Ihan kamalaa olla keskivartalolihava
Laihat jala, mut keskikroppa on laatikkomainen. Kauheat selkäläskit ja iso maha. Takapuolikin on littana, eli niskasta polviin tastaista. Saako tätä millään treenillä tai ruokavaliolla kuntoon vai onko sitä hoikkanakin tämän muotoinen, toki vähemmän läskiä?
Olen ollut viimeksi hoikka 20 vuotiaana eli 26 vuotta sitten mut ei mua silloin kiinnostanu mun vartalo kun se pysyi aina hyvänä vaikka söi mitä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, tuleeko sulla liikuttua?
Olen nyt parin viikon ajan tehnyt reippaita kävelylenkkejä.
Ap
Minulla vatsa pömpöttää usein, lähinnä runsaan kahvinjuonnin vuoksi, mutta on myös parisen kiloa liikaa. Hankin vanteen. Tutkimusten mukaan se auttaa nimenomaan vyötäröläskeihin. Vanne on vielä paketissa 😐, mutta kun saan aloitettua, otan sentit ylös ja laitan tänne tulokset.
Täällä sama! A-kupin tissit, lättä pylly ja vatsa kuin odottaisin kaksosia. Jos saisin euron joka kerta kun kysytään olenko raskaana olisin miljonääri. Maha pystyi poissa vain kun olin lähes alipainoinen (50 kg) ja elin kahvilla, heti kun paino nousi sen verran että olin ns. normaalipainoinen (60kg) maha palasi.
Toki ruokavalion osuus on vähintäänkin 80% laihdutuksesta mutta kyllä silti kaikkia omppuvartaloisia kehoittaisin salitreenin pariin. Tai no nyt kun salit ovat kiinni, niin sitten kotiin muutamat käsipainot, eri vahvuudelta jumppakuminauhoja ja ehkä kahvakuula. Ja sitten tekemään perinteistä voimaharjoittelua riittävän isolla vastuksella, eli niin että saa nippa nappa 8-15 toistoa tehtyä ja 1-2 min palautus. Eli ei mitään kevyttä kotijumppailua vaan oikeasti kuormittavaa lihastreeniä niin että lihaksiin tulee enemmän voimaa ja lihas kasvaa.
Liikkeiksi isoja perusliikkeitä, kuten erilaisia kyykkyjä vastuksella, lantionnostoja, erilaisia maastavetoja (kotona haasteellista mutta aloittelijalle ehkä iso kahvakuula riittää vastaukseksi), kulmasoutua, penkkipunnerrusta, etunojapunnerrusta, pystysoutua, pystypunnerrusta, ojentajapunnerruksia, hauiskääntöjä ja syvien vatsalihasten aktivointia. Eli aerobista liikunnasta fokus tiukkaan lihastreenniin, voi alkuun nostaa jopa painoa mutta kun kiinteä massa kehossa kasvaa, tehostuu aineenvaihdunta ja kehon koostumus paranee. Lisäksi voisi olla mukavampaa ottaa ompun pienentämisen sijaan ensin tavoitteeksi esim pyörät olkapäät, vahvat reidet ja pyöreät pakarat.
Terveisin entinen omppu, nykyinen X.
Ps. netistä löytyy hyviä niin ilmaisia kuin myös maksullisia erilaisia ohjeita ja valmennuksia tavoitteelliseen ja nousujohteiseen koti/salitreeniin.
Voi hienoa ihana sinä!
T. Vatsapyöreä N