Mitä ovat valkoiset pallukat jalkovälissä rakenneultrassa?
Olimme tänään rakenneultrassa (rv18+1) ja sukupuolta kysyessämme kätilö ei osannut sanoa kumpi on, koska vauva ei kuulemma ollut sopivassa asennossa.
Yhdessä vaiheessa näin kuitenkin täysin selvästi 3 valkoista pallukkaa haarojen välissä, 2 oli vierekkäin ja 1 niiden yläpuolella. Mitähän nuo mahtoivat olla?! Pallukat olivat tosiaan ihan valkoisia, samanlaisia kuin luut. Voisko ne olla sitten jotain lantioluita tms.?
Muilla vastaavia kokemuksia? Voisko tuon perusteella päätellä sukupuolta vai liittyykö sukupuolielimiin ollenkaan?!
Kommentit (13)
en enää ihan tarkkaan muista millainen näkymä pojillamme on ollut (nuorimmasta on kyllä myös DVD:llä kuva jalkoväliin), mutta pussukka + pippeli ovat näkyneet vaaleana/valkoisena kuvassa. Kokeile googlettaa vaikkapa ultrasound + boy , niin näet vähän mihin verrata :)
Mayella, kolmas poika rv 33 tulossa
Samanlaiset näkymät oli meilläkin rakenneultrassa. Valkeat pienet pallerot ja välissä vaalea keppi. En kylläkään kysynyt kumpi tulee, mutta pojan olettaisin tällä perusteella tulevan. Kaksi on heitä jo ennestään, mutten muista heidän ultrakuviaan.
Niin, pippeliksi mäkin ne heti kuvittelin, mutta jäi hämäämään, että miksi ne oli niin valkoiset!? Olivat siis ihan selviä palloja, ei mitään epämääräisiä vaaleita möykkyjä.
Ne kyllä näkyi niiiiin selvästi, että luulis nyt kätilönkin ne nähneen ja paljastaneen sukupuolen. Erikseen sitä kysyimme ja hän ainakin omasta mielestään yritti kovasti tiirailla ja olisi sanonut jos olisi näkynyt.
Googletin " ultrasaound + boy" , mutta mikään kuva ei vastannut noita meidän veijarin pallukoita!
Varovaisesti kuitenkin kallistun sinne pojan puolelle, koska poika-olo on ollut muutenkin koko ajan. Vai näkeekö sitä vaan sellaista mitä haluaisi nähdä...?
Pojaksi minäkin veikkaisin teidän tulokasta ;)
Me kysyttiin viime raskaudessa (Jorvissa, rakenneultra) sukupuolta. Kätilö ultraili ensin muita juttuja, sitten yhdessä vaiheessa sanoi että " katsotaas tänne peppuosastolle sitten" . Ultrasi ja ultrasi ja ultrasi tosi pitkään, mutta ei puhunut mitään. Me miehen kanssa sitten kovasti kytättiin sitä ruutua, ja vauvan jalatkin heiluivat ihan hulluna. Mitään palleroita tai muitakaan en koko ultaruksen aikana jalkovälissä nähnyt, eikä nähnyt mieskään.
Kätilö sitten jatkoi ultraamista taas muualta. Ja me miehen kanssa odotettiin koko ajan vastausta sukupuolikysymykseemme. Vasta kun olimme kotiin lähdössä, kätilö sanoi hämäräperäisesti että " niin ei sitä sukupuolta nähnyt, kun vauva oli koko ajan jalat ristissä" :-/
Tuli vähän harmillinen fiilis, kun niin kovasti ois se sukupuoli haluttu tietää. Ja kun kätilö kuitenkin sanoi heti alkuun että " voihan sitä yrittää katsoa" . Eli ehdin jo innostua, että saatiin myötämielinen kätilö ultraamaan!
Kotona sitten kuitenkin aloin miettiä sitä, kun kätilö sanoi ettei sukupuolta nähnyt koska vauva oli koko ajan jalat ristissä... hmmm, mepä kyllä selvästi nähtiin kuinka ne jalat vispasi edes takaisin ja sinne tänne. Joten, tein johtopäätöksen että kätilö antoi meidän itse rauhassa ja pitkään katsella sinne jalkoväliin (koska siis ultrasi sitä osastoa niin pitkään ja oikein mainitsi erikseen että NYT KATSOTAAN PEPPUOSASTOA), ja että saamme sitten itse päätellä näkemästämme mitä tahdomme.
Sen ultrauksen jälkeen ostin vaaleanpunaisen tutin odottamaan tulokasta. Pitkä oli odotus, mutta lopulta sieltä se prinsessa syntyi :)
Noh, tulipa pitkä ja ehkä sekavakin kertomus, mutta ehkäpä teilläkin on sattunut ultraajaksi henkilö, joka suostuu kyllä näyttämään sinne jalkoväliin niin paljon kuin mahdollista mutta jättää arvuuttelun sitten vanhemmille :) Jotkut kun eivät tahdo omia arvailujaan mainita, ettei vanhemmat sitten vahingossakaan voisi syyttää mistään..
Onnellista loppuodotusta :)
kaverini rakenneultra vidon, jonka hän sai käydessään rakenne ultrassa sairaalassa. Kuva oli pysäytetty hetkeksi haaroväliin. Kaverini ei ollut halunnut tietää sukupuolta, mutta lääkäri oli sanonut että tosta sen kyllä sit näkee jos osaa/haluaa katsoa.
Siinä oli selvästi kaksi valkoista palloa ja pieni valkoinen törö niiden yläpuolella. Minä olin ihan varma et pippeli ja kulkusethan ne siinä ja ostin etukäteen kaverille jo v.sin nuttuja.
Suuri yllätys oli kun vaavi syntyi ja se oli TYTTÖ, jolla oli ihan normaalit tytön paikat:)!!! Joku on sanonu jälkeen päin et häpyluutkin voi näkyä maallikon silmään ihan pojan vehkeiltä. Mä ainakin opin että en osaa kuvasta sukupuolta näköjään katsoa. Toisen kaverin ultra kuvassa en taas haarovälin kohdassa nähnyt mitään muuta kun samaa tummaa" mössöö" ja tyttö oli sekin.
Kun näin selvästi ultrassa, kunnes syntyi..poika! Ultraava lääkärikin sanoi että taitaa olla tyttö tulossa. Ostin myös vaaleanpunaisen tutin ja tuttipullon, kyllä ne kelpasivat tietysti pikkumiehellekin =)
Minä taas maalikkona ajattelin että koska näin vain kaksi pallukaa ja viivan niitten välissä että näen häpyhuulet, en nähnyt mitään valkoista " letkua" ts. pippeliin viittaavaakaan ja sen takia erehdyin itsekin uskomaan että on tyttö. Sen opin että ei näistä tiedä aina edes kokenut, vanha lääkäri =)
Nyt mies näki ultrassa " ihan selvästi" että on tyttö, itselläni taas poikaolo, eli tällä kertaa odotan ja katson. Sen olen oppinut että ultraan ei kannata luottaa, vaikka voihan sekin " arvaus" mennä oikeeseen onhan aika iso prosentuaalinen mahdollisuus =)
nenn 20+2
Ei liity kysymääsi aiheeseen apila, mutta....
Kattelin tuota tammikuisten listaa ja huomasin, että asut Norjassa.
Vai olitko se sinä?
Ei muuten, mutta itse asun täällä Suomessa ja minulla on norjalainen mies ja kenties jonakin päivänä asutaan taas Norjassa. Ois kenties kiva vaihtaa kokemuksia Norjan neuvola toiminnasta.... (itsellä ei vielä kokemuksia, mutta tulevaisuutta ajatellen).
Ha det bra!
ha-lm 16+1
minulla 2poikaa ja tyttö. pojista en ole tiennyt kumpiko on ollut tulossa mutta tytöstä kysyin joka kerta kun ultrattiin mutta ei ne sitä sanonu.
Kuulemma oli huonossa asennossa ja olihan se jalat ja pylly alhaalla ettei niin hyvin kuulemma näy, mutta päivää ennen kun tehtiin sektio näin itse ultrauksessa että jalkovälissä oli kaksi palloa no mitään muuta ei näkynyt ja ajattelin että oliskohan se tyttö. No olihan se, mutta kun tyttö vauvoilla on häpyhuulet turvoksissa kun ne syntyy niin näyttäähän ne palloilta haarovälissä.
Juu kyllä asumme Norjassa, tosin vain väliaikaisesti. Suomeen muutto edessä ensi keväänä.
Laita vaikka s-postisi tänne palstalle, niin voi kirjoitella näistä paikallisista systeemeistä. :)
Itse kirjoittelen enemmän tuolla yahoon tammenterhot-listalla kuin täällä vauviksen sivuilla.
Minä veikkaisin pallukoita napanuoraksi. Napanuora näkyy ultrakuvissa nimenomaan valkoisina pallukoina. Kivespussit ovat tummemmat ja myöhemmässä vaiheessa raskautta niiden sisästä löytyy valkoiset mantelinmuotoiset kivekset. Kivekset laskeutuvat pusseihin kuitenkin vasta kolmenkymmenen raskausviikon tietämissä tai jonkin verran aiemmin. Kivesten yläpuolelta voi nähdä pienen antennin,itse pippelin,mutta se voi olla aivan hyvin piilossakin,riippuu kuvakulmasta. Kokemusta minulla on asiasta " jonkin verran" ,koska mahassa potkii tällä hetkellä yhdeksäs poikamme. Yhden tytön olemme myös saaneet. Joten ultrakuvia on jonkin verran tullut katseltua,varsinkin,kun omassa neuvolassamme on ultra,joka on käytettävissä vaikka joka neuvolakäynnillä. :-)
Elikäs meillä on poika, 2 tyttöä ja nyt ultran mukaan neljäs lapsi on poika.
Kävin viime viikolla (rv 30) ultrassa ja siinä kätilö näytti jalkojen väliin, jossa pullotti selvät kaks pallukkaa ja sanoi, että näyttää vahvasti pojalta. Ja ne pallukat oli kyllä vaaleanharmaat, ei ollenkaan valkoiset. Sitten lopuksi kätilö vielä sanoi, että tarkistaa asian, ultras vähän aikaa ja sanoi, että " juu, nyt näkyi tappikin jalkojen välissä ja napanuora on muualla, joten kyllä 99,9% varmasti tämä on todellakin poika" .
Tyttöjen jalkovälissä on näkynyt selvästi kaks vaaleanharmaata, pienempää ja pitkulaisempaa pallukkaa, joiden välissä on " viiva" eli siis häpyhuulet näkyi noin.
Meillä on aina pitänyt ultrassa sanottu sukupuoli paikkansa.
Joo, kiva ois laitella vähän mailii.
Eli minun osoite hennu81@hotmail.com
Palataan asiaan sit s-postin kautta!
meillä on ollut kahdesti, ja meillä kaksi poikaa :)) kivekset, luulisin. Meillä kyllä selvitetty sukupuoli molemmilla kerroilla vasta rv 30, ja silloin oli tosiaan selvät valkoiset pallurat jalkovälissä :))
Caius (tälläerää vasta rv 11+0)