Mulla on mennyt kokonaan maku Helsingissä asumiseen. Onneksi on kakkoskoti 200 km päässä oikealla maalla!
Oltiin taas kaksi ihanaa viikkoa vanhassa maalaistalossamme aloittelemassa kevättöitä. Tänään ajeltiin koko porukka taas kaupunkiin, kun ensi viikolla on jotain lähijuttuja mulla ja au pairilla. Lapset murjottaa ja koirat ahdistuu keskustan hälinästä. Mies ei edes suostunut lähtemään kaupunkiin, kun ei siellä ole mitään.
Onneksi päästään torstaina takaisin maalle. Kyllä tää korona-aika on laittanut ainakin meidän perheen prioriteetit ihan uusiksi.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Teettekö töitä ollenkaan?
En mielelläni jaottele elämää työhön ja vapaa-aikaan tms kategorioihin. Ap
Me muutettiin pois Helsingistä jo kymmenen vuotta sitten. On sopinut tosi hyvin. Siellä kantsii pitää ainoastaan asuntoa kalliisti vuokralla toisilla ja itse budjata maalla puuhellan, tulisijojen, lasikuistin ja vanhan hirsitalon, jolla on ihana, oma puutarha, äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Me muutettiin pois Helsingistä jo kymmenen vuotta sitten. On sopinut tosi hyvin. Siellä kantsii pitää ainoastaan asuntoa kalliisti vuokralla toisilla ja itse budjata maalla puuhellan, tulisijojen, lasikuistin ja vanhan hirsitalon, jolla on ihana, oma puutarha, äärellä.
Talo täällä maksoi vain 90 000 😝
Mitä sillä Helsingistä saa? Ei mitään!
Inhottaa kun Hesasta on tehty vaikea kaupunki kävellä. Kokoajan hälinää, pyörälijöitä, koiranulkoiluttaja, jengejä.
Kerrostalossa ovia paiskotaan 24/7.
Toisaalta maalla saattaa olla tynnyrissä eläviä ihmisiä jotka juopputtelevat 24/7
Minulle esimerkiksi ne jutut, jotka tuottavat parhaiten taloudellisesti, ovat lähinnä "harrastus" ja varsinainen "leipätyö" on freelancer ja projektiluonteisena aika pieni"palkkaista". Ap
Kahdessa osoitteessa (maalla ja kaupungissa) asumisen ainoa haittapuoli, on ettei lapsille voida järjestää päivähoitoa. Siksi lapset on kotona ja meillä on ulkomaalainen au pair, joka hoitaa lapsia muutaman tunnin päivässä. Muut ajat hän viettää harrastuksensa parissa, joka hänet toikin Suomeen. Ap
Etsimme maalta kerhoa, jossa lapset voisivat olla kerran pari viikossa vähän epäsäännöllisemmin. Ap
Oikeasti sulla ei ole miestä, lapsia, koiraa, eikä au.pairia.
Ainoa kakkonenkin on siitä hiekkapimpistä etelään.
Alunperinkään en ymmärrä, kuka haluaa Helsingissä asua... ehkä lapseton sinkku, jonka pitää saada olla kaiken äärellä koko ajan. Lapsia en olisi koskaan halunnut siinä ympäristössä kasvattaa!
Vierailija kirjoitti:
Minulle esimerkiksi ne jutut, jotka tuottavat parhaiten taloudellisesti, ovat lähinnä "harrastus" ja varsinainen "leipätyö" on freelancer ja projektiluonteisena aika pieni"palkkaista". Ap
Onhan se kuitenkin "mukavaa" ja tuottaa myös "iloa" sen "palkan" lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Alunperinkään en ymmärrä, kuka haluaa Helsingissä asua... ehkä lapseton sinkku, jonka pitää saada olla kaiken äärellä koko ajan. Lapsia en olisi koskaan halunnut siinä ympäristössä kasvattaa!
Helsingissä oli ihana olla lapsi ja nuori.
Vierailija kirjoitti:
Mitänyt eripuolella Suomea asuvien työkavereiden kanssa juttelee, niin kovin samankaltaista on ihmisten elo eripuolella Suomea. Siltä pohjalta en ymmärrä puheita ”siitä ympäristöstä”.
Kyllä odottaa pääsyy maalle tilalleen töihin.,En haluis lähtee etelään koskaan,saispa jäädä..Elämä kiireetön meluton,niin laatua.Toive olis päästä muuttaa.
Sama vaik luopuis jostain nykyidiotismista en kaipaa tietokoneita puhelimii nyky räpätystä.En hienoo autoo mut toimivaa.Kaipaan koneita jotka tärkeitä.Pääsee kauppaan niinko nytkin pitkä kauppamatka etelässä.Korona opetti vähemmälläkin selviää.
Haluaisin uskoa juttujasi, mutta joistain vaikeasti selitettävistä merkeistä johtuen se on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Kahdessa osoitteessa (maalla ja kaupungissa) asumisen ainoa haittapuoli, on ettei lapsille voida järjestää päivähoitoa. Siksi lapset on kotona ja meillä on ulkomaalainen au pair, joka hoitaa lapsia muutaman tunnin päivässä. Muut ajat hän viettää harrastuksensa parissa, joka hänet toikin Suomeen. Ap
Etsimme maalta kerhoa, jossa lapset voisivat olla kerran pari viikossa vähän epäsäännöllisemmin. Ap
Kun lapset tulevat kouluikään on teidän tehtävä jonkinlainen ratkaisu pysyvämmän asumisen suhteen. Eiköhän maalla ole pienemmät ryhmät kouluissa ja leppoisampi ympäristö... ainakin mun valinta olisi peruskoulun osalta rauhallisempi kouluympäristö. En usko että vielä peruskoulussa koulun ”tasolla” on juurikaan merkitystä jatkon kannalta. Sen sijaan turvallisuudella, pienemmillä ryhmillä ja luonnonläheisellä ympäristöllä turvaa helpommin lapsille hyvät lähtökohdat.
Teettekö töitä ollenkaan?