Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähetin kaverille onnitteluviestin viisi päivää sitten, eikä hän ole vieläkään vastannut

Vierailija
11.04.2021 |

Kuinka vaikeaa on vastata vain, että "Kiitos, hyvää kevättä sinullekin". Ei olla kovin usein tekemisissä, viimeksi joulun alla ja silloin hänen aloitteestaan, joten kyse ei ole siitä, että pommittaisin häntä liikaa viesteillä. Eikä hän voi olla myöskään vihainen siitä, kun vasta nyt otin yhteyttä, ennen joulun yhteydenottoa minä olin ottanut häneen yhteyttä syyskuussa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tunnen oloni ihan tyhmäksi, kun edes menin onnittelemaan syntymäpäivien johdosta.

Vierailija
2/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos on joutunut sairaalaan? Tai on kotona kuumeessa? Tai on matkalla alueella, jossa puhelin ei toimi, näitä kun on esim. ihan Suomessakin tällaisia katvealueita ja muuallakin Euroopassa. Joskus oltiin reissussa ja siellä ei puhelimet toimineet, ei verkkoa, ilmoitteli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hän on lukenut viestin

Vierailija
4/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisiin tyhjänpäiväisiin onnitteluihin viitsi edes vastata. En tarvitse enkä halua onnitteluja. Luontokin säästyisi kun ihmiset lopettaisivat turhanpäiväiset onnitteluviestit.

Vierailija
5/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ottamaan tällaiset asiat vähemmän vakavasti. Joskus ihmiset eivät muista tai jaksa vastata, eikä se välttämättä tarkoita, että ihminen vihaa sinua, haluaa näpäyttää tai muuten vain pahoittaa mielesi. Jos onnittelet, onnittele siksi, että se tuntuu sinusta kivalta. Älä sen takia, että haluat siitä kiitoksen tai tietynlaisen reaktion.

Ja kyllä, tietenkin olisi kohteliasta vastata, mutta olen ainakin itse tajunnut, että säästyy mielipahalta, kun ei aseta mitään odotuksia muiden käytökselle (ainakaan näin pienissä jutuissa).

Vierailija
6/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hän on lukenut viestin

Se ei tarkoita mitään. Ei voi vastata, jos on töissä tai jos puhelin ei ole verkossa tai jos puhelin jäi kotiin, kun lähdettiin sairaalaan. Olin matkalla joskus ja luin viestin, mutta en ehtinyt vastata kun verkko yhtäkkiä katosi. Vastasin viestiin vasta sitten, kun tultiin takaisin Suomeen.

Vierailija
7/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tyyppiset ihmiset ovat todella rasittavia.

Vierailija
8/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele ottamaan tällaiset asiat vähemmän vakavasti. Joskus ihmiset eivät muista tai jaksa vastata, eikä se välttämättä tarkoita, että ihminen vihaa sinua, haluaa näpäyttää tai muuten vain pahoittaa mielesi. Jos onnittelet, onnittele siksi, että se tuntuu sinusta kivalta. Älä sen takia, että haluat siitä kiitoksen tai tietynlaisen reaktion.

Ja kyllä, tietenkin olisi kohteliasta vastata, mutta olen ainakin itse tajunnut, että säästyy mielipahalta, kun ei aseta mitään odotuksia muiden käytökselle (ainakaan näin pienissä jutuissa).

No lähetinkin omasta mielestäni ihan hyvää hyvyyttäni viestin. En edes ollut ajatellut, että joku ei vastaisi onnitteluviestiin, niin ei tullut aluksi mieleen, että olisin kaivannut jonkun huomion viestistäni. No ilmeisesti kaipasinkin kiitosta.

Ihmetyttää vain, kun itse lähetän aina välittömästi huomattuani viestin kiitoksen, jos joku onnittelee oli sitten kuinka kiiree tahansa, eihän siihen mene kuin muutama sekunti.

Vierailija
9/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidätte yhteyttä harvoin, miksi nyt pitäisi vastata heti?

Vierailija
10/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lähinnä siksi, että olisi kummallista, jos kahden kuukauden kuluttua tulisi viesti "kiitos synttärionmitteluista".

Vierailija
11/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes kutsuisi kaveriksi sellaista, johon ollaan yhteydessä muutaman kk välein. Jos siis tulkitsen oikein aloituksen. Muistaako hän sinun merkkipäiväsi?

Vierailija
12/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lähinnä siksi, että olisi kummallista, jos kahden kuukauden kuluttua tulisi viesti "kiitos synttärionmitteluista".

Aihe siis ei ole enää ajankohtainen

Vierailija
13/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä niin, että viesteihin muistan vastata mutta takaisin soitot tahtoo unohtua, kun sitä lokia ei jaksa tiirata.

Vierailija
14/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kautta lähetit viestin? Ite huomannut viime aikoina ongelmia FBn messengerissä siinä miten viestit menee perille tai tuleeko ilmoitusta viestistä.

Vierailija
15/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes kutsuisi kaveriksi sellaista, johon ollaan yhteydessä muutaman kk välein. Jos siis tulkitsen oikein aloituksen. Muistaako hän sinun merkkipäiväsi?

No me asutaan tällä hetkellä eri maissa, ja molemmilla on omat juttumme. On minulla suomessakin joitakin ihan hyviä kavereita, joihin pidän max. neljä kertaa yhteyttä vuodessa.

Vierailija
16/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saattaa käydä niinkin yksinkertaisesti että lukee viestin ja ajattelee vastaavansa myöhemmin, mutta unohtaa. Ei kannata ylianalysoida.

Vierailija
17/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kautta lähetit viestin? Ite huomannut viime aikoina ongelmia FBn messengerissä siinä miten viestit menee perille tai tuleeko ilmoitusta viestistä.

What's Appissa

Vierailija
18/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle käy tosi usein, että tulee viesti missä vaikkapa kysytään jotain. Luen sen pikaisesti ja ajattelen vastaavan myöhemmin... Noooh, se myöhemmin voi olla vaikka viikko..

Kun ei vaan muista.

Välillä mietin, että kuinka herkkiä ihmiset oikein ovat pahastumaan täysin mitättömistä asioista.

Vierailija
19/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lähetinkin omasta mielestäni ihan hyvää hyvyyttäni viestin. En edes ollut ajatellut, että joku ei vastaisi onnitteluviestiin, niin ei tullut aluksi mieleen, että olisin kaivannut jonkun huomion viestistäni. No ilmeisesti kaipasinkin kiitosta.

Ihmetyttää vain, kun itse lähetän aina välittömästi huomattuani viestin kiitoksen, jos joku onnittelee oli sitten kuinka kiiree tahansa, eihän siihen mene kuin muutama sekunti.

Teet samaa kuin minä vielä kymmenkunta vuotta sitten, eli odotat muilta samaa moitteetonta käytöstä kuin itseltäsi.

Kivahan se olisi, kun kaikki olisivat superkohteliaita ja hyväkäytöksisiä, mutta ei se aina mene niin, elämäkin tulee tielle: Tulee 43 onnittelua, kun olet metsäretkellä/ostoksilla/treffeillä/siivoamassa tms. Myöhemmin olet väsynyt, asia unohtuu, menet nukkumaan ja asiaan paluu alkaakin tuntua jo vähän myöhäiseltä. Siirrät ajatusta eteenpäin, ja jossain kohtaa toteat, että meni jo.

Nykyisellään pyrin olemaan ystävällinen ja reilu, mutta en odota kenenkään maailman pysähtyvän, jos en ole koko ajan palveluvalmiudessa tai joskus unohdan vastata. Saman suon muille. Eli odotukset ovat edelleen samat itselle ja muille, nykyisin vain aikaisempaa matalammat. Matalampia ovat myös stressitasot...

Vierailija
20/34 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Hän on alkanut kirjoittamaan vastausviestiä mutta on tullut jokin yllättävä tilanne ja vastaus on jäänyt luonnokseksi

2. Hän on ajatellut vastaavansa sinulle, mutta se on jostain syystä unohtunut - hänen elämässään on siis monta muutakin asiaa kuin sinulle vastaaminen

3. Olet niin rasittava että sinulle ei viitsi vastata

4. Kaikki edelliset