Mistä vuodevaatteista pidät?
Olen perustamassa omaa yritystä tekstiili alalle ja luonnollisesti minua kiinnostaa tietää ihmisten ostokäyttäytymisestä. Kun valitsette sisustuskuoseja esim. petivaatteita, perustatteko ostokset tuotteen hintaan vai tuotteen ulkonäköön perustuen? Mikä teillä yleisesti ottaen toimii valintakriteerinä
Kommentit (15)
Vastuullisuus, laatu, kotimaisuus, ulkonäkö. Toki hintakin. Mutta vuodevaatteisiin voi käyttää enemmän rahaa, kun niitä ostetaan aika harvoin.
Itse tykkään esim Bassettin petivaatteista. Kangas on hyvää ja kuosit kivoja. En välitä platkuista väreistä enkä toisaalta räikeistä jättikuoseista. Laatu pitää olla kohdallaan.
Sellainen johon ei tartu nukkaa, pehmeä, ei tarvitse silittää, kestää huomattavan suuren määrän pesuja, myrkyttömät värit ei haittaa vaikka iho on kiinni niissä, sen sisälle menee helposti tyyny tai peitto, lakana ei luiskahda paikoiltaan reunoista, ei kuumenna liikaa eikä jäädy.
Materiaali, ulkonäkö, pestävyys ja lakanoissa mankeloitavuus. Kotimaisuus ei merkkaa pätkääkään, ei se puuvilla kumminkaan ole Suomessa kasvatettua.
Olisi kiva jos enemmän olisi tarjolla muunkinlaisia vuodevaatteita, kun näitä tylsiä mitä on 99% tarjonnasta.
Ja vielä jos myytäisiin yhteensopivaa settiä, jossa lakana, pussilakana ja 2 tyynyliinaa.
Se on raivostuttavaa, että yleensä pussilakanan kanssa tulee 1 tyynyliina.
Suosin värinä lilaa, kukkakuviota /ruusua, vaaleaa ei liian tummaa, ei tylsää, sinertävää, maisemakuvallista /taivas /meri, yksiväristä tai newage tyyliä. Rauhallista, kohottavaa ja eteeristä.
Pussilakanat jne. Ökö-tex, puuvilla, johon ei tartu koirankarvat
Peitot sertifioitu untuva ja silkki, villa.
Cicely mary barkerin kukkakeijukuvio, kiitos!
Talvella flanelli, välikautena Finlayson old jeans, kesällä oikein sileää ja viileää puuvillasatiinia.
Laatu ja materiaali.
Meillä on kaikki lakanat jotain parempaa. Pitää olla vähintään puuvillasatiinia, mutta se kulahtaa niin nopeasti. Nyt on pellavalakanat. Ne on ihanat!
Kumilakanat meillä, eikä muita tule.
Oma suosikkini vuodevaatteista on lakana.
Lakanoiden kuosit on suunniteltu naisille. Aivan kuin miehet eivät ostaisi lakanoita laisinkaan. Olen etsinut kaksi vuotta puuvillasatiinisia, sinisävyisiä pussilakanoita, joissa ei ole kukkia puhki menneiden Ratian suunnittelemien tilalle. Ei ole löytynyt, vaikka on etsitty Helsingistä, Turusta ja Tukholmasta.
Mulla on pussilakanat värikkäitä. On kiva kietoutua niiden kauneuteen. Kukkakuoseja on eniten. Yksiväriset näyttävät vähän tylsiltä, lisäksi niistä huomaa jos ei ole mankeloitu.
Aluslakanat ovat yksivärisiä.
Kumpaankin, lidlistä ostin viimeksi halvat ja nätit