Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taloussosiologiaa opiskelleet, mitä teette työksenne?

Vierailija
12.04.2021 |

Yliopiston sivuilla opintojen työelämää varten tarjoamat mahdollisuudet kuulostavat todella hyviltä ja itseäni kiinnostavilta mutta haluaisin kuulla, miten teillä on käytännössä toteutunut, mitä teette työksenne? Saa kertoa kaikkea muutakin aiheeseen liittyvää, kiinnostaa kyllä :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ole ketään?

Vierailija
2/18 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut kansantaloustiedettä pääainenani, enkä ole koskaan edes kuullut taloussosiologiasta :D

onko tämä jokin humanistisempi tieteenala?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut kansantaloustiedettä pääainenani, enkä ole koskaan edes kuullut taloussosiologiasta :D

Taloussosiologiassa tutkitaan mm. ihmisten tapoja kuluttaa. Ei ole siis taloustiedettä vaan yhteiskunnallinen käyttäytymistiede.

Vierailija
4/18 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aikamoiselta hölynpölyltä ja todella suppealta alalta.

Kannattaa varmaan sivuaineena tuota ennemmin lukea ja pääaineena jotain muuta, jos työllistyä haluaa.

Vierailija
5/18 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloussosiologiassa tutkitaan mm. ihmisten tapoja kuluttaa. Ei ole siis taloustiedettä vaan yhteiskunnallinen käyttäytymistiede.

Hmm. Taloustieteen parissakin kuitenkin tutkitaan behavioristista taloustiedettä omana sivuhaaranaan (eli kulutustottumuksia ja -trendejä yms.).

En osaa sanoa työllistymisestä, mutta voisin kuvitella, että hankalaa on? 

Vierailija
6/18 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon kansantaloustieteessä sivuaineena sosiologia, mutta ei ole hajuakaan mitä tarkoittaa taloussosiologia?

Vierailija
7/18 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun aikanani tuota kutsuttiin kotitaloustiteeksi tai kodin taloustieteeksi. Noita katsottiin oikeissa ekonomistipiireissä vähän nenänvartta pitkin.

Vierailija
8/18 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan hyvä jos siinä oppii kuinka ihmisille saa myytyä kaikenlaista.

Vierailija
9/18 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Erica Åberg on taloussosiologi

Vierailija
10/18 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitieteet - valtsikka - Taloussosiologia on sosiaalitiede, jonka avulla voidaan ymmärtää taloutta ja taloudellista toimintaa sosiaalisten verkostojen ja kulttuurin kautta. Taloussosiologian opinnoissa perehdytään erilaisiin taloudellisiin toimintaympäristöihin. Tutkimuksen ja opetuksen painopisteinä ovat kulutus ja kuluttajakäyttäytyminen; markkinat sekä sosiaaliset verkostot ja rakenteet.

https://www.utu.fi/fi/yliopisto/yhteiskuntatieteellinen-tiedekunta/talo…

Vierailija
11/18 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun aikanani tuota kutsuttiin kotitaloustiteeksi tai kodin taloustieteeksi. Noita katsottiin oikeissa ekonomistipiireissä vähän nenänvartta pitkin.

Eipä ekonomisteilla ole oikein varaa tohon. Sen verran huttua ainakin makroraloustiede.

Vierailija
12/18 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ekonomisteilla ole oikein varaa tohon. Sen verran huttua ainakin makroraloustiede.

Joopa taas :D

Vierailija
13/18 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalitieteet - valtsikka - Taloussosiologia on sosiaalitiede, jonka avulla voidaan ymmärtää taloutta ja taloudellista toimintaa sosiaalisten verkostojen ja kulttuurin kautta. Taloussosiologian opinnoissa perehdytään erilaisiin taloudellisiin toimintaympäristöihin. Tutkimuksen ja opetuksen painopisteinä ovat kulutus ja kuluttajakäyttäytyminen; markkinat sekä sosiaaliset verkostot ja rakenteet.

https://www.utu.fi/fi/yliopisto/yhteiskuntatieteellinen-tiedekunta/talo…

Anteeksi vaan, mutta kuulostaa maaseutuyliopistojen hötöltä, jolla yritetään luoda omaa profiilia ja erikoisalaa puoliväkisin. Veikkaanpa ettei Helsingin yliopistossa tuollaista tieteenalaa opiskella. Ei ainakaan ennen opiskeltu.

Vierailija
14/18 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol

Naurattaa ajatuskin ”oikeista ekonomistipiireistä” ja ”nenänvartta pitkin” katsomisesta :D

Vierailija
15/18 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuisin varauksella opinto-oppaiden työllisyysnäkymien hehkuttamiseen.

T. humanisti, joka meni halpaan

Vierailija
16/18 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa taas :D

Kyllä on. Esim ennen viimeisintä finanssikriisiä makrotaloustieteilujät rehvastelivat, että mitään kriisiä ei voi tullu koska makrotaloustiede on ratkaissut asian perusteellisesti. Pelkkää höpötystä oli.

Vierailija
17/18 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tärkeintä alalla kuin alalla on sosiaaliset verkostot ja taito verkostoitua, vasta sitten se varsinainen osaaminen.

Et sä tee tutkinnolla mitään, jos et osaa sitä käyttää.

Vierailija
18/18 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tärkeintä alalla kuin alalla on sosiaaliset verkostot ja taito verkostoitua, vasta sitten se varsinainen osaaminen.

Et sä tee tutkinnolla mitään, jos et osaa sitä käyttää.

Niin jos ei mitään osaa, niin joutuu olemaan muiden armoilla. Siksi verkostoituminen on tärkeää erityisesti niille jotka eivät mitään osaa eivätkä kykene rakentamaan.