Onko romaaneita tai heistä tietäviä paikalla?
Juteltiin tytön kanssa romaaneista ja mietittiin sitä, että pitävätkö romaaninaiset heidän "kansallispukuaan" vain kodin ulkopuolella ja kotona ovat ns. normivaatteissa?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi jouluna saamaani korkkaamatonta romaania hyllyssä. En tiedä onko ne hyviä, mutta tarkoitus olisi avata ne viim. kesälomalla.
🤣
Sinuhe egyptiäinen paikalla. Mitä asiaa?
Kyllä pitävät myös kotona. Heillä on tarkat kunniasäännöt, jotka pätevät nimen omaan oman heimon kesken. Nainen ei esiinny miehen nähden ilman säällistä pukuaan. Sitä en tiedä miten seksi hoidetaan, koska romanit eivät tiettävästi ikinä puhu seksistä etenkään vanhemman sukupolven kanssa. Se on niin kuin tabu aihe.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitävät myös kotona. Heillä on tarkat kunniasäännöt, jotka pätevät nimen omaan oman heimon kesken. Nainen ei esiinny miehen nähden ilman säällistä pukuaan. Sitä en tiedä miten seksi hoidetaan, koska romanit eivät tiettävästi ikinä puhu seksistä etenkään vanhemman sukupolven kanssa. Se on niin kuin tabu aihe.
Helmat ylös vaan?
Kato jonkun romanin vlogia youtubesta.
Ottavat kotona pois. Ei kätköjä jaksa kannatella ikuisesti.
Kirjastonhoitajana jo innostuin aloituksesta.
Kyllä meillä kotona pidetään. Varmaan samalla tavoin kuin valtaväki pitää farkkujaan. Miehillä harvoin mitään gollareita tai sellaisen urheiluvaatteet tyylisiä vaatteita.
Olen itse 29 ja sinkku ja pidän usein oikein kunnolla repeilleitä mekkoja ja hameita kotona, nytkin tämä on mun sulosääriin ylhäällä asti revennyt, mun hiukset yltää repeämälle 😁
Lisätieto: en ole koskaan kokenut rasismia, on mua kiusattu ja katseltu mutta sellainen kuuluu kaikille ei millekään vähemmistönä ja koko vähemmistöajatus on vain sitä miten itse itsen määrittelee. Mua esim määrittelee naiseus ja jopa tämä ylitsevaluva ja tursuileva seksuaalisuus kuin mun Romania, mitä se sitten edes on, jotain mun erilaisia tapojako? Jokaiseisella on omat erikoiset tapansa, ei sekään ole vähemmistöjuttu
Eipä yllättänyt, että joku tulee viisastelemaan kirjoista.. 😔
AP
Vierailija kirjoitti:
AP
Ni😀 anteeksi. Koko aamun siivonnut omaa kirjahyllyä pölyä pyyhkimen ja tykkään puhua kirjoista. Monesti nuo virheet myös vaikka automaattikirjoitusasetusten aiheuttamia niin ei kannata kiinnittää liikoja huomioita mutta anteeksi
T tuo kirjastonhoitaja
Ja siis ei tosiaan ollut tarkoitus laittaa hymiöitä tuohon! Tuli vahingossa kun uusi puhelin. T kirjastonhoitaja, romaani-romani
Kivaa päivää sulle ja tytölles!
Vierailija kirjoitti:
Seksistä voi kyllä puhua ikätoverien ja samansukupuolisten kanssa. Mikään ei estä myöskään lukemasta aiheesta. Ja parisuhdeseksi kyllä onnistuu, vaikka ei kukaan ikinä ääneen kerro mitä omassa sängyssä tehdään. Oman puolison edessä ja samanikäisten, voi olla kotona ilman hameita vaikka pyjamassa, jos huvittaa. Periaatteessa alusvaatteissa ei mennä keittiöön, mutta aamutakissa kyllä.
Minulla myös monta romaania odottaa lukemista. Nykyään niin vähän aikaa, tykkään enemmän äänikirjoista.
Kyllä se lgistiikkahame "keskusvarastolla" tyhjennetään päivän OSTOS kierroksen jälkeen.
Mun tuntemat romanit ovat kotona kyllä ns kotivaatteissaan, paitsi jos tulee vieraita.
Vierailija kirjoitti:
AP
Romaaneista puhuminen aika lailla kutsuu siihen. Kokeile kirjoittaa romaneista, niin asia voi olla eri :)
Vierailija kirjoitti:
Ja siis ei tosiaan ollut tarkoitus laittaa hymiöitä tuohon! Tuli vahingossa kun uusi puhelin. T kirjastonhoitaja, romaani-romani
Kivaa päivää sulle ja tytölles!
Tossa paikallisen prisman invapaiklla näky kirjastoauto odottamassa pikalainausta kaupasta.
Mulla on kaksi jouluna saamaani korkkaamatonta romaania hyllyssä. En tiedä onko ne hyviä, mutta tarkoitus olisi avata ne viim. kesälomalla.