Tuleeko nainen kateelliseksi jos ystävä löytää komean miehen?
Miehet ainakin ovat monesti kateellisia kavereilleen jos joku pystyy iskemään todella kauniin naisen.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävä sanoi ettei ota komeaa miestä, kun saisi olla varuillaan muiden naisten takia. Pelkäsi kai jätetyksi tulemista.
Eli nainen voisi muka ottaa kenet vaan? Komea mies ei tuollaista nollaitsetuntoista naista haluaisikaan.
Ehkä tuo nainen tarkoitti tilannetta, missä isossa kaveriporukassa saattaa olla joku nainen joka ajattelee "ei kai ketään haittaa jos lainaan tuota miestä aina silloin tällöin".
Ja sillä miehellä ei ole mitään sanomista asiaan? Naiset vaan ottavat ja lainaavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävä sanoi ettei ota komeaa miestä, kun saisi olla varuillaan muiden naisten takia. Pelkäsi kai jätetyksi tulemista.
Eli nainen voisi muka ottaa kenet vaan? Komea mies ei tuollaista nollaitsetuntoista naista haluaisikaan.
Ehkä tuo nainen tarkoitti tilannetta, missä isossa kaveriporukassa saattaa olla joku nainen joka ajattelee "ei kai ketään haittaa jos lainaan tuota miestä aina silloin tällöin".
Ja sillä miehellä ei ole mitään sanomista asiaan? Naiset vaan ottavat ja lainaavat?
Tarkoitin, että nainen ehkä tuntee tuolla tavoin ja pelkää niin tapahtuvan. Vaikka välttämättä niin ei todellisuudessa tapahtuisikaan. Esimerkiksi jos kaveripiirissä on joku edustava nainen, jonka tiedetään iskevän usein "muiden" miehiä.
En usko että naiset kadehtivat ystäviään näiden löytäessä komeita miehiä, sillä komeuden käsite vaihtelee niin paljon. Esim. omassa ystäväpiirissä on todella erilaisia miesihanteita, eli yksi tykkää parrakkaista ja pitkähiuksisista hevimiehistä, yksi meikkaavista runoilijoista (tyyliin Miki Liukkonen), yksi tykkää luonnon keskellä asuvista eräjormista, yksi tykkää hoikista ja sporttisista maratoonarintyyppisistä, yksi tykkää hipsterityyliin pukeutuvista kulttuurialan ihmisistä, yksi tykkää 50-luvun tyylisistä rockabillymiehistä jne. Harvan miesmaku on oikeasti sellainen stereotyyppisen hyvännäköinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin, että nainen ehkä tuntee tuolla tavoin ja pelkää niin tapahtuvan. Vaikka välttämättä niin ei todellisuudessa tapahtuisikaan. Esimerkiksi jos kaveripiirissä on joku edustava nainen, jonka tiedetään iskevän usein "muiden" miehiä.
Mutta onhan tuo ihan järjetön syy olla ottamatta komeaa miestä, jos on vielä oikein mukava ja miellyttävä ja on kemiaa. Päästät elämäsi miehen käsistä, kun joku voi sen vielä viedä.
Vierailija kirjoitti:
En usko että naiset kadehtivat ystäviään näiden löytäessä komeita miehiä, sillä komeuden käsite vaihtelee niin paljon. Esim. omassa ystäväpiirissä on todella erilaisia miesihanteita, eli yksi tykkää parrakkaista ja pitkähiuksisista hevimiehistä, yksi meikkaavista runoilijoista (tyyliin Miki Liukkonen), yksi tykkää luonnon keskellä asuvista eräjormista, yksi tykkää hoikista ja sporttisista maratoonarintyyppisistä, yksi tykkää hipsterityyliin pukeutuvista kulttuurialan ihmisistä, yksi tykkää 50-luvun tyylisistä rockabillymiehistä jne. Harvan miesmaku on oikeasti sellainen stereotyyppisen hyvännäköinen mies.
Jep, samaahan se on miehillä naisten kanssa, toiset tykkää hoikemmasta, toiset hieman pyöreämmästä, osa tykkää urheilullisesta. Osalle sellainen hieman hippimeno on kova juttu, toiselle goottihenkisyys, osalle joku ihan muu. Hyvin sanottu!
Vierailija kirjoitti:
Just tämä! Kaverin mies on vähän sellain pitkätukkainen hevari, joka ei iske sitten yhtään, toisella on taas hyvin vaalea ja hoikka mies, joka ei myöskään iske yhtään jne... Kaverit taas ovat oikein tyytyväisiä miehiensä ulkonäköön.
Mun kaverilla on todella komea mies. En tuntenut häntä aluksi ja katsoin vaan, että wau. Vietin yhden illan heidän seurassaan ja mietin jokeen menemistä. Mies oli niin ärsyttävä, että tuli enemmän sääli mun kaveria. Raskasta kuunneltavaa.
Mulla oli nuorempana todella komea mies ja muutamat tutut kyl ihmetteli, että miten se on mut huolinut (olen ilmeisen ruma), ja sit kuu erottiin niin sanottiin, että se ei ollut ihme.
Ihmisten kanssa kun viettää aikaa niin he arkipäivästyvät, jopa ne komeat. Joten komeudesta en usko, mutta yhdellä mun kaverilla on tosi hyvä ja rakastava parisuhde, siitä olen kateellinen, mutta silleen hyvällä tavalla.
En ole koskaan ollut kateellinen kaverin poikaystävän ulkonäöstä. Oma mieheni on kyllä aika komea kun vertaa monen kaverin vastaavaan. En silti usko että johtuu siitä, kun en muista kateellinen olleeni sinkkuaikoinakaan. Saatoin kadehtia sitä että toisella on joku joka rakastaa, mutta en kyllä sitä "komeaa miestä" ajatellut kadehdittavana konseptina. Kai luotin siihen että itselleni löytyy komea sitten aikanaan. :-----D
Tulen kateelliseksi jos kaveri löytää mukavan miehen.
Vierailija kirjoitti:
Tulen kateelliseksi jos kaveri löytää mukavan miehen.
No ei siitäkään välttämättä kannata olla kateellinen. Eksä oli tosi mukava muiden edessä, mutta ei aina niin mukava kotona. Kaikki ihmettelivät miksi halusin erota ja olenko tullut hulluksi
Vierailija kirjoitti:
Tulisin kateelliseksi, jos olisi omasta mielestäni komea ja mukava mies. Eiköhän se kateellisuus ole ihan luonnollinen tunne. Ei se tarkoita että se automaattisesti heijastuisi käytökseeni jotenkin.
Kauhea tarve tuntuu tässä ketjussa olevan naisilla vakuutella etteivät tuntisi lainkaan kateutta. Ja ettei se ystävän mies edes olisi heidän mielestään komea! No mutta entäpä jos olisi, sitähän tässä kysyttiin!
No yhtään ei ole tullut vastaan. N58
Ei. Nainen ei yleensä kiinnostu miehestä ulkonäön perusteella. Tai nojoo aluksi tietysti joo, mutta siihen, että se kiinnostus säilyy tuntia kauemmin, tarvitaan paljon muutakin. Naisilla on niin yksilölliset maut ulkonäön ja luonteen suhteen että harvemmin olen itse tullut kateelliseksi toisten hyvännäköisistä miehistä. Koko paketin pitää olla sellainen, että se sopii just sille naiselle.
Miksi tässä ketjussa oletetaan, että jos se kaverin mies olisi komea, niin se olisi automaattisesti surkea luonteeltaan? Onko pikkuisen stereotyyppinen ajattelumalli.
Ja miksi jankataan että kaikki pitää eri näköisiä ja tyylisiä miehiä komeina, joten kaverin mies ei tietenkään voi olla juuri sinun mielestäsi komea... Eikö ap tarkoittanut sitä että jos se mies olisi just sinun mielestä komea.
Voihan sw myös olla sellaista ihailukateutta että wau, mistä sä löysit tuollaisen tms. Kaikki eivät ole muuten niin kateellisia ulkonäön takia, luonne ei välttämättä sopisi edes kaikille.
Puoliso on ihminen, ei esine. Puolisoon rakastutaan, eikä ystävien mielipiteillä ole mitään merkitystä. En ole kommentoinut yhdenkään ystävän puolisoa, eivätkä he minun.
Nainen tulee kateelliseksi siitä ystävän onnellisuudesta kun ystävä on löytynyt miehen.
Sitten saisi olla kade koko ajan. :) Minulla on onnellinen tilanne, että kaverien miehet ovat minusta ihan kivoja kunnon miehiä, mutta kaikki jotenkin sellaisia etten itse kestäisi heitä. Ärsyttävät puheenaiheet, mutta eivät niin, että haittaisi kahvipöytäkeskustelua. Ihan viihdyn hetken heidän seurassaan, mutta ei pysty sellaiseen kunnon keskusteluun kuin niiden kaverieni kanssa. Olisi karmea tilanne, jos kokisi kaverin miehen tosi kuumaksi. Eivät ole myöskään sillä lailla hyvännäköisiä, että tekisi heikkoa. Harva arkielämässä on, ikääkin alkaa olla. Mutta ei nuorenakaan tehnyt heikkoa.
Sitten pinnallisemmista tuttavista tulee välillä mieleen, että parinvalinnassa ei kannattaisi mennä ulkonäkö edellä vaan hyvä luonne. Onneksi niissä hyväluontoisissakin on jotain epämääräistä ärsyttävää, niin ettei kateutta ole niistäkään.
Nuorena kirpaisi rakastuneet parit pahastikin, myös ystävät, ei siitä miehestä mutta tunteesta ja elämäntilanteesta. Siis olisin halunnut saman tilanteen, mutta jonkun ihan eri miehen kanssa. Jotenkin tässä iässä ei enää vaikuta kadehdittavalta parisuhde-elämä. En osaa sanoa, miksi. Kai sitä on tajunnut, että ei se ole pitkän päälle sitä ihastumista pinkissä höttöpilvessä vaan sitä, että joustaa omista toiveistaan 50-100% ajasta.
No mulle kävi niin, että löysimme komean ja mukavan miehen kanssa toisemme. Olisi minullakin ollut pitkistä suhteista huolimatta ottajia, mutta tässä tapauksessa on suoraan usein minulle ihmetelty, että miksi ihmeessä miesystäväni on juuri minun kanssa! Olen yli 10v. vanhempi. Miestä ollaan koko ajan iskemässä, mutta olen yllättynyt siitä, kuinka rauhallisena pysyn. Hän on ihan vapaaehtoisesti kanssani, ei anna aihetta mustasukkaisuuteen ja haluaa seuraani. En ala kilpailemaan itseäni nuorempien kanssa. Minulla on omat valttini, jotka joko kelpaavat tai eivät. Näin on hyvä nyt.
Päinvastoin. Tuollaisessa tilanteessa mies pyrkisi järjestämään asiat niin, että kateelliset kaverit ja oma kaunis puoliso näkisivät mahdollisimman harvoin toisiaan. Tosin ei se miehellekään pelkkä naisen kauneus riitä. Pitää olla muutakin kuin ulkonäköä. Eikä useimmilla miehillä kauneus edes ole tärkeimpiä naisen ominaisuuksia.