Kuulin avunhuutoja ja kirkumista naapurista yöllä, soitin poliisit ja he haukkuivat minut "turhasta soitosta"
Naapuri oli vakuutellut, että kaikki oli hyvin. Ei ole ensimmäinen kerta kun näen hänet puoli naamaa mustana. Poliisien mukaan kyseessä oli turha soitto. Yritä tässä sitten auttaa toista.
Kommentit (23)
No tiedätpä seuraavan kerran että turha puuttua.
Poliiseilla on vaitiolovelvollisuus. Ei he tule kenelläkään selostamaan mitä naapurit on sanoneet tai jättäneet sanomatta.
Ei poliisi sano soittajalle yleensä mitään liittyen tapaukseen, koska se ei kuulu soittajalle (siis mitä oli tapahtunut asunnossa). Tai sitten toimii vastoin virkansa edellytyksiä. Poliisi ei käy tilittämässä hälytyksen tehneelle lopputulosta ja jos näin olisi käynyt, niin se tulee kertoa poliisilaitokselle, poliisi on vaitiolovelvollinen eikö yksityishenkilöille kerrota toisten asioita
Mulla asui aikoinaan vastaava naapurin seinäntakana. Ukko pieksi ämmää lähes joka viikonloppu humalapäissään. Loppupeleissä kukaan (minä tai muut naapurit) ei jaksanu välittää enää mitään. Sitä saa mitä tilaa. Ehkä joku saa kiksejä siitä, kun sitä mätetään. Ei kai tuolle muuta selitystä ole.
Hyvä, että soitit. Kuka tahansa normaalilla järjellä ja vastuuntunnolla varustettu ihminen olisi säikähtänyt yöllistä huutoa ja avunpyyntöjä. Joten naapurisi voi veetuilla ihan rauhassa, mutta olisit sanonut että pitää sitten jatkossa turpansa kiinni yöaikaan. Kiinnostaisi myös tietää kenen mielestä poliisi sanoi soittoa turhaksi? Ohjehan on, ettei mennä omatoimisesti pimputtelemaan jonkun sekopäisen älämölisijän ovikelloja ja kyselemään onko kaikki hyvin.
Olet toiminut oikein.
Vierailija kirjoitti:
Poliiseilla on vaitiolovelvollisuus. Ei he tule kenelläkään selostamaan mitä naapurit on sanoneet tai jättäneet sanomatta.
Eivät tulleetkaan vaan avasin heille alaoven ja näin naapurin itse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla asui aikoinaan vastaava naapurin seinäntakana. Ukko pieksi ämmää lähes joka viikonloppu humalapäissään. Loppupeleissä kukaan (minä tai muut naapurit) ei jaksanu välittää enää mitään. Sitä saa mitä tilaa. Ehkä joku saa kiksejä siitä, kun sitä mätetään. Ei kai tuolle muuta selitystä ole.
Mieheni olli väkivaltainen ja olisin ollut hyvin kiitollinen, jos joku naapuri olisi kerrankin soittanut poliisin. Itse en uskaltanut. Pelkäsin tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni olli väkivaltainen ja olisin ollut hyvin kiitollinen, jos joku naapuri olisi kerrankin soittanut poliisin. Itse en uskaltanut. Pelkäsin tosi paljon.
Itse vakka kantensa valitsee.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkään miehen käytöstä puolustelmatta. Mistä te tiedätte kuka mätki ketäkin? Kyllä ne naisetkin tykkää huutaa ja tapella ja ärsyttää sitä miestään kunnes tämä lyö. Elämä olisi liian tylsää ja tavanomaista...
Hyvä kun soitit,Pitäisi mutta ei ehkä sittenkään.Tää joutu kuuma kesä,ruohikkopalo varotus oli
palokuntaa soittaa nuotiosavusi metsäs,siin oli ainekset asuntoalue teollisuus alue..Kyllä paikkas ei löytynyt pururata.Jankattiin puoltuntii yritykset jne ihan vierestä kunnes hälärinmies keksi auto hakee minut ohjaa,kotini luo noin kilsa tapahtumapaikalta tulee kaksi isoa paloautoo täys ukkoja.Mun känny oli nääs kotona.Koitin itse sammuttaa jaloin vettä ei lähelläkään.Aina tuli ilmesty.Sanoinkin otanko vettä lähfen ite sinne...Eiei.. En lähten autoihin mukaan.Puun isojuuri palanut ja ison alueen olivat penkoneet ylös..vika kerta kun mihkää soitan..se oli kauheeta.Toinen tulipalo myöh.erilainen..
sama päällilkö kysyin oliko turhahäläri,sanoi ei todella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit lapsen tasolle typistetty viaton uhri? Lapsi vailla vastuuta miten sinua kohdellaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ollut rahaa lähteä suhteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vakka kantensa valitsee.
jäi vähän epäselväksi olikko miehesi reiska vai jarkko vaiko joku ibrahm tai abdullah
Ei niin sillä poliisilla ei ole sen enempää oikeuksia kun kyseessä on yksityinen asunto ja kaupan kassalla on samat oikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Meillä mökkinaapuri soitti poliisille väittäen minun olevan pe dof iili, koska hätistin lapsensa laiturin vierestä pois mennäkseni alasti uimaan. Kun lapsi ei totellut, niin meni silti uimaan vaatteitta. Tunnin kuluttua pihaan ajeli poliisi, joka kertoi saaneensa soiton, jonka mukaan houkuttelin lasta haureuteen. Appivanhemmat, mieheni ja minä saimme kuulla naapurin soitosta sanasta sanaan.
Ehkä yksi raukkamaisempia asioita on naista lyövä mies.
Ei ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ollut rahaa lähteä suhteesta?
Ei siihen mitään rahaa tarvita. Vain jalat ja ovi. Mutta tämäkin tuntuu olevan monille liian ylivoimainen yhtälö. Mutta jos toistuvasti tunti turpaan on heille parempi ja mieluisampi vaihtoehto, niin minkäs teet? Annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan.
Seuraavan kerran ota sim-kortti pois puhelimesta ennen kuin soitat 112 niin eivät näe kuka soittaa.