Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri mustamaalaa pomolle ja huomauttelee kaikesta

Vierailija
11.04.2021 |

Olen ollut nyt noin vuoden töissä eräässä firmassa, ja tiimissäni on henkilö, joka jostain syystä tuntuu ottaneen minut silmätikukseen. Hänellä on tapana huomautella kaikesta tekemisestäni negatiiviseen sävyyn ja kyseenalaistaa osaamiseni sekä päin naamaa että selän takana. Meillä on usein töissä kovin kiire, ja on sanaton sopimus että tietyt tehtävät voidaan jättää myöhemmäksi, jos kiireeltämme emme ehdi niitä hoitaa. Tätä tekevät kaikki työntekijämme, mutta esimerkiksi noista asioista tämä työkaveri kantelee esimiehelle tyyliin "Ja taas oli XX ja XX tekemättä". Lisäksi hän käy läpi työtäni ja yrittää löytää virheitä, joista pääsisi valittamaan.
Kerran näin itse hänen työssään virheen ja ihan ystävällisesti siitä huomautin, niin hän raivostui niin että tärisi fyysisesti.
Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Esimiehemme on aika "munaton". Hän ei ota noita jatkuvia valituksia tosissaan, on sen minulle jo todennut kahden kesken.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä vanhempi nainen ja olet itse nuori ja nätti?

Vierailija
2/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnehäiriöiseltä kuulostaa. Älä välitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalla suoraan sille tyypille niissä tilanteissa nuo mainitsemasi käytännöt. Ja sitten sanomalla että kävit taas valittamassa pomolle, voitko lopettaa sen. Ja "keskity omiin hommiisi", ei sinun tekemääsi. Ole määrätietoinen, varsinkin jos hän ei ole pomosi. Sano että näet itsekin kiireellisimmät työt. Sano että joku muu tarkistaa työsi (jos on edes tarvetta), hänen pitäisi olla ystävällinen, ei ikävästi huomautteleva.

Vierailija
4/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanomalla suoraan sille tyypille niissä tilanteissa nuo mainitsemasi käytännöt. Ja sitten sanomalla että kävit taas valittamassa pomolle, voitko lopettaa sen. Ja "keskity omiin hommiisi", ei sinun tekemääsi. Ole määrätietoinen, varsinkin jos hän ei ole pomosi. Sano että näet itsekin kiireellisimmät työt. Sano että joku muu tarkistaa työsi (jos on edes tarvetta), hänen pitäisi olla ystävällinen, ei ikävästi huomautteleva.

Kiitos, hyviä vinkkejä

Vierailija
5/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari?

Vierailija
6/20 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita ikäviä ihmisiä on joka työpaikassa. Helppo se on sanoa, että älä välitä. Eihän se mukavalta tunnu, tuskin kenenkään ihmisen mielestä. Joskus näytät hänelle, että asia on vaan ilmaa.. Suhtaudu asiaan olan kolautuksella.. Mun mielestä tärkeintä on tämä: pidät puolesi etkä alistu! Jos on narsisti, niin ole neutraali, äläkä hyökkää sitä vastaan, sitten se jatkaa sitä.. Jos se ei ole narsisti, vaan muuten vaan mulkku, niin oot vaan ja käyttäydy työpaikalla kuinka arvostat itseäsi ja työpanostasi. Kulje pää suorassa etkä pää alaspäin. Mä oon omasta kokemuksesta huomannu, että mulkut työpaikalla ei vaan muutu vaikka kuinka ottais asian puheeksi vaikka ylemmälle tasolle saakka. Työelämä on raakaa, ikävä kyllä. Ja onhan näissä eroja, joissakin on tulehtuneempi työyhteisö ja joissakin suvaitsevaisempi. Toivoisin ihmisten olevan inhimillisempiä kollegoja kohtaan, niillä ikävillä ihmisillä on itsellä paha olla. Ja ne kuvittelee saavansa itselle paremman olon kun voi toista loukata. Tosiassa se ei mee näin vaan se on illuusio. Paitsi narsistit, jotka saa kiksejä kun onnistuu satuttamaan toista. Sit yrität näyttää ettei se onnistu. En tiedä auttoiko yhtään neuvot, mutta ainakin yritin auttaa 😂 Tsemppiä!

Vierailija
7/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kerran yksi työkaveri mustamaalasi kaikille, että kuinka huoraan ja biletän vaan. En tee töissä mitään enkä tee kotitöitäkään ja kaiken mitä teen, niin teen huonosti. Joka ei pidä ollenkaan paikkaansa. Tehtiin töitä kahdestaan. Sai sillä tavalla mustamaalattua maineeni. Kaikki alkoivat haukkumaan minua. Aivan kamalaa! Olin silloin nuori ja hän paljon vanhempi. Tästä on jo 20 vuotta aikaa. Traumahan tästä jäi. Vaihdoin työpaikkaa ja paikkakuntaa. 

Vierailija
8/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin tiedän tuon. Meidän työpaikalla noita on 2 henkilöä. 50-60 välillä iältään. Naisia. Haukkuvat pomotkin selän takana ja pomon tullessa paikalle mielistellään.

Onneksi uusi työ alkaa maantaina.

N33

Vierailija
9/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haukkuvat pomotkin selän takana ja pomon tullessa paikalle mielistellään."

Eikös ole ihan normia haukkua pomoa seläntakana?

Itse olen ainakin tehnyt niin. Niin sekin teki. En kyllä mielistellyt.

Vierailija
10/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä vanhempi nainen ja olet itse nuori ja nätti?

tän takia te naiset ette koskaan tuu toimeen keskenänne :D 

Vierailija
11/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sen isoimman pomon juttusille ja vaadit potkuja esimiehelle

Vierailija
12/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Riippuu tietenkin mitä hanttihommia teette, mutta yleisesti ottaen ei ole normia.

Vierailija
13/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sari?

Mari?

Vierailija
14/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse sietää tuollaista käytöstä. Tee valitus kiusaamisesta. Vain esihenkilö voi puuttua muiden työntekoon.

Vierailija
15/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normia.

Vierailija
16/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kysyisit työkaveriltasi suoraan, kärsiikö hän peräsuolen laskeumasta?

Vierailija
17/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoiset on ah niin ihania.. 

Vierailija
18/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mukavaa ja valittaa sen munattoman pomon pomolle. Vaikeampaa on, jos kiusaaja on pomo. Päädyin kerran tallaiseen tilanteeseen ja pomo mustamaalasi minut pomoillensa. Niskaan alkoi sataa varoituksia ulossavustamiseksi. Pomo ei saanut minua kiinni töiden vuoksi ja lopuksi tämä psykopaatti laittoi neljä työkaveria etsimään virheitä keskeneräisistä töistä. Virheitä ei ollut, koska työ oli keskeräistä, mutta tästä kyhättiin "virhelista". Työympäristö oli muutenkin sairas laittomuuksineen ja sain muutaman kuukauden liksan lähtiessä. 

Lähtösoppariin rosvot olivat viilanneet pykälän, että "en ole tietoinen mistään, mikä aiheuttaisi kolmannen osapuolen vaatimuksia". Rikokset ilmoittelin pykälästä huolimatta oikeaan paikkaan ja sain sillä kaadettua koko puulaakin. Oli niin paska keikka mielisairaan pomon silmätikkuna, että vieläkin tuntuu kivalta tuon pytingin kaataminen vajaa 20 myöhemmin.

Vierailija
19/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella, että sinusta tulee pomo vielä joskus. Pahimmillaan se on kuin päiväkodin tätinä ohjaamassa uhmaikäisiä lapsia ja parhaimmillaan se sujuvaa yhteistyötä ammattimaisten osaajien kanssa.

Vierailija
20/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen tasolle jääneet käyttäytyvät noin. Ei tuo ole aikuisen käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme