Jos löydän maasta satasen ja vien sen poliisille niin mitä sille käy?
Voinko tehdä jälkeenpäin tietopyynnön minne satanen on päätynyt, mikäli sitä ei anneta minulle löytäjänä oikean omistajan ollessa kateissa? Tämä on siis kuvitteellinen tilanne, koska en ole löytänyt satasta.
Kommentit (20)
Googletin tiedon hetkessä. En kyllä kerro sulle, vaan joudut ihan selvittämään tämän asian itse.
Löytötavaroihin liittyvät asiakirjat ovat julkisia.
Saat sen itsellesi, jos omistajaa ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Googletin tiedon hetkessä. En kyllä kerro sulle, vaan joudut ihan selvittämään tämän asian itse.
Mullakin on tieto, että poliisille toimitettua löydettyä omaisuutta katoaa mystisesti poliisin huostassa. Kysymys koskee siis tietopyyntöä ja että voiko sen yksilöidä setelin sarjanumeroon, jonka pyydän tositteelle löydöstäni.
Löysin maasta urheilukellon, yritin itse ensin löytää omistajatietoja mutta mitään ei löytynyt. Garmin ei myöskään luovuta tietoja. Kysyin sitten poliisin löytötavarapuolelta, että mitä kellolle tulisi tehdä. Sössäsi jotain että laki sanoo että pitää nönnönnöö ja toimittaa poliisille.
Noh, lähipoliisilaitos on suljettuna, ja seuraavaksi lähin on 40km päässä. Arvatkaapa lähdinkö kelloa viemään poliiseille, nyt se on omassa ranteessa.
Olen vienyt poliisilaitokselle 5 kertaa puhelimia, koruja jne. tiedolla, että löytäjä saa pitää jos omistajaa ei löydy. Omistajaa ei ole löytynyt, mutta yhtään en niistä saanut (oli kuulemma myyty jo, vaikka tiedutelin annettuna päivämääränä). En vie enää yhtään mitään, vaan pidän kaikki suoraan itse. En viitsi vaivautua tyhjän takia.
Pollari panee sen taskuunsa ja lähtee kaljalle.
Siellä kaljotellessaan sitten muistaa sua - ”idiootti kävi tuomassa mulle kaljarahat”.
Vierailija kirjoitti:
Olen vienyt poliisilaitokselle 5 kertaa puhelimia, koruja jne. tiedolla, että löytäjä saa pitää jos omistajaa ei löydy. Omistajaa ei ole löytynyt, mutta yhtään en niistä saanut (oli kuulemma myyty jo, vaikka tiedutelin annettuna päivämääränä). En vie enää yhtään mitään, vaan pidän kaikki suoraan itse. En viitsi vaivautua tyhjän takia.
Miten se on mahdollista, että myydään pois ennen kuin pääset tiedustelemaan? Missä niitä edes myydään tätä nykyä?
Persujen käsitys moraalista käy ilmi tällä palstalla. Valitettavasti moni poliisikin on persu, ja tällä hetkellä ainakin kaksi rikostutkinnassa viharikoksista, aserikoksista, talousrikoksista jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on mahdollista, että myydään pois ennen kuin pääset tiedustelemaan? Missä niitä edes myydään tätä nykyä?
Poliisi pitää julkisia huutokauppoja ja ap valehtelee. Huutokaupoista tiedotetaan poliisipiirien verkkosivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos myydään, niin eikös rahat kuulu löytäjälle. Ihme selitys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi pitää julkisia huutokauppoja ja ap valehtelee. Huutokaupoista tiedotetaan poliisipiirien verkkosivuilla.
Palturia epäilin minäkin. Tampereella oli takavuosina löytötavaroiden myymälä, mutta toiminta kai kiellettiin myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Pollari panee sen taskuunsa ja lähtee kaljalle.
Siellä kaljotellessaan sitten muistaa sua - ”idiootti kävi tuomassa mulle kaljarahat”.
Noitahan juuri pitäisikin narauttaa sillä, että setelit yksilöitäisiin sarjanumeron mukaan ja jokaisesta säilössä käyneestä jäisi lokitieto. Kuka sitten olisi idiootti, kun voitaisiin osoittaa setelin kadonneen poliisi N.N. käynnin jälkeen, joka sai tapauksesta potkut ja joutuisi vahinhonkorvausvelvolliseksi löytäjälle?
Jos löydän rahaa maasta julkiselta paikalta, pidän kyllä itselläni. Ei kukaan voi todistaa keneltä se on pudonnut. Mitä poliisikaan voi tehdä, jos heille viedään irtonainen seteli. Vai säilyttääkö ne niitä loputtomiin muka, enpä usko. Eiköhän mene virkistyskassaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos löydän rahaa maasta julkiselta paikalta, pidän kyllä itselläni. Ei kukaan voi todistaa keneltä se on pudonnut. Mitä poliisikaan voi tehdä, jos heille viedään irtonainen seteli. Vai säilyttääkö ne niitä loputtomiin muka, enpä usko. Eiköhän mene virkistyskassaan.
Tämä hypoteettinen kysymys, johon ei liity se voiko kukaan todistaa sinua vastaan, jos pidät setelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle annettiin koruja viedessä päivämäärä, jolloin minun tulee soittaa.
Poliisi laittaa rahan taskuunsa ja sakottaa sinua varastetun rahan hallussapidosta.
Ei kannata poliisille viedä, se päätyy niiden huvitoimikunnan kassaan.
Poliisit ostaa sillä munkkeja.