Mitäs tänään syödään?
Tulin kaksi tuntia sitten pilkiltä. Sain kaksi vajaa kiloista siikaa. Nyt lämpiää rantasauna ja siiat on savustettu. Tein kananmunakastikkeen ja keitin perunat,
On tämä elämä ihanaa. ☺️
Kommentit (25)
Meillä syödään pieniä mustekaloja, friteerattuja anjoviksia ja croquetas de jamon. Salaattia ja pihviä punaviinikastikkeella.
Vierailija kirjoitti:
Kanaa ja riisiä.
Sekin on hyvää.
ap
Minun ei tarvinnut kyykkiä aamulla jäällä, kun jääkaapissa näkyy olevan mm. lohikeittoa, jonka taidankin napostella päivälliseksi innoittamanasi.
Eilen paistoimme kokonaisen broilerin, joten sen jämiä söimme kera riisin ja currykastikkeen. Välipalaksi graavilohileipiä ja illemmalla teen lohifetasalaattia.
Tähteitä: kanasalaattia, kuhaa ja leberkäseä.
Tein herkkusienistä (ja muutamasta kuivatusta suppilovahverosta) kastiketta pastalle.
Kuulostaa hyvälle ap!
Minä teen spagettivuokaa eli paistijauhelihaa, lihafondia, Mutti valkosip.tomaattimurskaa, timjamia, porkkanaa ja valkosipulia+mustapippuria, sulatejuustoa ja paljon basilikaa jne. Kuorrutus cheddarilla.
Perunamuussia, savustettua lammasta, paistettuja sieniä (näyttää olevan lampaankääpää ja kanttarellia tällä kertaa). Lisäkkeeksi varmaan keitän parsakaalia, koska lapset tykkäävät siitä. Jälkiruuaksi raparperi-mansikkakiisseliä, sen kanssa voi ottaa lorauksen kermaa tai vanilijakastiketta neutralosoimaan raparperin oksaalihappoa.
Ihanaa sulla tuoretta siikaa, nam. Meillä muusia j nyhtöpossua.
Ei pilkillä ole huono olla, siellä vaan tykkää istuskella. Tottahan helpomminkin saa ruokaa, mutta se tunne, kun istuu keskellä Saimaata saaressa eikä kukaan tule häiritsemään. Itsekseen saa olla.
ap
Tilasin kaksi pitzzaa. Siitä ruokaa myös huomiselle päivälle, eikä tarvitse lähteä kaupoille.
Meillä on filekalapuikkoja ja raneja.
Teineille nakit ja ranskalaiset. Itse toivun vatsataudista. Ei tee mieli muuta kuin smoothieita.
Tulin juuri kävelyltä ja teen kohta tacoja
Vierailija kirjoitti:
Teineille nakit ja ranskalaiset. Itse toivun vatsataudista. Ei tee mieli muuta kuin smoothieita.
Teinit tykkää ja niin tykkäisin minäkin. Paranehan siellä.
Tuli mieleeni teiniruuista, että onko missään enää kunnon nakkikioskia? Sellaista vanhanaikaista?
ap
Marmelaadikaramelleja eikä muuta tai ehkä sopan illalla
Syö soijarouhetta