Taloussosiologiaa opiskelleet, mitä teette työksenne?
Yliopiston sivuilla opintojen työelämää varten tarjoamat mahdollisuudet kuulostavat todella hyviltä ja itseäni kiinnostavilta mutta haluaisin kuulla, miten teillä on käytännössä toteutunut, mitä teette työksenne? Saa kertoa kaikkea muutakin aiheeseen liittyvää, kiinnostaa kyllä :)
Kommentit (18)
Olen opiskellut kansantaloustiedettä pääainenani, enkä ole koskaan edes kuullut taloussosiologiasta :D
onko tämä jokin humanistisempi tieteenala?
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut kansantaloustiedettä pääainenani, enkä ole koskaan edes kuullut taloussosiologiasta :D
Taloussosiologiassa tutkitaan mm. ihmisten tapoja kuluttaa. Ei ole siis taloustiedettä vaan yhteiskunnallinen käyttäytymistiede.
Kuulostaa aikamoiselta hölynpölyltä ja todella suppealta alalta.
Kannattaa varmaan sivuaineena tuota ennemmin lukea ja pääaineena jotain muuta, jos työllistyä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloussosiologiassa tutkitaan mm. ihmisten tapoja kuluttaa. Ei ole siis taloustiedettä vaan yhteiskunnallinen käyttäytymistiede.
Hmm. Taloustieteen parissakin kuitenkin tutkitaan behavioristista taloustiedettä omana sivuhaaranaan (eli kulutustottumuksia ja -trendejä yms.).
En osaa sanoa työllistymisestä, mutta voisin kuvitella, että hankalaa on?
Minäkin olen suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon kansantaloustieteessä sivuaineena sosiologia, mutta ei ole hajuakaan mitä tarkoittaa taloussosiologia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun aikanani tuota kutsuttiin kotitaloustiteeksi tai kodin taloustieteeksi. Noita katsottiin oikeissa ekonomistipiireissä vähän nenänvartta pitkin.
Voi olla ihan hyvä jos siinä oppii kuinka ihmisille saa myytyä kaikenlaista.
Esim. Erica Åberg on taloussosiologi
Sosiaalitieteet - valtsikka - Taloussosiologia on sosiaalitiede, jonka avulla voidaan ymmärtää taloutta ja taloudellista toimintaa sosiaalisten verkostojen ja kulttuurin kautta. Taloussosiologian opinnoissa perehdytään erilaisiin taloudellisiin toimintaympäristöihin. Tutkimuksen ja opetuksen painopisteinä ovat kulutus ja kuluttajakäyttäytyminen; markkinat sekä sosiaaliset verkostot ja rakenteet.
https://www.utu.fi/fi/yliopisto/yhteiskuntatieteellinen-tiedekunta/talo…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun aikanani tuota kutsuttiin kotitaloustiteeksi tai kodin taloustieteeksi. Noita katsottiin oikeissa ekonomistipiireissä vähän nenänvartta pitkin.
Eipä ekonomisteilla ole oikein varaa tohon. Sen verran huttua ainakin makroraloustiede.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ekonomisteilla ole oikein varaa tohon. Sen verran huttua ainakin makroraloustiede.
Joopa taas :D
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalitieteet - valtsikka - Taloussosiologia on sosiaalitiede, jonka avulla voidaan ymmärtää taloutta ja taloudellista toimintaa sosiaalisten verkostojen ja kulttuurin kautta. Taloussosiologian opinnoissa perehdytään erilaisiin taloudellisiin toimintaympäristöihin. Tutkimuksen ja opetuksen painopisteinä ovat kulutus ja kuluttajakäyttäytyminen; markkinat sekä sosiaaliset verkostot ja rakenteet.
https://www.utu.fi/fi/yliopisto/yhteiskuntatieteellinen-tiedekunta/talo…
Anteeksi vaan, mutta kuulostaa maaseutuyliopistojen hötöltä, jolla yritetään luoda omaa profiilia ja erikoisalaa puoliväkisin. Veikkaanpa ettei Helsingin yliopistossa tuollaista tieteenalaa opiskella. Ei ainakaan ennen opiskeltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol
Naurattaa ajatuskin ”oikeista ekonomistipiireistä” ja ”nenänvartta pitkin” katsomisesta :D
Suhtautuisin varauksella opinto-oppaiden työllisyysnäkymien hehkuttamiseen.
T. humanisti, joka meni halpaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa taas :D
Kyllä on. Esim ennen viimeisintä finanssikriisiä makrotaloustieteilujät rehvastelivat, että mitään kriisiä ei voi tullu koska makrotaloustiede on ratkaissut asian perusteellisesti. Pelkkää höpötystä oli.
Vierailija kirjoitti:
T. humanisti, joka meni halpaan
Niin. Tärkeintä alalla kuin alalla on sosiaaliset verkostot ja taito verkostoitua, vasta sitten se varsinainen osaaminen.
Et sä tee tutkinnolla mitään, jos et osaa sitä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. humanisti, joka meni halpaanNiin. Tärkeintä alalla kuin alalla on sosiaaliset verkostot ja taito verkostoitua, vasta sitten se varsinainen osaaminen.
Et sä tee tutkinnolla mitään, jos et osaa sitä käyttää.
Niin jos ei mitään osaa, niin joutuu olemaan muiden armoilla. Siksi verkostoituminen on tärkeää erityisesti niille jotka eivät mitään osaa eivätkä kykene rakentamaan.
eikö ole ketään?