Menisin töihin, mutta ei kannata koska saan vain paskahommia joilla ei saa asutolainaa. Olen siis työttömänä
Voisin tehdä paskahommiakin, jos en joutuisi maksamaan 900e vuokraa yksin.
Täysin kädestä suuhun elämistä, jos palkka on nettona vaikka 1500e
Ei mitään järkeä rehkiä tyhjän vuoksi...
Nyt ikää 34 vuotta ja viimeiset 9v ollut työttömänä. Vuokran ja toimeentulotuen saan kelasta.
Olen siis tuomittu elämään kelan tuilla, koska muut vaihtoehdot ovat täysin älyttömiä
Tarvitsisin jonkun 150-200te lainan jotta täältä pk-seudulta kohtuullisen asunnon saisi.
Kommentit (86)
Tuolla asenteełla ei ole toivoa. Joten jatka samaan malliin.
Helsingissä toimeentulotuella "elävänä" voin sanoa ettei tukea saa niin kalliiseen kämppään, ja ne paskaduunitkin on kiven alla - samaa paikkaa voi hakea satoja ihmisiä (nimim. kokemusta). Terveiset Porvooseen.
Toivottavasti aloitus on trolli, koska muuten se on melko lailla älytön. Miksi avata keskustelu, jos/kun ei ole tarkoituskaan muuttaa mitään elämässään?
Menisin treffeille, mutta ei kannata koska saan vain panohommia, joilla ei saa parisuhdetta. Olen siis sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Saat asuntolainan kun sulla on vakituinen työ. Sinuna ottaisin kyllä mahdollisimman pienen asuntolainan alkuun. Sitten kun se on maksettu, voit alkaa katselemaan isompaa asuntoa. Esim. tämä https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/nurmij%C3%A4rvi/16091794
Asumiskulut tippuu niin alas, että sulla on varaa autoon ja maksaa toi laina pois parissa vuodessa.
Alle 2000e:n nettotuloilla ei makseta 40 000e:n asuntolainaa parissa vuodessa. Asumiseen kun kuluu muitakin kuluja kun lainanlyhennys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siinä alkutilanteessa ei ole suurta eroa onko töissä vai työtön. Mutta pitkällä aikavälillä se työnteko mahdollistaa varallisuuden kartuttamisen ja pääomatuloja. Eläkkeellä on sitten vähän rennompaa kun makselee asunnosta pelkkää vastiketta eikä kallista vuokraa. Eläkkeen jatkoksi saa vähän osinkotuloja, niin ei mene ihan kituuttamiseksi.
Miten se työnteko mahdollistaa varallisuuden kartuttamisen, kun kaikko rahat menevät vuokraan ja elämiseen??!!!
Luitko juttua?Kädestä suuhun elämistä! Asuntolainaa ei saa, eikä edes käsirahaa säästettyä paskaduunin palkalla!!
Ap
Tanan urpo et tajua että et sä niitä hommia loppuikääs tee jos päätät niin. Kun on hieman kokemusta voi vaihtaa parempaan duuniin ja kouluttautua työn ohessa.
Vähän nyt nosta sitä tavoitettas ylemmäs ja päätä että se entry-level homma on se millä saadaan jalka oven väliin ja sitten vaihdetaan paremmin palkattuun hommaan.
PS. Osakkeita saa ostettu ihan kympeillä kerrallaan. Ota se silmä kätees ja katso.Aijaa? Miksei noi kaupan kassalla tympääntyneen näköisinä istuvat vaan "ole päättäneet" mennä parempiin hommiin? Tai se selkänsä ja nivelensä siivoustyössä rikkonut?
Taidat äänestää kokkareita
"Kaikki on vain siitä kii mitä päättää"
Pelle
Tiedätkö, että se "kassalla tympääntyneen näkoisinä istuva" voi opiskella samalla muuta tutkintoa? Näin teen itse ja saan kohta opiskeluni valmiiksi ja voin hakea parempia paikkoja. Kauppa työpaikkana on hyvä, sillä voin tehdä vaihtelevasti työvuoroja opiskelujeni mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sä olet tyhmä. Paskahommista on moni aloittanut ja sitten saanut parempia hommia. Työssäkäyvät saavat vähennyksiä, työkkäri ja kela eivät ole kimpussa ja säästäminen onnistuu paremmin.
Mutta valita sä vaan ja istu ahterillasi himassa. Your choice.
Sinun sijassasi hakisin töitä, menisin töihin, avaisin asp-tilin ja alkaisin säästää sitä omarahoitusosuutta.Se on ihan tutkitusti urbaani legenda, että niistä paskahommista nykyaikana mihinkään etenisi
Joskus kultaisella 60-luvulla vielä ehkä, mutta ei 2021
Joskus kultaisella 60-luvulla ei joudettu istumaan päiväkausia vauva.fi:llä; miettimässä elämän kurjuutta ja vaikeutta ja laskelmoimaan, mitä kannattaa tehdä. Sitä tehtiin juuri sitä työtä mitä tarjottiin. Esim tällä hetkellä Närpiöön haetaan kausityöntekijöitä kasvihuoneille. Aloita ap siitä, uskalla tehdä loikka tuntemattomaan! Avoin ahkera mieli voi muuttaa elämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siinä alkutilanteessa ei ole suurta eroa onko töissä vai työtön. Mutta pitkällä aikavälillä se työnteko mahdollistaa varallisuuden kartuttamisen ja pääomatuloja. Eläkkeellä on sitten vähän rennompaa kun makselee asunnosta pelkkää vastiketta eikä kallista vuokraa. Eläkkeen jatkoksi saa vähän osinkotuloja, niin ei mene ihan kituuttamiseksi.
Ja kun tarvitset kodinhoitajaa, menee maksut eläkkeen suuruuden mukaan.
Mutta ei kai se 35-vuotias vielä mitään kodinhoitajaa tarvitse.
Eikö hävetä 9 vuoden työttömyys? Siis ihmisen kohdalla, joka olisi voinut töitä tehdä.
Miksi asutte kalliilla pk-seudulla jos ei ole varaa? Mielestäni sellaiset suomalaiset on nössöjä, jotka eivät uskalla muuttaa työn tai paremman asumisen perässä. Etelä-Suomessa on lyhyet välimatkat monen kaupungin välillä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi asutte kalliilla pk-seudulla jos ei ole varaa? Mielestäni sellaiset suomalaiset on nössöjä, jotka eivät uskalla muuttaa työn tai paremman asumisen perässä. Etelä-Suomessa on lyhyet välimatkat monen kaupungin välillä.
Se on aika +-0 asuu sitä missä tahansa. Se mikä säästyy asumiskuluissa menee sitten työmatkakuluihin.
Ainoastaan etätyössä pienellä paikkakunnalla voi säästää sekä asumis-ja työmatkakuluissa.
Olis vaikka mitä hyviä neuvoja varmaan monella sulle, mutta niitä ei saa täällä kertoa.
Lopeta jossittelu ja yritä järjestää edes jotain työtä. Miksi asut missään 900 e/kk vuokra-asunnossa? Muuta kommuuniin.
Arvelepa itse, vaikutatko työkykyiseltä ainakaan pidempiaikaiseen työhön. Jos saisit työn ja jaksaisit sitä vaikka 3 kk, paljonko se auttaisi asuntolainan maksussa? Muista, että vakituistakin työtä pitää jaksaa tehdä. Jos olet tehnyt valinnan olla työttömänä, kuten aloituksessa vihjailet, et vaikuta päivittäiseen työhön kelpaavalta.
Minä olen noin 20 vuotta "paskahommia" tehnyt laitoshuoltaja ja mulla on oma 4h asunto pk-seudulla ollut maksettuna jo useamman vuoden. Kyllä se on ihan omasta asenteesta kiinni makaako sohvalla kattoon sylkien vai yrittääkö oikeasti pärjätä töitä tekemällä.
Paskahommiakaan ei tommonen vellihousu saa. Todellakin toivon, että tukia kiristetään merkittävästi ja tuollaiset loiset laitetaan nälkäkuurille. Ei huvita elättää tommosia jätekasoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstatrollin höpönlöpön provoilua taas.
Mikä jutussani oli valhetta?
Ap
Sun asentees on ihan persiestä. JOS olisit fiksu, mitä et selvästikään ole, toimisit seuraavasti:
Hankkiutuisit töihin, vaikka niihin jaskahommiin, tarvittaessa vaikka kahteen samaan aikaan. Hakeutuisit asumaan kimppakämppään kunnes lainan omarahoitusosuus ja vaikkapa osakesäästötili ovat hyvällä mallilla. Kahta duunia tehden ja kaikkia muita mahdollisia laillisia keinoja käyttäen tuohon ei pitkään mene kun käy kotona vain kääntymässä ja pitää menot kurissa. Sitten voisit katsella sopivaa asuntoa ja kysyä pankista lainaa. ASP-säästöt ja OST näyttäisivät pankille että olet kykenevä säästämään ja maksamaan lainaa.
Mutta koska sä olet tyhmä, sä kitiset ja nuriset ja mariset täällä sen sijaan että aktiivisesti hakisit ratkaisua ongelmaasi. Koska mulle kaikki heti tänne, ei jaksa nähdä vaivaa paria vuotta jotta saa sen minkä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö minun sitten tappaa itseni kun olen köyhä ja yksinäinen?
Uhkailu on yksi keino saavuttaa tavoitteita. Se ei vain toimi oikeassa aikuisten työelämässä.
Nyt ei saa mitään töitä. Ei edes niitä huonompia hommia.
Palkat on niin pieniä, että ei ne niin motivoi. Vaikkei edes yrittäisi omaa asuntoa niin vuokraankin ne riittää nipin napin.
Eikä kouluttautuminen enää automaattisesti takaa mitään. Kouluttautuneitakin on jo niin paljon, että kilpailu on kovaa.
Oli ap provo tai ei, niin ymmärrän kyllä ettei jatkuvaa toivotonta työnhakua pitkään jaksa. Se, ettei kerta toisensa jälkeen kelpaa, syö jaksamista täysillä.