Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette kun lapsi on sairaana ja töistä ei voi olla

Vierailija
14.08.2006 |

pois???

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä tuskaa se kyllä on. Ahdistaa jo syksyn taudit ja pöpöt.

Vierailija
2/15 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies jää kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäjäkin voi laittaa lapun luukulle. mieti mikä on tärkeämpää, raha vai lapsesi terveys...

Vierailija
4/15 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvällä jos heti pois lapsen takia ja jos sijainen ja työn jatkuminen arvioidaan kuinka on pärjännyt ko työssä.

Vierailija
5/15 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun laki sanoo että saat jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta, niin ei sua voida sen takia laittaa pihalle

-5-

Vierailija
6/15 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim. viime talvena meidän kolmesta lapsesta lähes joka viikko oli joku kipeä. Totta helkkarissa lapsen terveys on ensiarvoisen tärkeää, mutta kyllä se on omien töiden hoitumisen ja työluotettavuuden kannalta kurjaa jos joka viikko pitää lakiin vedoten olla kolme päivää pois. Minulla on vastuu myös töistäni, ja jos sitä vastuuta en pysty kantamaan, aika nopeasti se vastuu siirretään jollekin toiselle.

Kyllä minä lapseni toki hoidan, mutta kyllä se välillä olisi ihan kiva jos vaikka joku mummi voisi tulla nuhanenää niistämään.

Vierailija
7/15 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki sanoo, että vanhempien on MAHDOLLISUUKSIEN mukaan OIKEUS saada kolme (3) päivää aikaa JÄRJESTÄÄ lapselle hoito sairauden ajaksi. Eli ei ole pakko antaa jos työnantaja pystyy perustelemaan, että miksei voi olla pois ja myöskään minkäänlaista palkanmaksu velvoitetta ei ole.

El iperehtykäähän av-mammat asiaan, ennen kuni alatte vauhkoamaan oikeuksistanne!

Vierailija
8/15 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni työ ei ole sidottu ns. kellokorttiin eikä työpaikkaan. Voi hoitaa puhelunsa myös kotonta.

Minun on taas oltava fyysisesti paikalla ja tiettyyn kellonaikaan.

Joten mies jäi kotiin / meni töihin paperitöitä tekemään kukonlaulun aikaan. Tuli sit päästää mut töihin ja kun mä pääsin pois, niin mies meni takaisin töihin.

Myös isovanhempia ollaan yritetty hyödyntään (huonolla menestyksellä) ja MLL:ää samoin..... sekä naapureita, ystäviä yms.

Vierailija
9/15 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim minulla on tilanteita, joissa on tulossa kalliita ja monen ihmisen viikkojen työpanoksen vaatineita näytteitä analysoitavaksi ja laitteisto ja toimitus on varattu tietylle päivälle. Jos silloin on pois, menee aika paljon työtä ja rahaa hukkaan.

Lapsen kuume tai mahatauti ei ole minulle riittävä syy olla pois silloin. Vakavampi sairastuminen tietysti on. Onneksi on mies, joka voi joustaa ja jos molemmilla sattuu olemaan iso este, eikä sukulaisistakaan kukaan pääse, hankitaan maksettu hoitaja.

Vierailija
10/15 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olis hankalaa olla poissa.

Mitä itse sanoisitte, jos vihkipappinne olis hääpäivän aamuna soittanut, että sorry lapsi on sairaana , häät peruuntuu.

Tai lapsenne on paastonnut ja valmiina leikkaukseen, mutta sitten tuleekin ilmoitus, että sorry kirurgin lapsi on sairaana. Leikkaus siirtyy...

Vierailija
11/15 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei yksityisyrittäjä voi montaa päivää, jos yhtäkään olla pois ilman huomattavia tulonmenetyksiä. Kaikki laskut kyllä tulee ajallaan.. Jos isovanhemmat ovat iäkkäitä tai asuvat kaukana ja loppusukukin työtä tekeviä ihmisiä niin vähissä ovat vaihtoehdot.

Vierailija
12/15 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos tulisi, soittaisin vaikkapa Mannerheimin lastensuojeluliittoon ja palkkaisin sieltä hoitajan. Tai kysyisin naapurista.

Kaikilla ei ole sukulaisia, joita pyytää avuksi.

Vierailija
13/15 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi kotona. itse kotona - ja puhelimessa ja tietokoneella. Mies yrittänyt tulla päivällä hetkeksi, että saan soittaa tärkeimmät puhelut rauhassa.

en suosittele, mutta tulipa kerrottua.

Vierailija
14/15 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimman osa töistä pystyy tekemään myös etätyönä kotoa. Siksi mies on useammin ollut sairaan lapsen kanssa kotona ja minä töissä. Tosin meidän 5v ei ole koskaan kovin pahasti sairastellut.

Minä en ole mielelläni pois töistä, koska meidän pienessä työyhteisössä yhden poissaolo tuntuu. Sijainen saadaan yleensä, mutta ei läheskään aina sellaista reipasta ja oma-aloitteista. Välillä sijaisia joutuu vahtimaan niin paljon, että omat työt kärsivät.

Meillä on vielä ihana tilanne, että miehen vanhemmat asuvat lähellä ja voivat hädän hetkellä auttaa pojan hoidossa, vaikka hakemalla hänet tarhasta, jos sairaus iskee kesken tarhapäivän. Minulla menee matkaan lähes tunti.

Vierailija
15/15 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityislapsia. Isä jää kotiin aina kun pystyy (ja käy usein illalla tekemässä päivän työt, on atk-alalla).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi