Miesystävä esittää köyhempää kuin on
Ollaan seurusteltu kohta vuosi. Emme ole ikinä puhuneet rahasta, mutta olen sivulauseista ymmärtänyt, että hänellä on vähän tiukkaa. Ei köyhää, mutta pitää katsoa mitä ostaa. Yleensä vietämme aikaa minun luona, mutta silloin kun olemme hänen luona olen vienyt aina jotain, kahvia, hedelmiä tms. Eilen sovittiin, että hän tekee jotain kivaa ruokaa. Minä lupasin tehdä jälkkäriä ja tuoda mukana. Teinkin sitten kahta erilaista. Toista hän tarjosi palasen ja toisesta sanoi että säästetään hyvään hetkeen. No ei sitä hetkeä tullut sitten. Olen myös hänen lapsille usein vienyt jotain pientä. Hän ei tuo mitään minun luokse tullessa. Itse olen pienipalkkainen. Aamulla en voinut vastustaa kiusausta kun näin hänen veroilmoituksen. Hän tienaa yli kolme kertaa enemmän kuin minä. Tulipa tyhmä olo.
Kommentit (41)
Pihiys on eri asia kuin vähävaraisuus. Pihit ihmiset ovat raskaita elämänkumppaneita.
No kuule, entäs minun mies. Yhden talven raivosi, huuti ja mesosi aivan hiilenä korkeista sähkölaskusta ja huonoista tuloistaan ollessaan urakkapalkalla. Huuti aivan raivona, että ei hänellä ole varaa näitä maksaa, hän on perkeleen köyhä, eti jostakin sitä rahaa. Minä sitten etsin ne rahat milloin mistäkin, että selvittiin. Olin itse nuorimman kanssa hoitovapaalla, joten tulot oli pienet.
Saattoi tulla kotiin töistä aivan raivona ja huutaa että sinä sitten ostat loppukuun ruuat, ei ole enää yhtään rahaa kun on niin paskat sopimukset. Minä ostin taas minkä pystyin, laskin ja venytin penniä, möin omia vaatteita netissä.
Sitten työsopimus muuttui ja sen myötä selvisi pankkiasioita koneella katsoessamme, että hänellä on koko ajan ollut säästötilillä 5000€. Kun itku kurkussa kysyin, miksi hän on tuolla tavalla raivonnut ja huutanut, vaikka säästötilillä on ollut kokoajan rahaa, hän vain tyynesti totesi että ne on tarkoitettu muihin menoihin.
Edelleen naimisissa tämän kanssa. Mutta tätä on vaikea unohtaa.
Yksi sukulaismies on samanlainen lokki. Sai vielä perinnön vietyä lasten nenän edestä, vaikka ei ole edes niiden isä. On uskovaisissa piireissä mukana vain lokkeilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hel.. ihmettä miehen tulot teille kuuluvat? Pitäkää huoli *omasta* taloudestanne, älkääkä aina lokkiko miesten lompakoilla!
Luitko aloitusta. Mieshän tässä on nimenomaan lokkeillut kolme kertaa vähemmän tienaavan naisen rahoja. Syö naisen ostamat ruuat mutta ei tarjoa vastavuoroisesti naiselle. Kyse siitä että jos miessivulauseeasa antaa ymmärtää että on tiukkaa niin aika epäreilulta tuntuu jos tienaa kolme kertaa enemmän ja silti kerjää aplta.
Onko mies eronnut? Hänellä voi olla esim. iso asuntolaina sen jäljiltä (lunastanut puolisonsa osuuden asunnosta). Myös elatusmaksuihin voi mennä paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hel.. ihmettä miehen tulot teille kuuluvat? Pitäkää huoli *omasta* taloudestanne, älkääkä aina lokkiko miesten lompakoilla!
Mies maksakoon omat ja lastensa menot ja olkoon lokkeilematta. Että kun edes ITSENSÄ elättäisi, sitä teiltä miehiltä pyydetään, mutta kun ette voi ettekä pysty!
Ole sinä metsä, ja vastaa niin kuin mies on sinulle "huutanut". Älä tarjoa mitään ylimääräistä enää. Lopeta pikkuhiljaa, silleen että harvemmin ja harvemmin, kunnes ei koskaan. Jos mies tekee päivällisen, vie vain yksi jälkiruoka, äläkä vie joka kerta.
Tai jos et halua alkaa "pelaamaan" suhteessa, niin unohda koko suhde tai hyväksy se, että sinulla ja miehellä on erilaisia tapoja ja luonteenpiirteitä, ja sinä vaan olet muita huomioivampi ja anteliaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko aloitusta. Mieshän tässä on nimenomaan lokkeillut kolme kertaa vähemmän tienaavan naisen rahoja. Syö naisen ostamat ruuat mutta ei tarjoa vastavuoroisesti naiselle. Kyse siitä että jos miessivulauseeasa antaa ymmärtää että on tiukkaa niin aika epäreilulta tuntuu jos tienaa kolme kertaa enemmän ja silti kerjää aplta.
Täh? Missä kerrotaan että mies on kerjännyt? Ja eikö nimenomaan mies tehnyt ja tarjonnut aloittajalle ruoat?
Vierailija kirjoitti:
Onko mies eronnut? Hänellä voi olla esim. iso asuntolaina sen jäljiltä (lunastanut puolisonsa osuuden asunnosta). Myös elatusmaksuihin voi mennä paljon rahaa.
Siltikään ei voi valjastaa yksityishenkilöä maksamaan elämäänsä.
Jos on säästeliäs, eikä kulje viimeisen muodin mukaan, ei käy jatkuvasti kahviloissa ja ulkona syömässä, ynnä muuta vastaavaa, niin luullaan, että ihminen on köyhä tai vähävarainen, vaikka töissä käykin.
"Ei ole koiraa karvoihin katsomista". Eli koskaa ei voi tietää toisesta millainen hän on oikeasti, sen ulkoisen kuoren alla.
Vain tosi kaheli kehuskelee rahoillaan ja näyttää pröystäilyillä että rahaa on.
Fiksut eivät itsestään ja rahoistaan huutele, vaan käyttävät niitä silloin kun tarpeen on. Muut rahat pistetään kasvamaan, sijoituksissa.
Semmoinen välikommentti, jos tää yhtään auttaa, niin ite oon kans pienipalkkainen ja mies tienaa bruttona noin kolme kertaa sen mitä mä. Mut käteen jää isomman veroprosentin takia vain tuplaten mun nettopalkan verran. Että käytännössä voi olla, että mies tienaa käteen vain noin kaksi kertaa sen mitä sä?
Onko hänellä isompi asuntolaina kuin sulla? Tai lapsia, joista elatusmaksua? Voi olla myös olla ollut joskus jotain vaikeuksia, joista on vielä isoja velkoja? Voi olla oikeastikin, että hänellä on tiukkaa.
Mut on kyllä niitäkin tarinoita ollut, että jos toinen tienaa merkittävästi enemmän, niin voi olla huonoja kokemuksia aiemmista suhteista tai pelko, että toinen olisi vain rahan takia hänen kanssaan, jos saisi heti tietää, että tienaa hyvin? Voi kuulostaa ilkeältä, mut toisaalta voi olla ihan ymmärrettävää. Mut ota rohkeasti ja nätisti puheeksi, jos tuntuu, että sinä maksat isomman osan?
Vierailija kirjoitti:
Hyi, mikä hyväksikäyttävä lokkimies. Nämä ovat tasa-arvosta mielissään, kun ei tarvitse maksaa treffejä ym. niin voi nekin rahat sijoittaa.
Yrittäkää nyt päättää, että haluatteko sitä tasa-arvoa vai ette? :)
Jos mies jopa pimitti sinun tuomasi jälkkärin "parempaa" hetkeä varten (eli siis loppasuu kitupiikki syö sen ilmaiseksi saamansa ruoan yksin myöhemmin) niin ehkä on aika että sinullakin alkaa olla "tiukkaa" etkä voi enää tarjota miehelle mitään, ei tuliaisia eikä edes kahvipakettia. Jos siis kuvittelet ettet parempaa saa ja haluat edelleen deittailla tuollaista hyväksikäyttäjää. Tarjoamisen ja tuliaisten olisi jollain tavalla oltava molemminpuolisia, ja jos huomaa koko ajan tarjoavansa toiselle, voi olla hyvä idea lopettaa paapominen ja katsoa mitä sitten tapahtuu. En usko satuja hirmuisista elatusmaksuista ja lainoista. Joita pikkupalkkainen naisihminen sitten paikkailee jotta ressukka lutunen miesparka pärjäisi.
Epäilen vahvasti että kun ilmaiset tarjoilut kuivuvat, lopahtaa myös miehen mielenkiinto deittailuun, ja etsii uuden hövelin naisystävän jolle voi taas vihjailla että voivoi kun on niin tiukkaa ja rahat vähissä.....
Vierailija kirjoitti:
Miehen rahat ei ole sun rahoja.
Joo eipä niin, mutta tässä tapauksessa naisen rahat onkin olleet miehen rahoja. Hyvin on maistuneet ilmaiset naisen lompakon sisällöllä ostetut syötävät äijälle....
Hassua että joku miehenpuoli lukee tämänkin tarinan niin päin että nainen on miehen lompsalla vaikka kyseessä on ihan päinvastainen hyväksikäyttösuhde.
Miten hänen tulonsa tai rahankäyttönsä sinun elämääsi vaikuttaa? Sinä teit ja veit jälkkärit, olisit voinut sanoa että haluat että syötte molempia nyt. Sinä käytät omat rahasi miten haluat ja hän omansa miten haluaa.
Ja kenelle vielä tulee veroilmoitus paperisena?
Vierailija kirjoitti:
Miten hänen tulonsa tai rahankäyttönsä sinun elämääsi vaikuttaa? Sinä teit ja veit jälkkärit, olisit voinut sanoa että haluat että syötte molempia nyt. Sinä käytät omat rahasi miten haluat ja hän omansa miten haluaa.
Ja kenelle vielä tulee veroilmoitus paperisena?
OIkein hyvä neuvo. Joten ap, lopeta miehelle kokkaaminen ja tuliaisten vieminen. Hänen mainostamansa vähävaraisuus ei ole sinun ongelmasi. Et itsekään kylve rahoissa. Molemmat syövät ennen deittejä omia ruokiaan ja yhdessä vietetyllä ajalla tehdään sitten jotain muuta kuin syödään/juodaan.
Ja ilmeisesti ainakin tuo mies saa vielä paperisen veroilmoituksen koska ap sanoi sen nähneensä. Joten siinä kommentoijalle vastaus.
Se että on isot tulot, ei tarkoita että olisi paljon rahaa. Mies on saattanut elää aiemmin yli varojensa, voi olla paljon velkoja, voi olla jopa ulosotossa. Tai mikä jopa todennäköisintä, peliongelma. Peliongelma on tavattoman yleistä ihan kaikissa tuloluokissa, siihen saattaa mennä joka ikinen penni. T. Pankkitoimihenkilö
Tietenkin.
Aina pitää esittää köyhempää kuin onkaan. Muutoin useimmat ihmiset kadehtisivat.
Ja vaikka ansaitseekin paljon, niin ei ne suuret tulot mitään merkitse, ellei osaa rahojaan oikein käyttää.
Sanonta: Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Pitää edelleen paikkansa.
Vain käyttämällä rahaa viisaasti saa rahaa säästöön niiden pahojen päivien ja huonejen aikojen varalle.
Jo tuokin, että mies sanoo noin, että säästetään srvaa kertaa varten, osoittaa sen että on säästeliäs ja rahan arvon ymmärtävä kaveri.
Ja miksi ette puolita niitä ruokamenojanne, miksi et sano suoraan, että nyt on miehen vuoro ostaa ruokaa?292