Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisin töihin, mutta ei kannata koska saan vain paskahommia joilla ei saa asutolainaa. Olen siis työttömänä

Vierailija
09.04.2021 |

Voisin tehdä paskahommiakin, jos en joutuisi maksamaan 900e vuokraa yksin.
Täysin kädestä suuhun elämistä, jos palkka on nettona vaikka 1500e
Ei mitään järkeä rehkiä tyhjän vuoksi...
Nyt ikää 34 vuotta ja viimeiset 9v ollut työttömänä. Vuokran ja toimeentulotuen saan kelasta.

Olen siis tuomittu elämään kelan tuilla, koska muut vaihtoehdot ovat täysin älyttömiä

Tarvitsisin jonkun 150-200te lainan jotta täältä pk-seudulta kohtuullisen asunnon saisi.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä ap haet näillä avauksillasi? Välillä kysyt mitä työtä voisit saada ilman koulutusta, josta saisi vähintään 3000€/kk. Välillä toteat suoraan, ettet saa ja ihan sama, evvk. Mitään et aio tehdä sen eteen, että elämästäsi voisi tulla parempaa ja ratkaisuehdotukset ei kiinnosta. Työn ja asunnon suhteen on kovat vaatimukset, vaikka mitään annettavaa sinulla ei taida olla.

9 vuotta työttömänä ja vielä 33 vuotta edessä. Kyllä tulee elämä hiton tylsäksi tuolla kaavalla. Sitten vielä huonolla tuurilla 20 vuotta eläkeläisenä siihen päälle. Pienillä tuloilla, ei varaa matkustaa eikä edes kesämökkiä tai venettä pysty ostamaan. Arki pyörii ruokakaupan, terveyskeskuksen ja apteekin välillä. 

Vierailija
22/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudut säästään käsirahaa isomman osuuuden. Niin kuin me kaikki muutkin pienituloiset. Et ole mikään erityinen tapaus, vaikka äitisi niin saattoi väittää. Me muut emme halua maksaa loisimistasi.

Miten paskaduunin minimipalkasta säästetään, kun samaan aikaan pitää maksaa kovaa vuokraakin?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi asut niin kalliisti, jos olet työtön? Voisit muuttaa halvemmalle paikkakunnalle ja  katsella vaikka jotain koulutuspaikkaa, oppisopimus tms?

Koska koko elämäni on tällä paikkakunnalla?

Mikä ihmeen ehdotus tuo aina on että ihmiset revitään johonkin toiselle puolelle maata täysin yksin, irti koko aiemmasta elämästä.

Asunto on tämän hintainen, koska ei halpoja asuntoja pk-seudulla ole (poislukien jotkut kaupungin asunnot nistilähiössä)

Ei sinulla edes ole elämää. Ei työtä eikä omaa asuntoa. Mitä se sellainen elämä muka on?

Vierailija
24/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi asut niin kalliisti, jos olet työtön? Voisit muuttaa halvemmalle paikkakunnalle ja  katsella vaikka jotain koulutuspaikkaa, oppisopimus tms?

Näin vastasi trolli itselleen.

Ei, kun minä eläkeläinen sitä kysyin. Ja olin ihan vakavissani, miksi lähes 10 v työttömänä ollut tyyppi maksaa mitään 900 euron vuokria. Jos ei ole meininkiäkään hakea töitä, kannattaisi muuttaa Pihtiputaalle kunnan vuokra-asuntoon.

Vierailija
25/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen ehdotus tuo aina on että ihmiset revitään johonkin toiselle puolelle maata täysin yksin, irti koko aiemmasta elämästä.

Asunto on tämän hintainen, koska ei halpoja asuntoja pk-seudulla ole (poislukien jotkut kaupungin asunnot nistilähiössä)

Ei sinulla edes ole elämää. Ei työtä eikä omaa asuntoa. Mitä se sellainen elämä muka on?

Sinjllako ei ole juuria, ystäviä, tuttuja sukulaisia, harrastuksia, jne lainkaan?

Oletko koostunut vain työstä ja omistusasunnostasi?

Oli taas niin älyvapaa kommentti

Vierailija
26/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kun minä eläkeläinen sitä kysyin. Ja olin ihan vakavissani, miksi lähes 10 v työttömänä ollut tyyppi maksaa mitään 900 euron vuokria. Jos ei ole meininkiäkään hakea töitä, kannattaisi muuttaa Pihtiputaalle kunnan vuokra-asuntoon.

Trollit maksavat trollien vuokria. Ne ovat milloin mitäkin känni mieleen tuo.

Vierailija
27/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja masentuisin siellä lopullisesti, kun kaikki tuntemani ihmiset jäisivät pk-seudulle?

Vierailija
28/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, elämä tosiaan on valintoja.

Laitoshuoltaja, velaton 35-vuotiaana

Vierailija
29/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot luuseri ja tulet olemaan sitä jatkossakin. Ei sua kukaan enää töihin ota, edes niihin paskahommiin.

Vierailija
30/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttämänä ollessa kannattaa asua mahdollisimman kalliisti, koska työtön ei saan mitään palkintoa siitä että asuu nistien keskellä homeisessa kämpässä vs. "Keskustan paraatipaikalla"

Tämä on valuvirhe systeemissä, mutta syytä systeemiä, älä siinä mulana olevaa

Vierailija
31/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudut säästään käsirahaa isomman osuuuden. Niin kuin me kaikki muutkin pienituloiset. Et ole mikään erityinen tapaus, vaikka äitisi niin saattoi väittää. Me muut emme halua maksaa loisimistasi.

Miten paskaduunin minimipalkasta säästetään, kun samaan aikaan pitää maksaa kovaa vuokraakin?

Ap

Asumisesta voi tinkiä esimerkiksi muuttamalla soluun sinne nistilähiöön, kunnes omarahoitusosuus on kasassa. Itse asun kaupungin vuokra-asunnossa, säästöjä ja sijoituksia on joku 40k vaikka viime vuodet on ollut työttömyyttä ja pätkätöitä. Teen nytkin osa-aikatyötä ja saan säästöön 800-1000e kuussa.

Asuntolainasta on kuitenkin turha haaveilla, kun sitä ei määräaikaiselle myönnetä. En kyllä itsekään muuttaisi omistusasuntoon pikkuyksiöön huonomaineiseen lähiöön, kun voin asua mukavassa lähiössä edullisesti vuokralla.

Vierailija
32/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin ne muutkin ihmiset lähtevät toisille paikkakunnille joko työn tai opiskelupaikan takia. Niin tein itsekin, jätin entisen elämäni (minut revittiin :D ) ja lähdin opiskelemaan toiselle paikkakunnalle ja en tuntenut siellä ketään. 

Etkö voisi ajatella, että otat uuden alun, otat jonkun työn vastaan ja suorittelet vaikka jonkun verkkokurssin. Tietsikkahan sinulla näkyy olevan. Jätä tuo vanha nynnerö-itsesi tänne pk-seudulle ja lähde reippaasti kohti uusia seikkailuja.  Maaseudulla on mukavia, rentoja ihmisiä.

Kirjottaudu vaikka johonkin ammattikouluun opiskelijaksi.

Vierailija
33/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Asumisesta voi tinkiä esimerkiksi muuttamalla soluun sinne nistilähiöön, kunnes omarahoitusosuus on kasassa. Itse asun kaupungin vuokra-asunnossa, säästöjä ja sijoituksia on joku 40k vaikka viime vuodet on ollut työttömyyttä ja pätkätöitä. Teen nytkin osa-aikatyötä ja saan säästöön 800-1000e kuussa.

Asuntolainasta on kuitenkin turha haaveilla, kun sitä ei määräaikaiselle myönnetä. En kyllä itsekään muuttaisi omistusasuntoon pikkuyksiöön huonomaineiseen lähiöön, kun voin asua mukavassa lähiössä edullisesti vuokralla.

En tosiaan ole muuttamassa soluun nistilähiöön...ei mitään järkeä

Vierailija
34/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normi työläinen 37v ja ostin juuri toisen omistusasunnon 140000,- maksoi. Eiköhän tämä elämä ole valintoja ja hiukka säästämistä niin hyvin menee ja rahastoihinkin olen säästänyt ihan kivasti.

Vierailija
35/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja masentuisin siellä lopullisesti, kun kaikki tuntemani ihmiset jäisivät pk-seudulle?

No voi voi. Etkö usko, että tutustuisit uusiin ihmisiin? Sinä taidat olla tyypillinen pk-seutulainen, joka ei ole koskaan käynyt kehä kolmosta kauempana. 

Vierailija
36/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttämänä ollessa kannattaa asua mahdollisimman kalliisti, koska työtön ei saan mitään palkintoa siitä että asuu nistien keskellä homeisessa kämpässä vs. "Keskustan paraatipaikalla"

Tämä on valuvirhe systeemissä, mutta syytä systeemiä, älä siinä mulana olevaa

Just, noinhan se sitten kannattaa valita, jos urasuunnitelmana on elellä erilaisilla tuilla ja avustuksilla loppuelämänsä.  Otan osaa.

Vierailija
37/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö minun sitten tappaa itseni kun olen köyhä ja yksinäinen?

Vierailija
38/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä kaikenlaisia tekosyitä keksii, jos ei työnteko huvita.

Vierailija
39/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vuokralla asuessa saa eläkkeellä toimeentulotukea lääkkeisiin, omistusasunnossa ei välttämättä saa, kun toimeentulotukeen tuli yli vuosi sitten muutos että putkiremonttilainaa ei enää hyväksytä laskuksi.

Kodinhoitajat ei myöskään enää siivoa ja siivous on ostettava siivousyrityksiltä. Jos eläke on 1257 tai alle saa kaupungilta palveluseteleitä, millä voi ostaa siivouspalveluita.

Mitä isompi asunto sen kalliimpaa on siivouspalveluiden osto. Myöskin eläkeläisen asumistuessa neliöraja on 70 neliötä yksin asuvalla.

Vuokralla asuessa saa myös toimeentulotukea työttömänä.

Vierailija
40/86 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, vuokralla asuessa saa eläkkeellä toimeentulotukea lääkkeisiin, omistusasunnossa ei välttämättä saa, kun toimeentulotukeen tuli yli vuosi sitten muutos että putkiremonttilainaa ei enää hyväksytä laskuksi.

Kodinhoitajat ei myöskään enää siivoa ja siivous on ostettava siivousyrityksiltä. Jos eläke on 1257 tai alle saa kaupungilta palveluseteleitä, millä voi ostaa siivouspalveluita.

Mitä isompi asunto sen kalliimpaa on siivouspalveluiden osto. Myöskin eläkeläisen asumistuessa neliöraja on 70 neliötä yksin asuvalla.

Vuokralla asuessa saa myös toimeentulotukea työttömänä.

Joo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi