäriin.

Vierailija
7/24 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sepä se kun käyty on ja vaan seurataan kun perusverikokeet ok. Siksi täältä kyselen kokemuksia. Kyllähän oma terveys huolettaa, jos jotain muutoksia tulee. ap

Vierailija
8/24 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla on maksimisyke? Oletko kenties vain liikkunut vähemmän tuon jumitilan vuoksi ja kuntosi on laskenut?

Vierailija
9/24 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös minulla oli anemia. Kun leikkauksen jälkeen laski myös varastoferritiinin taso, oli seurauksena korkea pulssi koko ajan. Elämän hirveimmät kuukaudet jatkuvalla maratonilla, kun lepopulssi takoi 120-160. Lääkäri vaan kohautti olkapäitä, vaikka muutos näkyi sydänfilmissäkin.

Vierailija
10/24 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla korkea syke johtui kilpirauhasen liikatoiminnasta. Onko tämä suljettu verikokeilla pois?

Vierailija
11/24 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös minulla oli anemia. Kun leikkauksen jälkeen laski myös varastoferritiinin taso, oli seurauksena korkea pulssi koko ajan. Elämän hirveimmät kuukaudet jatkuvalla maratonilla, kun lepopulssi takoi 120-160. Lääkäri vaan kohautti olkapäitä, vaikka muutos näkyi sydänfilmissäkin.

Tuo on tosiaan kamala tunne kun sydän hakkaa kuin olisi maratonilla! Ja lääkärien suhtautuminen pistää vihaksi...ei kukaan näin korona-aikaan varsinkaan huvin vuoksi mene apua hakemaan. ap

Vierailija
12/24 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutulla korkea syke johtui kilpirauhasen liikatoiminnasta. Onko tämä suljettu verikokeilla pois?

Tuo suljettiin verikokeilla pois. ap

Vierailija
13/24 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ylirasitustila voi laittaa sykkeen koholle varsinkin rasituksen aikana. Siihen auttaa mm. lepo ja että karsii kaikenlaisia kuormittavia asioita elämästä pois ainakin niin pitkäksi aikaa, että palautuminen on tapahtunut. Myös muilta, jos heitä on, voi pyytää apua, jotta pääsee hetkeksi levähtämään. Sykkeen kohoaminen voi toki johtua muistakin tekijöistä, mitä tässäkin keskustelussa on esille tuotu, kuten joku tulehdustilakin voi olla taustalla, mikä ei ainakaan vielä ole selvinnyt. Liiallinen stressaaminenkin voi vaikuttaa.

En kuitenkaan tiedä, voisiko jonkun vitamiinin tai hivenaineen (rauta tosin on jo mainittu) puutos myöskin vaikuttaa jotenkin sydämen sykkeeseenkin kohottavasti.

Vierailija
14/24 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs long-covid oire.

Englannissa sitä tutkittu niillä koronan sairastaneilla lääkäreillä ja muulla hoitohenkilökunnalla, joille syke vain nousee ilman kunnollista syytä tai se on noussut pysyvästi.

Sykkeen nousu sama siitä huolimatta oliko koronan sairastanut oireilla tai oireettomana, ihminenhän ei välttämättä tiedä sairastaneensa koronaa ainakaan silloin kun se on ollut oireeton.

Vierailija
15/24 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sepä se kun käyty on ja vaan seurataan kun perusverikokeet ok. Siksi täältä kyselen kokemuksia. Kyllähän oma terveys huolettaa, jos jotain muutoksia tulee. ap

No, rupea sitä jumppaamaan vastauksia odotellessa.

Kiertoja tee. Aloita nyt.

Ota vaikka tää

Ja etsi lisää. Ja tee!

Vierailija
16/24 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuvuusvinkki - Osa 3: Rintarangan kierto eri variaatioilla

Tehokkaita.

Vierailija
17/24 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syke oli levossa istuen 80-90, kun normaalisti on 45-55, enintään 60. Minulla vaan välillä on korkeampi, jos on pienintäkin piilevää allergia tai hengitystieinfektiota. Yhtäkkiä taas oire poistuu. Voi olla useamman kuukauden syke korkeammalla ja sitten taas normaali.

Vierailija
18/24 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla leposyke on noussut yli 10:llä tähystysleikkauksen jälkeen.

Ennen leikkausta yöajan keskimääräinen leposyke oli noin 55.

Leikkauksen jälkeen noin 69.

Vierailija
19/24 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollinen rokotehaitta. Pienet verisuonten tukkeumat voivat nostaa sykettä, kun sydän yrittää entistä kovemmin edistää verenkiertoa

Vierailija
20/24 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihonut paljon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi