Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona etäännyttänyt ihmisistä

Vierailija
11.04.2021 |

Tuntuuko kenestäkään muusta sille että korona on etäännyttänyt kavereista ja ystävistä? Tuntuu ettei ihmiset enää vastaile viesteihin samalla tavalla ja ketään ei tahdo saada ulos kävelylle tai muihin ”sallittuihin” aktiviteetteihin.

Pelkään jääväni yksin kun koko homma on aikanaan ohi :(

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu. Ei sitten yhtään. Päinvastoin olen pitänyt ystäviini yhteyttä ihan samalla tapaa kuin ennenkin ja ystävät pitävät tietenkin myös minun suuntaani yhteyttä. En ole tähän mennessäkään tarvinnut ystävyyteen naamakkain oloa, vaan voin puhua vaikka puhelimessa tai viestitellä ja se on ihan hyvä.

Ei aikuisilla ihmisillä ole aina mahdollisuus olla naamat vastatusten halutessaan kaveerata. Aikuisilla ihmisillä on muutakin elämää kuin ystävät.

Anna kun arvaan, olet introvertti?

Arvasit pieleen. Jos aletaan miettimään tätä verttiys-asiaa, niin olen enemmänkin ambivertti, eli viihdyn porukassa ihan kivasti, mutta pystyn olemaan yksinkin ongelmitta, eli sellainen ihan normaali ihminen.

Olen aikuinen ja en ole kaivannut enää vuosiin mitään paita ja perse -ystävyyttä, vaan niin kuin esimerkiksi tänään, olen laittanut viestejä siskoni ja yhden ystäväni kanssa, sekä jutellut kolmen naapurin kanssa, kun ulkona olin. Eilen soittelin vanhemmilleni ja juttelin heidän kanssaan varmaan ainakin puoli tuntia ja viestittelin siskoni ja kahden ystäväni kanssa.

Kun laitan viestiä vaikka ystävälleni, niin en odota, että hän vastaisi heti tai välttämättä edes muutaman tunnin sisällä, vaan sitten kun he ehtivät, tai muistavat. Aina ei tarvitse edes vastata, vaan voin laittaa viestiä ihan muuten vainkin. Ihan samoin hekin tekevät.

Arkisin olen ihan normaalisti töissä ja korona ei ole oikeastaan muuttanut elämääni yhtään. Vanhempiani olen nähnyt ulkosalla ja viime kesänä olimme mökillä pari viikkoa samaan aikaan. Itsestä se on aika paljon kiinni siis tämäkin asia. Muita ei voi syyttää omista ongelmista.

Vierailija
22/36 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, paitsi että halusinkin etäännyttää. Olin kyllästynyt kaikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on sinussa. On aika katsoa peiliin ja alkaa miettimään mikä on pielessä että entiset ystävät ovat alkameet karttaa ja vältellä sinua. Ehkä olet liian sosiaalinen, ehkä tungetteleva, päällekäyvä, optimistinen tai liian puheliasta sorttia. Opettele tulemaan toimeen ihmisten kanssa niin alat saaman taas ystäviä ja sosiaalista elämää. Muutos lähtee aina itsestä ja on vain sinusta kiinni.

Eli toisin sanoen, olet vääränlainen ja muuta itsesi, jotta joku suostuu olemaan seurassasi. Muutat itsesi. Jonka jälkeen sinulle sanotaan, ettet ole aito itsesi ja sinut unohdetaan siksi.

Vierailija
24/36 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika on sinussa. On aika katsoa peiliin ja alkaa miettimään mikä on pielessä että entiset ystävät ovat alkameet karttaa ja vältellä sinua. Ehkä olet liian sosiaalinen, ehkä tungetteleva, päällekäyvä, optimistinen tai liian puheliasta sorttia. Opettele tulemaan toimeen ihmisten kanssa niin alat saaman taas ystäviä ja sosiaalista elämää. Muutos lähtee aina itsestä ja on vain sinusta kiinni.

Eli toisin sanoen, olet vääränlainen ja muuta itsesi, jotta joku suostuu olemaan seurassasi. Muutat itsesi. Jonka jälkeen sinulle sanotaan, ettet ole aito itsesi ja sinut unohdetaan siksi.

Jos ystävyys on jollekin noin vaikeaa, niin kannattaa olla yksin. Tai hankkia koira. Tosin kaikki koiratkaan eivät ole mitään yltiösosiaalisia, vaan tarvitsevat omaa rauhaa.

Vierailija
25/36 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ovatkin Ap:n puolisot ja lapset? Entä koira? Leiki lastwm kanssa ja käytä koiraa lenkillä, ala viettämään muutenkin enemmän aikaansa oman perheesi kanssa. Pitääkää tänään vaikka pelipäivä. Tämä aika on rankkaa aivan meille kaikille, mutta kun on oma ydinperhe lähellä niin kenenkään ei tarvitse kestää tätä yksin eikä kukaan tätä kestäkkään.

Haista nyt pee, oletko oikeasti vai tahallasi tyhmä vai provoiletko vain? Kaikilla ei ole ydinperhettä.

Okei, ymmärrän nyt hyvin miksi olet yksinäinen. Ei kukaan halua olla negatiivisen ja vihamielinen ihmisen kanssa, jos on parempaakin tekemistä.

Sitä ei vain jaksa kuunnella pelkkää valitusta ja itsesäälistä vinkumista, vaan haluaa tasaista ja mukavaa seuraa.

Vierailija
26/36 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tapana tavata tuopin äärellä, niin onhan se talvella hankalampaa. Jos joku kysyisi kävelylle, niin en lähtisi, ei ole mun juttu.

No ei varmaan, jos elopainoa on kertynyt parisataa kiloa.

Vierailija
27/36 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tavannut ketään vuoteen joten vähän se on etäännyttänyt.

Tuo muiden tapaamattomuus on ollut ihan oma valintasi, siitä et voi syyttää kuin itseäsi.

Miksi et esimerkiksi viime kesänä tavannut ketään? Tilanne oli silloin ihan hyvä ja meidän perhekin oli appivanhempien kanssa mökillä ihan normaalisti. Nytkin voi laittaa maskin naamalle ja lähteä pihalle kavereiden kanssa, mikään ei estä sitä.

Vierailija
28/36 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ovatkin Ap:n puolisot ja lapset? Entä koira? Leiki lastwm kanssa ja käytä koiraa lenkillä, ala viettämään muutenkin enemmän aikaansa oman perheesi kanssa. Pitääkää tänään vaikka pelipäivä. Tämä aika on rankkaa aivan meille kaikille, mutta kun on oma ydinperhe lähellä niin kenenkään ei tarvitse kestää tätä yksin eikä kukaan tätä kestäkkään.

Haista nyt pee, oletko oikeasti vai tahallasi tyhmä vai provoiletko vain? Kaikilla ei ole ydinperhettä.

Okei, ymmärrän nyt hyvin miksi olet yksinäinen. Ei kukaan halua olla negatiivisen ja vihamielinen ihmisen kanssa, jos on parempaakin tekemistä.

Sitä ei vain jaksa kuunnella pelkkää valitusta ja itsesäälistä vinkumista, vaan haluaa tasaista ja mukavaa seuraa.

Sitähän on itsekin kaivannut, tasaista ja mukavaa seuraa, kun heidän kanssaan olen yleensä itsekin mukavampi. Kuitenkin olen ajautunut myös niidenkin seuraan, jotka kohtelevat huonosti tai ovat muuten ristiriitaisia käytöksessään? Ainakin itseäni kohtaan? Tiedän olevani helppo kohde tällaisille, mutta en tiedä, miten siitä asemasta pääsisi pois, kun tuntuu, että siihenkin kun apuja/neuvoja pyydän, sitä ei välttämättä tulekaan, asioiden halutaan vain jatkuvan?

Vierailija
29/36 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin ryyppäämään uudestaan monen vuoden tauon jälkeen.

Vierailija
30/36 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo muiden tapaamattomuus on ollut ihan oma valintasi, siitä et voi syyttää kuin itseäsi.

Miksi et esimerkiksi viime kesänä tavannut ketään? Tilanne oli silloin ihan hyvä ja meidän perhekin oli appivanhempien kanssa mökillä ihan normaalisti. Nytkin voi laittaa maskin naamalle ja lähteä pihalle kavereiden kanssa, mikään ei estä sitä.

Harmikseni itse en ole nähnyt kovin montaa ihmistä livenä viimeisen vuoden aikana, syystä tai toisesta, vaikka halujakin on ollut. Ei ole ollut pelkästään itsestä riippuvainen asia, mutta kärsin siitä silti ja on ollut vain pakko kestää muutenkin kaikki elämässäni ollut ja tullut paha muilta, joista osa kiistää kaiken.

- Eri

Vierailija
31/36 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmikseni itse en ole nähnyt kovin montaa ihmistä livenä viimeisen vuoden aikana, syystä tai toisesta, vaikka halujakin on ollut. Ei ole ollut pelkästään itsestä riippuvainen asia, mutta kärsin siitä silti ja on ollut vain pakko kestää muutenkin kaikki elämässäni ollut ja tullut paha muilta, joista osa kiistää kaiken.

- Eri

Hohhoijaa.

Vierailija
32/36 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kavereita, joilla ei ole koronapsykoosia, joten olen voinut tavata heitä ihan normaalisti ilman, että kukaan pitää maskia tai ”turvavälejä”. Ai jai sentään, onpa elämä mukavaa, kun ei ole koronapsykoosissa.

Joku psykoosi sulla on, ja sairaudentuntokin puuttuu.

Tuo vastauksesi on psykologinen projektio. Yritä päästä ulos koronapsykoosista, niin voit nauttia normaalista elämästä.

Vierailija
33/36 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kavereita, joilla ei ole koronapsykoosia, joten olen voinut tavata heitä ihan normaalisti ilman, että kukaan pitää maskia tai ”turvavälejä”. Ai jai sentään, onpa elämä mukavaa, kun ei ole koronapsykoosissa.

Tuo vastauksesi on psykologinen projektio. Yritä päästä ulos koronapsykoosista, niin voit nauttia normaalista elämästä.

En ole vastannut tähän ketjuun, mutta olen osin samaa mieltä tuosta koronahysteriasta. Tottakai virus on olemassa ja ikävä, mutta en ymmärrä miksi sen takia pitäisi ihan koko elämä laittaa tauolle ja istua neljän seinän sisällä kuukausitolkulla. Ulkona voi oikein hyvin tavata ja maski päällä muuallakin kunhan vain huolehtii välimatkasta edes hieman ja varsinkin siitä, että lähtee liikenteeseen vain täysin terveenä.

Vierailija
34/36 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole projisointia. Mutta koronan vaikutusten kieltäminen kyllä on defenssi. Muiden halveksiminen taas narsistista.

Vierailija
35/36 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se on valitettavasti yks syy koko tähän paskaan, 

Ei tätä koko rajoitushommaa tehdä ihmisten hyvinvointi edellä. Ei, ei todellakaan. 

Paljon synkemmät syyt siellä on. 

Vierailija
36/36 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole projisointia. Mutta koronan vaikutusten kieltäminen kyllä on defenssi. Muiden halveksiminen taas narsistista.

Ongelma ei ole koronan vaikutukset, vaan koronarajoitusten vaikutukset, kuten 35000 pk-yrityksen ajaminen konkurssiin.

Koronarajoituksia kannattavat toimivat järjettömästi, niitä vastustavat rationaalisesti.

Ruotsissakin on jo kaikki paikat auki, miksi täällä vielä vouhotetaan psykoottisesti koronatilanteen ”vakavuudesta”. Ruotsissa oli muuten viime vuonnakin ihan normaali kokonaiskuolleisuus, samaa tasoa kuin 2010/2012, vaikka siellä ei ollut mitään rajoituksia.