Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi haki salaa kadettikouluun

Vierailija
11.04.2021 |

Poika oli tosiaan hakenut kadettikouluun, vaikka kertoi minulle ja muillekin hakeneensa kauppikseen. Miksi ihmeessä oma lapsi valehtelisi asiasta. Olen aina painottanut lapselle akateemisuutta, mutta ei tämä haittaa minua. Tämä kävi ilmi kun pojan tietokoneelle oli jäänyt opintopolku auki. Olenko epäonnistunut äiti, jos oma lapsi ei uskalla kertoa minne haki? Haluan siis nyt painottaa ettei tämä haittaa minua ja tuen lapseni aina ihan sama minne hakee.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadettikoulu? Se on kyllä Maanpuolustuskorkeakoulu, ei Kadettikoulu. Tuota nimeä käytettiin joskus ehkä 80- luvulla.

Kadettikouluna kyllä tunnetaan ihan yleisesti, itsekin kutsuvat koulua kadikseksi

Vierailija
22/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37570 kirjoitti:

"Lapsesi" on kasvanut aikuiseksi. Ei silloin jaeta kaikkea vanhempien kesken. Ehkä oli hakiessaan epävarma, pääseekö kadettikouluun, joten halusi varmistaa ensin asian. Kyse on kuitenkin hänen omasta tulevaisuudestaan. Irtiotto on nimenomaan onnistuneen kasvatuksen tulos. Ole iloinen, että lapsesi on aloittamassa omaa elämäänsä. Ei hän katoa minnekään. Älä tunkeile, mutta ole tarvittaessa tukena - usko pois, hän tarvitsee sinua vielä paljon. Pian olette tasavertaisia aikuisia. 

Ok, kiitos. Ehkä minulla on vain vanhentunut näkemys kasvattamisesta, kun kuvittelen lapsen asioiden kuuluvan minulle.

Lapsesi asiat kuuluvat sinulle niin kauan kuin hän on lapsi. Nyt, kun hän on kasvanut aikuiseksi, vaikkakin on vielä nuori aikuinen, hän päättää ihan itse, mitkä hänen asioistaan kuuluu sinulle ja mitkä eivät. Toki niin kauan kuin hän asuu sinun luonasi, ne asumiseen liittyvät asiat kuuluvat myös sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hän on hakenut Maanpuolustus korkeakouluun.

Ei lainkaan huono vaihto jos hän itse pitää upseerin urasta.

Opiskeluun kuulu täysiylläpito.

Terveisin upseerin äiti

24/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee sotimaan Ukrainaan. 

Ei tuu kauan elää. Putinin ei anna armoa fasisteille.

Olet kateellinen koska et itse kelpaa mihinkään muuhun kuin tänne riitelemään ja arvostelemaan. 

25/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37570 kirjoitti:

"Lapsesi" on kasvanut aikuiseksi. Ei silloin jaeta kaikkea vanhempien kesken. Ehkä oli hakiessaan epävarma, pääseekö kadettikouluun, joten halusi varmistaa ensin asian. Kyse on kuitenkin hänen omasta tulevaisuudestaan. Irtiotto on nimenomaan onnistuneen kasvatuksen tulos. Ole iloinen, että lapsesi on aloittamassa omaa elämäänsä. Ei hän katoa minnekään. Älä tunkeile, mutta ole tarvittaessa tukena - usko pois, hän tarvitsee sinua vielä paljon. Pian olette tasavertaisia aikuisia. 

Ok, kiitos. Ehkä minulla on vain vanhentunut näkemys kasvattamisesta, kun kuvittelen lapsen asioiden kuuluvan minulle.

Lapsesi asiat kuuluvat sinulle niin kauan kuin hän on lapsi. Nyt, kun hän on kasvanut aikuiseksi, vaikkakin on vielä nuori aikuinen, hän päättää ihan itse, mitkä hänen asioistaan kuuluu sinulle ja mitkä eivät. Toki niin kauan kuin hän asuu sinun luonasi, ne asumiseen liittyvät asiat kuuluvat myös sinulle.

Lapsi on lapsi lopun elämän. 

Vierailija
26/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niitä haettuja paikkoja oli useampi? Tuo saattoi olla vain varavaihtoehto.

Se oli ensimmäinen vaihtoehto, sen jälkeen oli kauppiksia eri kaupungeissa. Pitää pyrkiä ottamaan tämä puheenaiheeksi jotenkin hienovaraisesti.

Eli onko niin, että olet esittänyt toiveesi siitä, että hän hakisi sinne kauppikseen? Hän on luvannut sinulle, että hakee? Nyt hän on sinun mieliksesi hakenut sinne, mutta laittoi oman toiveensa ykkössijalle. 

Jotta lapsesi olisi onnellinen, hänen pitää saada valita ihan itse sekä ammatti että puoliso.

Vierailija
27/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt sanoisi, että olisit epäonnistunut. Ehkä olet kuitenkin painottanut sitten vähän liikaa niitä omia toiveitasi. Eikö tärkeintä tosiaan ole, että nuori löytää oman polkunsa.

Vierailija
28/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet.

Mitä ilmeisimmin olisit painostanu lapses sun haluamalle alalle.

Vierailija
29/34 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadettikoulu? Se on kyllä Maanpuolustuskorkeakoulu, ei Kadettikoulu. Tuota nimeä käytettiin joskus ehkä 80- luvulla.

Kyllä se näyttää edelleenkin viralliselta nimeltä https://maanpuolustuskorkeakoulu.fi/kadettikoulu

Vierailija
30/34 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä poikasi ei ole itse varma pääseekö sinne ja ei vain uskalla siitä syystä asiaa tuoda niin esille. On kivampi yllättää jos pääsee ja jos ei pääse menee sitten sinne kauppikseen mistä on kotona jo ollut puhetta yhdessä.

Ihan normaalia, en minäkään tuossa iässä äidille kaikkea kertonut vaan tein myös omia päätöksiä, jotka olivat ihan hyviä näin jälkeen päin katsottuna.

Vierailija
31/34 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi valehtelee, koska et osaa pitää kuria. Potki hänet heti pois kodistasi.

Vierailija
32/34 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Korkeakoulujen yhteishaku ei ole alkanut vielä, eikä Opintopolussa ole Kadettikoulua. :)

Vierailija
33/34 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppis tarkoittaa kauppaoppilaitosta, vieläkö semmoisia on?

Vierailija
34/34 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen tekee mitä haluaa. Asiasta ei enää tarvitse välttämättä neuvotella äidin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi