Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Maksukorttiin kytkettävä koronatodistus pohdinnassa

Vierailija
12.04.2021 |

Jes, pian ei voi rokottamattomat maksaa ostoksiaan kaupoissa.

"Suomen itsenäisyyden juhlarahasto Sitrassa on kehitteillä on malli, jossa koronatodistus tai rokotepassi voitaisiin kytkeä maksukortteihin.

Johtaja Antti Kivelä kertoo, että kytkentä olisi teknisesti täysin mahdollinen toteuttaa, sillä maksuverkko on varmennettu ja valvottu verkko.

Tällä hetkellä uudistuksen juridista puolta selvitetään. Esillä on esimerkiksi se, voisiko tieto tulla Omakanta-palvelusta.

Hankkeesta on keskusteltu sekä kansainvälisten maksuverkkoyhtiöiden ja EU-komission että kotimaassa hallituksen ja ministeriöiden kanssa. Kivelän mukaan tarkoitus on vappuun mennessä päättää, edetäänkö hankkeen kanssa käytännön kokeiluun.

Lähes kaikilla ihmisillä on maksukortti, jota he ovat sitoutuneet korttiehdot hyväksyessään säilyttämään hallussaan."

Kommentit (959)

Vierailija
101/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää se miksi tästä tehdään näin vaikeaa. Maailmalla on henkilökorttiin ja appiin sidottuja rokotepasseja, miksi Suomen pitää aina yrittää keksiä jotakin erikoista ja uutta? Minulla on rokotepassi henkilökortissa ja voin näyttää sen appilla, edes sitä henkilökorttia ei tarvitse osoittaakseni olevani rokotetun. Appilla ja voimassa olevalla negatiivisella testituloksella pääsen ihan mihin haluan, myös ulkomaille. Kätevää ja vaivatonta.

Ja tässä samalla hoituu mahdolliset karanteenit/testitarve ja mahdolliset rikkomukset. Appi ilmoittaa minulle, jos minun tulee jäädä karanteeniin, samoin, jos karanteenia lyhentääkseni tai siltä välttyäkseni minun tulee käydä testissä jne. Se ilmoittaa viranomaisille myös mikäli olen laiminlyönyt em. ohjeistuksia, jolloin poliisiappiin tulee sakko.

Ehkä joku sinetöity ranneke olisi parempi. Se voisi antaa sähköshokkeja, jos lähdet ulos, vaikka sinun pitäisi olla karanteenissa tai jos lähestyt sairastunutta tai altistunutta tai muuten vaan sinulla olisi liian normaalin mukavaa. 

Sinusta ehkä sähköshokit on kivoja, minusta ei. Mulla on nimenomaan normaalin mukavaa, kun pääsen kaikkialla, kaikki on auki ja hommat pyörii. Siitä millainen sanktiosysteemi täällä esim. on, saatan olla eri mieltä, mutta sehän taas ei liity tähän asiaan sitten mitenkään. Kun karanteenin rikkominen on sanktioitu, se on. Mailla nyt on erilaiset rajoitukset/sanktiot. Täällä ei ole muita rajoituksia enää kuin tietyistä maista (kuten Suomesta) karanteeni ja tiettyihin paikkoihin testipakko mennessä, tullessa ja 4 päivää saapumisesta. Ei paha ollenkaan.

Vierailija
102/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rokotepassi on maksukortissa, sehän antaa teoriassa pankeille mahdollisuuden esim. jäädyttää rokottamattomien tilejä halutessaan.

Miksi tieto pitää olla maksukortissa, jos sitä ei aiota tarkistaa kun ihminen jotain ostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää se miksi tästä tehdään näin vaikeaa. Maailmalla on henkilökorttiin ja appiin sidottuja rokotepasseja, miksi Suomen pitää aina yrittää keksiä jotakin erikoista ja uutta? Minulla on rokotepassi henkilökortissa ja voin näyttää sen appilla, edes sitä henkilökorttia ei tarvitse osoittaakseni olevani rokotetun. Appilla ja voimassa olevalla negatiivisella testituloksella pääsen ihan mihin haluan, myös ulkomaille. Kätevää ja vaivatonta.

Ja tässä samalla hoituu mahdolliset karanteenit/testitarve ja mahdolliset rikkomukset. Appi ilmoittaa minulle, jos minun tulee jäädä karanteeniin, samoin, jos karanteenia lyhentääkseni tai siltä välttyäkseni minun tulee käydä testissä jne. Se ilmoittaa viranomaisille myös mikäli olen laiminlyönyt em. ohjeistuksia, jolloin poliisiappiin tulee sakko.

Ehkä joku sinetöity ranneke olisi parempi. Se voisi antaa sähköshokkeja, jos lähdet ulos, vaikka sinun pitäisi olla karanteenissa tai jos lähestyt sairastunutta tai altistunutta tai muuten vaan sinulla olisi liian normaalin mukavaa. 

Sinusta ehkä sähköshokit on kivoja, minusta ei. Mulla on nimenomaan normaalin mukavaa, kun pääsen kaikkialla, kaikki on auki ja hommat pyörii. Siitä millainen sanktiosysteemi täällä esim. on, saatan olla eri mieltä, mutta sehän taas ei liity tähän asiaan sitten mitenkään. Kun karanteenin rikkominen on sanktioitu, se on. Mailla nyt on erilaiset rajoitukset/sanktiot. Täällä ei ole muita rajoituksia enää kuin tietyistä maista (kuten Suomesta) karanteeni ja tiettyihin paikkoihin testipakko mennessä, tullessa ja 4 päivää saapumisesta. Ei paha ollenkaan.

Ihan sama, jos maasta toiseen liikkuessa tulee rajoituksia, niitä on ollut aina. Mutta jos rokotepassi liitetään maksukorttiin, sille on suunnitteilla maan sisäistä käyttöä ja sitä ei voi hyväksyä. 

Vierailija
104/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, jos maasta toiseen liikkuessa tulee rajoituksia, niitä on ollut aina. Mutta jos rokotepassi liitetään maksukorttiin, sille on suunnitteilla maan sisäistä käyttöä ja sitä ei voi hyväksyä. 

Just siksi mä en tajua lainkaan maksukortti-ajatusta. Sillehän ei ole mitään järkevää perustetta.

Vierailija
105/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat pankeista pois ja ruokaa kotiin ja kaikkea.

Vierailija
106/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rokotustodistus laitettaisiin johonkin appiin, niin ei kaikilla ole älypuhelinta. Esimerkiksi minulla. Velvoitetaanko kaikki sitten hankkimaan älypuhelin omilla rahoillaan?

Minulle riittää tämä perusnokialainen, tablettia en ala kantamaan mukana.

Rokotustodistus tuk0lisi olla sellainen, että sitä saa päiviyåtettyä ajan tasalle koko ajan kun tulee täydennysrokotuksia. En nimittäin usko, että nämä nykyiset rokotukset riittää kovin pitkäksi aikaa.

Pankkikorttiin pitäisi sitten muuttaa taas uusi tieto jotenkin.

Jos se siis olisi pankkikortin yhteydessä.

Miten muuten nämä nykyisin jo voimassaolevat, joita vaaditaan kaukomatkailuun tai joihinkin tiettyihin maihin? Miten nämä rokotukset todistetaan niihin maihin matkustaessa?

Eikö sama todistuskonsti pätisi nyt tähän koronarokotukseenkin?

Sehän olisi vain yksi lisäys jo nyt olevaan rokotuslistaan.

Jos nyt on otettuna rokote A, B, niin sitten tulisi C, coronarokote.

Vierailija
107/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävä ketju. Juurihan täällä yhteen ääneen huudettiin yritysten oikeutta valita asiakkaansa ja passia kesäksi?

Vierailija
108/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty ymmärtään, miksi Suomen ja Viron pääministerit ovat innokkaimmin ajamassa näitä seurantasysteemejä EU:ssa. Ehkä heille on luvattu paikka Voguen kannessa tms.

Vierailija
109/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä asiasta kerrottiin alfa-tv:ssä 360-ohjelmassa jo noin kuukausi sitten. Löytyy varmasti alfa-netistä. Lukeeko ihmiset edelleen oikeasti joitain ylen uutisia?

Alfa-tv:llä tuo Sitran mies valehteli, että tämä on Sitran itsensä keksimä innovaatio, mutta ei varmasti ole. Tämäkin käsky tulee taas EU:sta, joka taas ottaa ohjeensa Usan demokraateilta eli Kiinalta. Sitran johdossa on Jyrki Katainen, joka vuonna 2012 myi suomalaiset EU:lle eu-komissaarin paikasta, otti siis suomalaisten puolesta 12 miljardin lainan kreikkalaisille. Nyt hän on tullut takaisin Suomeen tekemään myyrän työtä.

Ja sellainen huomio, että Marin oli maaliskuussa hyväkäsymässä koronarokotepassia, vaikka nyt näin vaalien alla on vastustavinaan sitä vedoten ihmisten perustuslaillisiin oikeuksiin. Hän on HYVÄKSYNYT sen jo. Ja kokoomus tekee tässä nyt myyräntyötä, ja vaatii rokotepassia, jotta ihmiset pääsee tapahtuma-alan järjestämiin suuriin yleisötilaisuuksiin.

Kannattaa seurata noita alfan tv-ohjelmia, niin saa tietoa paljon aikaisemmin kuin näistä Suomen valtamedioista.

Vierailija
110/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rokotustodistus laitettaisiin johonkin appiin, niin ei kaikilla ole älypuhelinta. Esimerkiksi minulla. Velvoitetaanko kaikki sitten hankkimaan älypuhelin omilla rahoillaan?

Minulle riittää tämä perusnokialainen, tablettia en ala kantamaan mukana.

Rokotustodistus tuk0lisi olla sellainen, että sitä saa päiviyåtettyä ajan tasalle koko ajan kun tulee täydennysrokotuksia. En nimittäin usko, että nämä nykyiset rokotukset riittää kovin pitkäksi aikaa.

Pankkikorttiin pitäisi sitten muuttaa taas uusi tieto jotenkin.

Jos se siis olisi pankkikortin yhteydessä.

Miten muuten nämä nykyisin jo voimassaolevat, joita vaaditaan kaukomatkailuun tai joihinkin tiettyihin maihin? Miten nämä rokotukset todistetaan niihin maihin matkustaessa?

Eikö sama todistuskonsti pätisi nyt tähän koronarokotukseenkin?

Sehän olisi vain yksi lisäys jo nyt olevaan rokotuslistaan.

Jos nyt on otettuna rokote A, B, niin sitten tulisi C, coronarokote.

Eikä se puhelin kulje läheskään aina mukana, vaikka se olisi.

En muista milloin viimeksi olisin kauppaan lähtiessä ottanut puhelimen mukaan.

Vierailija
111/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävä ketju. Juurihan täällä yhteen ääneen huudettiin yritysten oikeutta valita asiakkaansa ja passia kesäksi?

Parvimieli pesiytyy itseään kiinnostaviin ketjuihin. Tällä palstalla on päivittäisiä käyttäjiä aika paljon.

Vierailija
112/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rokotepassi on maksukortissa, sehän antaa teoriassa pankeille mahdollisuuden esim. jäädyttää rokottamattomien tilejä halutessaan.

Miksi tieto pitää olla maksukortissa, jos sitä ei aiota tarkistaa kun ihminen jotain ostaa?

Usassa, missä joka neljäs (25 %) ei aio ottaa rokotusta, käydään keskustelua juuri tästä. Sen takia siellä konservatiivisivustoilla suositellaan, että ihmiset ostavat kryptovaluuttaa, koska siihen hallitus ja pankit eivät pääse käsiksi. Nyt tämä keskustelu varmasti alkaa lisääntyä täälläkin.

Vierailija
113/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä asiasta kerrottiin alfa-tv:ssä 360-ohjelmassa jo noin kuukausi sitten. Löytyy varmasti alfa-netistä. Lukeeko ihmiset edelleen oikeasti joitain ylen uutisia?

Alfa-tv:llä tuo Sitran mies valehteli, että tämä on Sitran itsensä keksimä innovaatio, mutta ei varmasti ole. Tämäkin käsky tulee taas EU:sta, joka taas ottaa ohjeensa Usan demokraateilta eli Kiinalta. Sitran johdossa on Jyrki Katainen, joka vuonna 2012 myi suomalaiset EU:lle eu-komissaarin paikasta, otti siis suomalaisten puolesta 12 miljardin lainan kreikkalaisille. Nyt hän on tullut takaisin Suomeen tekemään myyrän työtä.

Ja sellainen huomio, että Marin oli maaliskuussa hyväkäsymässä koronarokotepassia, vaikka nyt näin vaalien alla on vastustavinaan sitä vedoten ihmisten perustuslaillisiin oikeuksiin. Hän on HYVÄKSYNYT sen jo. Ja kokoomus tekee tässä nyt myyräntyötä, ja vaatii rokotepassia, jotta ihmiset pääsee tapahtuma-alan järjestämiin suuriin yleisötilaisuuksiin.

Kannattaa seurata noita alfan tv-ohjelmia, niin saa tietoa paljon aikaisemmin kuin näistä Suomen valtamedioista.

Anna linkki ok? Se olisi nyt tarpeen monille se ohjelma.

Vierailija
114/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty ymmärtään, miksi Suomen ja Viron pääministerit ovat innokkaimmin ajamassa näitä seurantasysteemejä EU:ssa. Ehkä heille on luvattu paikka Voguen kannessa tms.

ne ovat antikristillisiä vain muotoa noudattavia korkeintaan. Siksi. Tämä on ennustettu Raamatussa ja varoitettiin meitä.

Vierailija
115/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämä etenee nopeasti. Oikeasti ihmiset herätkää. Tämä alkaa olla miljoona kertaa pahempaa kuin korona koskaan.

Vierailija
116/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimpia tutkimustuloksia taas, jotka puhuvat pfizerin rokotuksia vastaan

The South Africa variant of the coronavirus affects vaccinated individuals more than those who are unvaccinated, according to a new study from Tel Aviv University and Israel’s largest healthcare provider.

https://www.washingtonexaminer.com/news/study-covid-variant-pfizer-vacc…

Nyt Suomeen saadaan niitä Johnson & Johnsonin rokotteita, mutta onko ne myös näitä rna-rokotteita? Muistaisin lukeneeni jostain, että ovat aiheuttaneet samoin veritulppia?

Vierailija
117/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.permanto.fi/fi/web/alfatv/player/vod?assetId=94019669

Vierailija
118/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri. Ei ole tuota linkkiä, mutta lue tämä

http://eliitinesoteerisetsymbolit.blogspot.com/2021/04/petri-koskinen-j…

Vierailija
119/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusimpia tutkimustuloksia taas, jotka puhuvat pfizerin rokotuksia vastaan

The South Africa variant of the coronavirus affects vaccinated individuals more than those who are unvaccinated, according to a new study from Tel Aviv University and Israel’s largest healthcare provider.

https://www.washingtonexaminer.com/news/study-covid-variant-pfizer-vacc…

Nyt Suomeen saadaan niitä Johnson & Johnsonin rokotteita, mutta onko ne myös näitä rna-rokotteita? Muistaisin lukeneeni jostain, että ovat aiheuttaneet samoin veritulppia?

Korona aiheuttaa veritulppia, rokote aiheuttaa veritulppia. En asiasta mitään ymmärrä, mutta maalaisjärjellä kuvittelisin sen johtuvan ACE2-reseptoreista, joihin koronan piikit asettuvat. Niiden toiminta liittyy verisuoniin ja piikit vievät tilan niiltä aineksilta, mitkä niihin normaalisti kuuluvat ja tasapainottavat reseptoreissa verisuoniston toimintaa. 

Oletetaan, että ihminen alkaisi tuottaa rokottteen vuoksi niitä piikkejä, mutta immuunipuolustus ei heräisikään riittävän vahvasti tuhoamaan niitä (kaikillahan ei immuunipuolustus toimi tehokkaasti), nämä piikit lisääntyisivät ja asettuisivat reseptoreihin ja estävät niiden normaalin toiminnan?

Vierailija
120/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, eiköhän heille ole luvattu paljon enemmän tai sitten meni tosi halvalla. Eiköhän se paikka Voguen kannessa ole vaan sinetti ja myös merkki muille, että hän on mukana jengissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän