Onko korvalehdessäsi ryppy? Mulla on ja voi viitata korkeaan infarktiriskiin...:(
Kommentit (29)
On, ja se liittyy yleisemmin sydänsairauksiin, ei erityisesti infarkteihin. Minulla on sydämen vajaatoiminta, mutta sepelvaltimot ovat ensiluokkaisessa kunnossa.
Joo, se viittaa 88+ ikään. Sori siitä oot riskiryhmää
Vierailija kirjoitti:
Miten nyt korva voisi siihen vaikuttaa?
Voisit vaikka käyttää Googlea ekana ja sen jälkeen tulla viisastelemaan.
Googlen kuvissa oli niin ryppyisiä ihmisiä, että vaikea hahmottaa mitä ryppyä tarkotetaan.
Missä kohtaa korvalehteä "se" ryppy on?
Olen siis vasta nelikymppinen. Ap
Mulla on kans ollut se ryppy jo kauan. Kaikilla sukuni yli 60-v on sepelvaltimotauti. Olen 54.
Kiinnosti vaan kysyä että onko muilla käisilläni. Ap
Kerran olin tekemisissä yhden mieshenkilön kanssa (ihan työasioissa). Hän oli ehkä nelikymppinen. Hirmu iiiiso maha, lyhyt ukko, kiihtyi nollasta sataan (suuttui siis) hirmu nopeasti ja naama tuli ihan punaiseksi, kun suuttui. Lisäksi ramppasi vessassa ihan koko ajan, en tiedä, oliko siis diabetestakin. Siinä kun hänen kanssaan juttelin, huomasin, että hänellä on se hassu ventti korvassa. Olisin voinut sanoa hänelle, että sun kannattaisi varmaan käydä lääkärissä juttelee verenpaine-asioista. En kuitenkaan kehdannut niin hlökohtaiseen asiaan puuttua. Oli ensimmäinen kerta, kun tosiaan livenä näin sen sydänkuolemamerkin korvassa ja tuo henkilö oli ainakin jo temperamentiltaan sellainen, että varmasti jos ei hoida elintapojaan, tilttaa ennen aikojaan sydän.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei varmasti tiedetä, mutta epäillään että poimu muodostuu siksi, että korvalehden verenkierto on heikentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnosti vaan kysyä että onko muilla käisilläni. Ap
Ei ne kuolleet tai aivoinfarktipotilaat täällä kirjoittele. Tuohan se kiinnostava asia on: "Milloin kuolit aivoinfarktiin, sinä jolla oli Frankin merkki?"