Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuiva iho kasvoilla aamuisin

Vierailija
11.04.2021 |

Olisi ihana herätä joskus niin että kasvoja ei kiristäisi ja kuumottaisi kuivuuden vuoksi.
Ihon pinta rasvainen mutta iho silti kuiva.
En ole vielä sellaista voidetta löytänyt joka asiaan auttaisi.
Nykyään laitan essencen, seerumin, silmänympärysvoiteen ja yövoiteen. Ei. Kuiva edelleen. Nyt laitoin vielä öljyä päälle mutta kiristää .
Olen kokeillut tosi monia voiteita ja ihan laadukkaitakin. Ja tuhteja voiteita myös.
Auttaisiko joku kasvohoito kosmetologilla? Edes hetkellisesti.
Kangasnaamioita käytän.
Myös pari yönaamiota on mutta lopputulos sama: kuiva.
Kun saisi nukkua niin että joku vaihtaisi kasvonaamioita (kangasnaamioita) tunnin välein!
Olen 38-vuotias ja mitä enemmän ikää tulee niin sen kuivemmaksi iho muuttuu.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuorin ihoa myös.

Joskus useammin, joskus harvemmin.

Nyt ostin happokuorinnan. En huomaa mitään eroa entiseen.

Minulla ei ole epäpuhtauksia yhtään eli ei finnejä eikä mustapäitä ikinä.

Ap

Vierailija
2/9 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö vaatteissa ja lakanoissa hajustettua pesuainetta ja/tai huuhteluainetta? Entä se kosmetiikka? Kuulostaa omalta tilanteeltani silloin, kun herkistyin hajusteille? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essence on halpis. Panosta kosteusvoiteeseen enemmän. Tai jos haluat markettituotteita, niin osta edes LV:n seerumi kosteusvoiteen alle.

Vierailija
4/9 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä ongelma ei ole nyt ihonhoidossa, tai sitten käytät vääränlaisia tuotteita. Ei oo varmaan ihan normaalia, että iho on noin kuiva. Ootko ajatellut käydä ihotautilääkärillä? Juotko riittävästi vettä? Onko ruokavalio kunnossa? Verikokeet saattaisivat paljastaa, onko sinulla jotain puutostiloja. Mulla ainakin raudanpuutos aiheutti iho-ongelmia, kuivuutta ja mustapäitä. Ystävällä oli taas syömishäiriön takia kuiva ja hilseilevä iho.

Vierailija
5/9 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Essence on halpis. Panosta kosteusvoiteeseen enemmän. Tai jos haluat markettituotteita, niin osta edes LV:n seerumi kosteusvoiteen alle.

En tarkoittanut essence tuotemerkkiä vaan hoitonestettä vai mikä sen nimi nyt on?

Minulla biothermin essence eli se joka laitetaan ennen seerumia ja voiteita. Se on auttanut kyllä tosi paljon eli iho ei enää hilseile.

Käytössä hajusteettomat pesuaineet eikä huuhteluaineita käytössä.

Lakanat pesen 90 asteessa.

Olen kyllä miettinyt auttaisiko silkkityynyliina?

Nukun puoliksi vatsallaan eli varmaan hinkkaan kasvojani tyynyliinaan sitten.

Raudan puutosta kyllä on ja nyt syönkin rautaa. Rauta imeytyy minulla tosi hyvin onneksi.

Voi kyllä olla muutakin puutosta.

Ruokavalioon tarvitsisi tehdä muutos kyllä. Terveellisempään suuntaan. Se on ollut työn alla jo.

Vettä juon mielestäni riittävästi. Ehkä enemmänkin voisin juoda.

Koittaa 3 litraa päivässä. Joskus kyllä iho on voinut paremmin kun sen 3 litraa juon mutta siinä saa jo ihan juomalla juoda.

Ap

Vierailija
6/9 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut essence tuotemerkkiä vaan hoitonestettä vai mikä sen nimi nyt on?

Minulla biothermin essence eli se joka laitetaan ennen seerumia ja voiteita. Se on auttanut kyllä tosi paljon eli iho ei enää hilseile.

Käytössä hajusteettomat pesuaineet eikä huuhteluaineita käytössä.

Lakanat pesen 90 asteessa.

Olen kyllä miettinyt auttaisiko silkkityynyliina?

Nukun puoliksi vatsallaan eli varmaan hinkkaan kasvojani tyynyliinaan sitten.

Raudan puutosta kyllä on ja nyt syönkin rautaa. Rauta imeytyy minulla tosi hyvin onneksi.

Voi kyllä olla muutakin puutosta.

Ruokavalioon tarvitsisi tehdä muutos kyllä. Terveellisempään suuntaan. Se on ollut työn alla jo.

Vettä juon mielestäni riittävästi. Ehkä enemmänkin voisin juoda.

Koittaa 3 litraa päivässä. Joskus kyllä iho on voinut paremmin kun sen 3 litraa juon mutta siinä saa jo ihan juomalla juoda.

Ap

Koittaisin sitä vettä lisätä ja lisätä hyviä rasvoja ruokavalioon. Rasvaista kalaa ja vaikka ihan kulaus jotain öljyä joka päivä.

Vierailija
7/9 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä peset kasvot?

Vierailija
8/9 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko valinnut tuotteen ihotyypin mukaan? Esimerkiksi minulla on kuiva ja atooppinen iho, ja kosteuttava tuotteet eivät auta. Tuotteen pitää olla riittävän rasvainen. Muuten ihoa vain kiristää ja kirvelee rasvauksen jälkeen. Yleensä kerrostan voiteita niin, että alle laitan Cliniquen moisturizing lotion -voidetta ja päälle toista, 72 tuntia vaikuttavaa voidetta (en muista nimeä, sama valmistaja). Välillä käytän tämän sijasta Lumenen Valo-sarjan kasvoöljyä, joka toimii mulla hyvin. Näitä laitan aamulla ja illalla. Olen huomannut, että tavalliset perusvoiteet eivät toimi kasvoillani.

Nyt iho on ollut hyvässä kunnossa, sillä nukun riittävästi. Tämä johtuu etätyöhön siirtymisestä. Sekin auttaa, etten ole töissä, jossa ilmastointi kuivattaa ihoa ja silmiä.

Vierailija
9/9 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa panostaa laadukkaaseen kasvoveteen, kasvoveden jälkeen kosteusvoide, seerumi, öljy yms. Kasvot tarvii vesikosteutusta ja öljykosteutusta, kannattaa tsekata Miia Johanssonin blogi :)