Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan yliopistoa!!!! Saa tuntemaan oloni aivokuolleeksi idiootiksi

Vierailija
10.04.2021 |

Huijarisyndrooma on paha ja esseetä kirjoittaessa tuntuu että kirjoitan vain aivotonta paskaa. Muutenkin esseiden kirjoittaminen tuottaa niin suurta stressiä ja ahdistusta että tosissani pohdin siivoojan uraa. Aina kuvittelen että olen suunnitellut tekstin hyvin ja tällä kertaa siitä tulee hyvä, mutta kun olen kirjoittanut se on pelkkä sekametelisoppi joka toistaa itseään eikä siinä ole päätä eikä häntää. En jaksa enää!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja "parasta" tässä on se että tiedän valmistuvani todennäköisesti työttömäksi maisteriksi, jos siis ikinä saan aikaiseksi valmistua.  Mitäs läksin..

Vierailija
2/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa niin monesti ne proffien tekstien ensimmäiset versiot on myös kamalia. Yritä löytää aikaa ja jaksamista kirjoittaa pariin kertaan. Prosessin myötä se hioutuu paremmaksi.

Vierailija
4/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten olet kyllä todennäköisesti väärällä alalla. Itselleni yliopisto-opiskelu oli elämän parasta aikaa.

Vierailija
5/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma teksti tuntuu aina kamalalta, oli sitten kuinka oppinut tahansa.

Vierailija
6/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa. Jos epäilet joutuvasi työttömäksi, ei ole mitään järkeä jatkaa koulutusta.

Vierailija
7/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä opiskelusta itsestään ja aiheet on kiinnostavia, mutta se tekstin tuottaminen on minulle ihan kuin myrkkyä jois.  En tiedä, ehkä vaan olen huono kirjoittamaan ja tarvitsisin jotain kirjoittamisen opettelua. Kun kirjoitan ja luen myöhemmin niin koen suurta myötähäpeää tekstiäni kohtaan ja poistan kokonaisia kappaleita ja kirjoitan ne uudelleen kun olen kirjoittanut niin äärettömän noloa tekstiä.

Vierailija
8/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko, että ala on oikea vai oletko miettinyt jotain muuta?

Vierailija
9/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hyvä perussääntö tekstin jäsentämiseksi: Yksi asia aina kappaletta kohti.

Vierailija
10/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma teksti tuntuu aina kamalalta, oli sitten kuinka oppinut tahansa.

Olin kerran erään erittäin älykön proffan kurssilla. Hän sanoi, että pahinta hänen työssään on se, että oman tyhmyytensä joutuu kohtaamaan joka päivä.

Vierailija
11/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistyo-opiskelu: luet tenttiin wikipediasta tiivisteen tai kopsaaat sieltä esseen, unohdat koko jutun viikossa, olet fiksu, paperit, työtön paska......ei mitäänm järkeä

Vierailija
12/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas päinvastoin. Luulin vielä hakiessani olevani tyhmä kuin saapas ja täällä onkin sadellut vitosia.

Vierailija
13/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andyspirit kirjoitti:

yliopistyo-opiskelu: luet tenttiin wikipediasta tiivisteen tai kopsaaat sieltä esseen, unohdat koko jutun viikossa, olet fiksu, paperit, työtön paska......ei mitäänm järkeä

Huomaa, ettet ole opiskellut päivääkään yliopistossa.

Vierailija
14/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kyllä opiskelusta itsestään ja aiheet on kiinnostavia, mutta se tekstin tuottaminen on minulle ihan kuin myrkkyä jois.  En tiedä, ehkä vaan olen huono kirjoittamaan ja tarvitsisin jotain kirjoittamisen opettelua. Kun kirjoitan ja luen myöhemmin niin koen suurta myötähäpeää tekstiäni kohtaan ja poistan kokonaisia kappaleita ja kirjoitan ne uudelleen kun olen kirjoittanut niin äärettömän noloa tekstiä.

Tarkoitatko että pidät laadukkaiden luentojen kuuntelemisesta mutta oma tuottaminen ei suju?

Vierailija
15/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ne muidenkaan tekeleet siellä kummoisia ole. Välillä on mietityttänyt joidenkin kohdalla, miten ovat ylipäätään päässeet pääsykokeista läpi.

Kannattaa vaan kirjoittaa pikkuhiljaa ja hioa sitä tekstiä. Nuorempana harrastin paljon sitä, että edellisenä iltana paniikissa kirjoitin koko tekeleen kasaan. Yllättäen olen aina saanut ihan hyviä arvosanoja. Vanhemmiten en jaksa sitä edellisen illan stressi-paniikkia enää, joten olen siirtynyt prosessikirjoittamiseen ja teen luonnoksia ja hion tekstejä pitkään. Arvosanoissa se ei kuitenkaan ole näkynyt, joten kannattaa vaan tehdä miten itse kokee parhaaksi.

Vierailija
16/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on. Räpeltämistä. Aika ei riitä muuhun. Minulla ei ainakaan ole aikaa hioa esseitä täydellisksi kun pitää muidenkin kurssien hommat tehdä. Pitää vain hyväksyä se, että on vaikeeta ja useasti tulee tehtyä täysin paskaa jälkeä. Ainoa tavoite on valmistua. Ihan sama mitä numeroita saa kunhan gradu on ok.

Vierailija
17/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas päinvastoin. Luulin vielä hakiessani olevani tyhmä kuin saapas ja täällä onkin sadellut vitosia.

Eka vuosi nyt ei olekaan mikään vaikea. Odotappa kun pääset maisterivaiheeseen. 

Vierailija
18/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka vuosi nyt ei olekaan mikään vaikea. Odotappa kun pääset maisterivaiheeseen. 

Tosiaan tarkoitan sitä, että ei kannata luulla itsestään liikoja vain siksi koska parina ensimmäisenä vuotena pärjää hyvin vähällä työnteolla. Tämä tulee kostautumaan myöhemmin kun vaaditaan jo enemmän eikä ole tottunut tekemään töitä.

Vierailija
19/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sen niin väliä kunhan olet käynyt muutaman kerran voit hakea ranskan valtion tilintarkastamon  pomoksi. opettele muutama sana saamea se katsotaan eduksi jos kilpailu asema tulee.

Vierailija
20/32 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda alaa. Jos epäilet joutuvasi työttömäksi, ei ole mitään järkeä jatkaa koulutusta.

En opiskele vain sen takia että pääsisin töihin vaan ihan meriittinä itselleni haluan olla maisteri. Valmistuttuani todennäköisesti päädyn hankkimaan oikean ammatin itselleni amiksesta.