Rikosoikeuden professori: hakaristin pitäminen oman kotinsa seinällä ei ole rikos
Hakaristilippu ylioppilaskunnan etäkokouksessa aiheutti selkkauksen – Rikosoikeuden professori: "Etäkokoukset on ohjeistettu puutteellisesti"
Etäkokousmaailma vaatisi selkeän ohjeiston, sanoo rikosoikeuden professori.
Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunnan edustajainkokouksen osallistujalla oli kotonaan seinällä hakaristilippu. Lippu näkyi kokouksen osallistujille usean minuutin ajan, kun edustaja avasi kameransa kokouksessa eilen illalla. Asiasta on uutisoinut mm. sanomalehti Karjalainen.(siirryt toiseen palveluun)
Rikosoikeuden professori Matti Tolvanen sanoo, että rikoksen tunnusmerkit eivät täyty seinällä olevan lipun perusteella.
– Etäkokoukseen osallistuminen on puutteellisesti ohjeistettu. Lippua taustalla ei voi pitää epäasiallisena käytöksenä, se voi olla vahinko. Kotinsa seinällä saa pitää mitä haluaa.
Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunnan edustajiston kokouksesta tehty videotallenne oli esillä Youtubessa perjantaiaamuun asti, mutta se on nyt poistettu palvelusta.
Kommentit (45)
Hienoin lippu mitä ikinä on ollut olemassa.Mikään toinen ei aiheuta sävereitä ja tietoisuutta että ihmiskunnalla oli mahdollisuus onneen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokouksen järjestäjän olisi pitänyt olla hereillä ja potkia nasu pois kokouksesta.
Ei ketään voida potkia kokouksesta pois edustamansa aatteen takia.
Mun mielestä kaikki uskovaiset ja isla mistit pitäisi hävittää välittömästi, samalla menisi hyvin vihervassarit ja feministit, minun mielestä tuo loppuosa kuvastaa hyvin aatetta femi nistit.
Viisinistiä feministit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rikos, mutta tulipahan kerralla selväksi, mitä aatetta ylioppilaskunnan johto kantaa.
Ovelaa.Tai sitten ei. Minulla on seinälläni useita uskontoaiheisia maalauksia. Eräs edesmennyt lähisukulaiseni on ne taulut maalannut ja pidän niitä seinälläni hänen muistokseen, en siksi, että olisin itse uskonnollinen ihminen.
Kuvan, taulun tai esineen pitämiseen esillä voi olla paljon eri syitä. Ei se välttämättä tarkoita, että kannattaisi niiden edustamaa aatetta.
hyvää perseilyä. Ehkä nasulla on nasulippu kotona koska se on mahtava taideteos, mutta nasu muuten sanoutuu irti kansanmurhista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rikos, mutta tulipahan kerralla selväksi, mitä aatetta ylioppilaskunnan johto kantaa.
Ovelaa.Tai sitten ei. Minulla on seinälläni useita uskontoaiheisia maalauksia. Eräs edesmennyt lähisukulaiseni on ne taulut maalannut ja pidän niitä seinälläni hänen muistokseen, en siksi, että olisin itse uskonnollinen ihminen.
Kuvan, taulun tai esineen pitämiseen esillä voi olla paljon eri syitä. Ei se välttämättä tarkoita, että kannattaisi niiden edustamaa aatetta.
hyvää perseilyä. Ehkä nasulla on nasulippu kotona koska se on mahtava taideteos, mutta nasu muuten sanoutuu irti kansanmurhista.
Taidat itse olla nasu, nasuposu ja kasvat isoksi siaksi.
Olkoon vaikka minkä usk°nn°n kuvio tahansa niin silti häkär!st!n näkeminen tuo suurimmalle osalle planeetan ihmisistä ensimmäisenä mieleen nasut joihin koko kuvio tällä pallolla yhdistetään.
Diwali-juhlana hindut toivottavat Lakshmi-jumalattaren tervetulleeksi hakaristillä. Unohdetaan jo se tuhansia vuosia uudempi kulttuurinen omiminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat itse olla nasu, nasuposu ja kasvat isoksi siaksi.
mulla ei ole nasulippua kotona. Tuskin monella muullakaan taideystävällä on. Enkä tunne tätä nasua. Onko syyllistynyt mihinkään rikoksiin? Vai onko nasuilu vain kuin saatananpalvonta, eli yritetään saada huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Olkoon vaikka minkä usk°nn°n kuvio tahansa niin silti häkär!st!n näkeminen tuo suurimmalle osalle planeetan ihmisistä ensimmäisenä mieleen nasut joihin koko kuvio tällä pallolla yhdistetään.
Kulttuuriaarteet palautetaan varastamisen jälkeen. Rikollisille ei tule antaa periksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten täyty vaikka olisi ikkunaverhona ja näkyisi ulos, ei vaikka vihervassua kuinka kiukuttaisi. Onhan näitä ollut.
Aloin kanssa miettimään, koska tästä on laki tullut, että ei julkisesti saa näkyä. Voit nostaa hakaristilipun oman talosi lipputankoon, eikä siinä ole viranomaisilla mitään nupisemista. Puhumattakaan Neuvostoliiton, Konfederaation yms. lipuista.
Vierailija kirjoitti:
Miten sirppi ja vasara?
Pahempi. Tuo kuvio ei koskaan ole symbolisoinut muuta kuin kansanmurha-aatetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakaristi esiintyy edelleen monissa uskontokunnissa hyvän tai ikuisen vertauskuvana.
Kelteiltä pöllitty ikivanha symboli, jolla ei ole ollut mitään tekemistä maailmansotien kanssa, kuin vasta lähimmät 90 vuotta. Ja sekin ihmisten mielissä.
Ei kelteiltä vaan huomattavasti kauempaa historiasta intian suunnalta. Keltit lienee kopsanneet sen sieltä ajan mittaan. Jos eivät sitten ole keksineet samaa itsenäisesti.
Eipä taida olla vuosikymmeniiin mennyt yhtäkään isänpäivää ettei mainoksissa ainakin yhden kirjan kannessa komeilisi hakaristiä. Eikä sekään taida olla rikos.
Vierailija kirjoitti:
Diwali-juhlana hindut toivottavat Lakshmi-jumalattaren tervetulleeksi hakaristillä. Unohdetaan jo se tuhansia vuosia uudempi kulttuurinen omiminen!
Nasu-menoja ne siellä Saksan hengessä oikeasti juhliin. Onhan niillä käytössä edelleen samanlainen kasti järjestelmä kuin sotien ajan Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokouksen järjestäjän olisi pitänyt olla hereillä ja potkia nasu pois kokouksesta.
Ei ketään voida potkia kokouksesta pois edustamansa aatteen takia.
Mun mielestä kaikki uskovaiset ja isla mistit pitäisi hävittää välittömästi, samalla menisi hyvin vihervassarit ja feministit, minun mielestä tuo loppuosa kuvastaa hyvin aatetta femi nistit.
eli hävittää saa, mutta ei saa potkia pois kokouksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sirppi ja vasara?
Pahempi. Tuo kuvio ei koskaan ole symbolisoinut muuta kuin kansanmurha-aatetta.
Toki sirppi ja vasara on pöllitty vapaamuurareilta, mutta muurarit harjoittivat useita tuhansia vuosia samaa kuin mitä Neuvostoliitto.
Vierailija kirjoitti:
Miten sirppi ja vasara?
Mitä siitä?
Joko sekin vilahti jossain vai tulitko muuten vaan kokeilemaan onneasi ketjuun, trolli.
Jos se harrastaa militariaa.
On mullakin juuttisäkki vuodelta 1944 jossa nyt vaan on hakaristi ja kotka.
klonvi maailma kirjoitti:
Hienoin lippu mitä ikinä on ollut olemassa.Mikään toinen ei aiheuta sävereitä ja tietoisuutta että ihmiskunnalla oli mahdollisuus onneen
Jossain vaiheessa vääristely ja suoranainen valehtelu asiasta tulee tiensä päähän. Voi olla että tulee toinen mahdollisuus. Tosin valtarakenteet murtuvat ja mahdollisuus kaottiseen täystuhoon kasvaa vanhojen vallanpitäjien kostaessa asemansa murentumisen.
Etäkokousten kamerapakko on loukkaus yksityisyyden suojaa vastaan. Jokaisen oma koti on yksityisyyden suojaama eikä työpaikka tai koulu voi edellyttää sen esittelyä etätapaamisissa.