tori.fi:ssä myyjä ei vastaa tarjousviestiin
Myyjä pyysi tuotteesta 200€. Mielestäni tuote oli hieman ylihintainen (ollut myös yli viikon myynnissä, joten ei ole mitenkään käsistä revitty) ja lisäksi tuote on niin suuri, ettei sitä voi järkevillä kustannuksilla lähettää, joten minun pitäisi myös ajaa autolla noin 150km edestakaisin tuotteen haun takia. Nämä seikat huomioon ottaen tarjosin 150€. Myyjä on lukenut viestini jo kaksi päivää sitten, mutta ei vastaa mitään.
Voisi edes kohteliaasti ilmoittaa, jos hylkää tarjouksen. Naurettavaa ottaa nokkiinsa kohtuullisesta tinkimisestä, jos itse ensin laittaa hinnan yläkanttiin.
Kommentit (33)
Ei teitä tinkaajia jatka. Tämän vuoksi annan kaiken tarpeettoman nykyään suoraan hyväntekeväisyyteen tai vien jäteasemalla. Pitäkää tunkkinne.
Ei noihin ole pakko vastata. Kohteliasta toki, mutta jos joku on niin törppö että tinkaa niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Huono provo
Ei muuten ole provo. Mua oikeasti vetuttaa nämä tyypit, jotka ylihinnoittelee tavaransa, jolle jollakin toisella olisi tarpeellista käyttöä. Minä olen aina myynyt tuotteeni sillä periaatteella, että pois pyörimästä ja jos ei vajaassa viikossa ole tullut tarjouksia, niin lasken hintaa nopealla aikataululla ja pian se tavara näin aina meneekin. Torissa on hyvin pitkälti oman huomioni mukaan se nyrkkisääntö, että jos tuotteelle ei viikossa löydy ostajaa, niin se on ylihintainen. Tämä siis normaalin käyttötavaran kohdalla, jota suurin osa myytävistä tuotteista on.
ap
Se tarjous on niin kaukana, niin ei viitsi vastata tai sitten miettii. Anna olla. Poista se ketju, niin ei häiritse.
Ei diellä ole pakko vastailla eikä tarjoilla eikä hyväksyä.
Ihan vapaaehtoista. Voi olla sata rautaa tulessa, niin ei muista olla fiksu tai ei muista vastata.
Ei torilla kannata loukkaantua. Ihmiset on niin monissa tilanteissa.
Voi olla, että hoitaa lapsia ja hoitaa vauvaa ja kotia tai ihan mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei teitä tinkaajia jatka. Tämän vuoksi annan kaiken tarpeettoman nykyään suoraan hyväntekeväisyyteen tai vien jäteasemalla. Pitäkää tunkkinne.
Minuakin vetuttaa se, jos jostain kympin tavarasta ruvetaan tinkaamaan, mutta näin kalliissa tuotteessa tinkaaminen on mielestäni perusteltua, jos katsoo tuotteen olevan yläkanttiin hinnoiteltu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono provo
Ei muuten ole provo. Mua oikeasti vetuttaa nämä tyypit, jotka ylihinnoittelee tavaransa, jolle jollakin toisella olisi tarpeellista käyttöä. Minä olen aina myynyt tuotteeni sillä periaatteella, että pois pyörimästä ja jos ei vajaassa viikossa ole tullut tarjouksia, niin lasken hintaa nopealla aikataululla ja pian se tavara näin aina meneekin. Torissa on hyvin pitkälti oman huomioni mukaan se nyrkkisääntö, että jos tuotteelle ei viikossa löydy ostajaa, niin se on ylihintainen. Tämä siis normaalin käyttötavaran kohdalla, jota suurin osa myytävistä tuotteista on.
ap
Osta niiltä, jotka kohtuuhintaista myy. Anna ylimenojen olla.
Siellä on niin monenlaista. Ei ne kaikki ole kuten sinä. Eikä tarvi. Eikä sun tarvi olla niinku joku muu siellä.
Voi olla, että joku toinenkin on tarjonnut ja luvannut tulla hakemaan esim. huomenna. Katsoo ekaksi sen "tarjoajan", kun moni peruu/ei ilmesty paikalle.
Minä en vastaa tinkaajille mitään. Hinta on se mikä se on.
Vierailija kirjoitti:
Se tarjous on niin kaukana, niin ei viitsi vastata tai sitten miettii.
Minusta tuon hintaluokan tuotteessa 25% tinkiminen ei ole mitään niin radikaalia, että voitaisiin puhua että tarjous olisi kaukana. Jos olisin tarjonnut esim 120€, niin sitten se olisi oikeasti kaukana.
ap
No joo, tänään huvikseen toria vilkaisin, niin Pirkanmaalla myytiin vitriiniä hintaan 150 e. Eikä tämä vitriini ollut mikään hieno, vaan semmoinen tyyliin Sotkan 90-luvun vaalea puunvärinen hökötys. Varmaan menee kaupaksi heti :D
Vierailija kirjoitti:
Ei noihin ole pakko vastata. Kohteliasta toki, mutta jos joku on niin törppö että tinkaa niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Oletko sinä niin typerys, että maksat suoraan ylihinnan haluamastasi tuotteesta yrittämättä neuvotella hintaa oikeammalle tasolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuon hintaluokan tuotteessa 25% tinkiminen ei ole mitään niin radikaalia, että voitaisiin puhua että tarjous olisi kaukana. Jos olisin tarjonnut esim 120€, niin sitten se olisi oikeasti kaukana.
ap
Lailta viesti jos et halua pysyä enää tarjouksessa, mutta muutoinkin tarjous umpeutuu itsestään jos myyjä lukenut eikä vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Se on sinun mielipide, myyjän mielestä saattaa kaikki yli 20 euron alennuspyynnöt olla liikaa eikä siksi vastaa. Myyjällä on kuitenkin oikeus myydä valitsemallaan hinnalla. Jos ei mene kaupaksi, se on myyjän oma asia tiputtaako hintaa vai pitääkö kauemmin myynnissä
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin viet tuotteen jäteasemalle (ja maksat itse sen viennin) kuin suostut tinkaukseen ja saat rahaa tuotteesta & joku muu vie sen pois nurkistasi. Tämä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin viet tuotteen jäteasemalle (ja maksat itse sen viennin) kuin suostut tinkaukseen ja saat rahaa tuotteesta & joku muu vie sen pois nurkistasi. Tämä selvä.
No nuo tuollaiset kirjoittajat ovat niitä paskanpuhujia, jotka kyllä puhuvat, mutta totuus on toinen. Eivät he mitään esim aloituksessa mainittua 200 euron tuotetta mihinkään jäteasemalle vie. Korkeintaan vievät ne tavarat, jotka oikeasti muutoinkin ovat arvottomia kirpputorin aulojen "saa ottaa-kategoriaa". On vaan niin mahtipontista anonyyminä puhua.
Hyvä ap, se myyjä ajattelee asiaa ihan luonnollisesti myyjän näkökulmasta ja on ihminen, jolla myös elämä, jossa tapahtuu kaikenlaisia asioita.
Myyjä myy tuotetta; sille ehkä jo löytyi ostaja tai myyjä odottelee hyvää hintaa ennen kuin vastailee- kenellekään. Hän tekee siinä ihan viisaasti.
Kaksi päivää on todella lyhyt aika ja hän saattaa olla esim. työmatkalla, lapsi on kipeä; sairaana itse tms.
Pari viikkoa minä odottelisin vastausta, sitten unohtaisin asian.
Myyjät ovat ihmisiä, joilla elämä ja he tekevät asioita oman aikataulunsa mukaan, kuten pitääkin.
Hän ehkä vielä vastaa sinulle; ehkä ei. Toiset ovat hyvin kiireisiä ja toiset vastaavat kaikkiin meileihin. Jos kiinnostuneita on liikaa, ehkä vastataan vain heille, jonka kanssa kauppa tuntuu hyvältä ajatukselta.
Vapauta siis itsesikin nyt tästä ajattelutavasta, tee jtkin mukavaa, lähde kävelylle. Osta jtn muuta hauskaa ja ehkäpä se myyjä vastaakin jokin päivä:)
Itse olen laittanut myynti-ilmoituksiin aina maininnan, jos hinnassa on mielestäni neuvottelun varaa. Tyyliin hinta 200euroa, huomioin mahdollisesti myös asialliset hintatarjoukset. Tuosta jo käy ilmi, etten välttämättä noteeraa tarjousta mitenkään, jos se ei mielestäni ole asiallinen.
Vierailija kirjoitti:
Huono provo
Taidat olla itse niitä nylkyreitä, jotka yrittää käytetystä romusta saada lähes uuden hintaa sillä perusteella että "tuote on hyväkuntoinen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä niin typerys, että maksat suoraan ylihinnan haluamastasi tuotteesta yrittämättä neuvotella hintaa oikeammalle tasolle?
En ole toi, jolta kysyit, mutta vastaan silti.
Jos tuote on mun mielestä ylihintainen, niin en osta sitä. Kyllä niitä tuotteita aina tulee sopivaan hintaan, jos ei tule, niin haen uuden kaupasta.
Huono provo