Helsingissä liikkuu susi
Kommentit (316)
Helsingissä ja muuallakin Suomessa riehuu ihmispetoja. Tappavat perheensä. Alaikäiset tappavat. Susi taitaa olla aika viaton...63
Sudella on oikeus kulkea missä haluaa !
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kaupungissa siksi että haluaa, vaan siksi että on eksynyt!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nähnyt todennäköisesti tuon saman suden useammankin kerran pohjois-helsingissä viime keväänä/kesänä sekä ihan loppusyksystä.
Tai sitten niitä on useampia samannäköisiä. Tuo nimittäin ei ole ihan suden näköinen tai ainakaan niin, että sen hiemankaan etäämmältä sudeksi oikopäätä tunnistaa vaan värityksessä on vähän kuin seefferiä (tai kettua vaikka ei tuota muuten ketuksi sotke mitenkään) ja itse tuon ekan kerran nähtyäni googlettelin hämmentyneenä sakaalin ulkonäköä. Jep. Oli muuten yllätys, että niitä oikeasti onkin Suomessa mutta tosin jossain pohjois-karjalassa ja vain joku yksittäinen lauma..
Ohhoh, nyt tuon Tammistosta löytyneen puoliksi syödyn ketun ympärillä on jälkiä jotka asiantuntijan mukaan sopii kultasakaalin jättämiksi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nähnyt todennäköisesti tuon saman suden useammankin kerran pohjois-helsingissä viime keväänä/kesänä sekä ihan loppusyksystä.
Tai sitten niitä on useampia samannäköisiä. Tuo nimittäin ei ole ihan suden näköinen tai ainakaan niin, että sen hiemankaan etäämmältä sudeksi oikopäätä tunnistaa vaan värityksessä on vähän kuin seefferiä (tai kettua vaikka ei tuota muuten ketuksi sotke mitenkään) ja itse tuon ekan kerran nähtyäni googlettelin hämmentyneenä sakaalin ulkonäköä. Jep. Oli muuten yllätys, että niitä oikeasti onkin Suomessa mutta tosin jossain pohjois-karjalassa ja vain joku yksittäinen lauma..
Ohhoh, nyt tuon Tammistosta löytyneen puoliksi syödyn ketun ympärillä on jälkiä jotka asiantuntijan mukaan sopii kultasakaalin jättämiksi..
Just vajaa pari tuntia sitten ajoin ohi noista pelloista Ylästöntien puolelta ja oli siellä noin 10 kauriin laumakin sudelle syötäväksi. Tai ehkä kettu syö sellaisen eka ja sitten susi syö sen ketun..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin minua landetaustaisena jakaa hämmästyttää maalaisten kieroutunut luontosuhde. Vihataan eläimiä ja samalla vegaaneja, rakennetaan jättinavettoja, rällätään mönkijöillä ja moottorikelkoilla, lapsille viritetään mopot... Maakuntayliopistokaupungissa on jo ihan eri meininki mitä 7000 asukkaan kunnassa, täällä luonto huomioidaan jo päätöksenteossa. On ilo myös huomata kahviloissa, että yhä useampi tilaa juomansa kauramaidolla ja mopoja ei tunnu olevan nuorilla lainkaan.
Mitäpä veikkaat mistä se sinun kauramaitosi on peräisin?
Se ostaa sen kaupasta. 😂
Eikä se ymmärrä, että mönkkärillä voidaan tehdä lumitöitä ja teinit käyvät niillä koulua, koska julkista liikennettä ei ole.
Jättinavetoita rakennetaan, koska yhden lehmän pitäminen ei ole taloudellisesti kannattavaa. Ja tiedoksi, että sika ja lehmä eivät pärjää Suomen luonnossa ilman hoitoa. Että mitä te haluatte? Että eläimistä pidetään huolta vai kaikille possuille ja lehmille kuula kalloon?
no ne saa joka tapauksessa kuulan kalloon.
-Eri ja landepaukku-
Hesalaiset tutisevat nyt kauhusta.
Vierailija kirjoitti:
No vuoden tuo on omien havaintojeni mukaan täällä liikkunut eikä tuosta ole harmia ollut.
Vierailija kirjoitti:
Hesalaiset tutisevat nyt kauhusta.
Niinpä, esittävät reipasta ja lukittautuvat yksiöihinsä korona tekosyynä.
Ei voi näyttää pelkoaan kun ovat vähätelleet maaseudun susiLAUMOJEN vierailuja pihoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just vajaa pari tuntia sitten ajoin ohi noista pelloista Ylästöntien puolelta ja oli siellä noin 10 kauriin laumakin sudelle syötäväksi. Tai ehkä kettu syö sellaisen eka ja sitten susi syö sen ketun..
Ei kettu saa kaurista kiinni, tyytyvät myyriin ja hiiriin.
Susi liikkui kylläkin Länsi-Helsingissä, täällä meidän nurkilla, eikä täällä todellakaan ole mitään hysteriaa. Susiparka on vain etsinyt tietä takaisin metsään, ja pomppi nyt täällä raidejokerin rakennustyömaiden liepeillä ihmeissään. Ei se käyttäytynyt mitenkään uhmaavasti, paremminkin se oli vähän pallo hukassa.
Se puoliksisyöty kettu oli jo melkein vuoden vanha,ainakin puoli vuotta joten ei kuulu tähän suden tapaukseen,vaikka löytyikin nyt sitten.Ja ketun luonta löytyneet jäljet eivät ole suden jälkiä. Olen nähnyt suden lapsena metsässä ihan läheltä,ylväs eläin enkä sen jälkeen ole pelännyt sutta.
Ny on ahma Helsingissä:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/todella-harvinainen-naky-helsingiss…
Joku paikalla ollut nainen oli vain tyynesti soittanut Korkeasaareen ja kysynyt, voiko ahma olla karannut sieltä. Ei ollut, siellä oli ahma tallessa.
Täällähän näkee vaikka mitä suurpetoja.
Kyllä havainnoista on ihan pyydetty ilmoituksia. Sen vuoksi että susi osataan auttaa takaisin luontoon. Ei se kaupungissa viihdy, eikä varmasti ole tahallaan tänne eksynyt.