Deittimies leimasi Myers-Briggs -testin juubaksi, kannattaako ottaa miestä vakavasti?
Mies kysyi, millainen olen luonteeltani. Ehdotin, että jos hän tekisi testin niin saisimme hauskemmat keskustelut kuin pelkästään siitä, että molemmat luetteloivat adjektiiveja luonteestaan. Mies kuitenkin tyrmäsi testin.
Kommentit (27)
Jokainen tietää, että vain horoskooppi ja tähtikartta kertoo totuuden luonteesta. Muut testit on huuhaata. Mies jatkoon vain, jos on skorpionimies.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tietää, että vain horoskooppi ja tähtikartta kertoo totuuden luonteesta. Muut testit on huuhaata. Mies jatkoon vain, jos on skorpionimies.
Tää on oikeasti hyvä kulma aiheeseen! Etenkin kun olen itse skorpionimies.
Mutta tosiaan, toi testi on samalla viivalla astrologian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ihan hauska idea, voisin tehdä, jos deitti ehdottaisi. Kertoo ehkä jotain siitä, millaista tyyppiä on deittailemassa, mutta vielä enemmän, millainen käsitys sillä on itsestään.
Minä olen sitä mieltä että testi kertoo siitä että mitä testaaja arvostaa.
Kyselytutkimukset ja itsearvioinnit ovat erittäin epäluotettavia ja arvostusten värittämiä.Mitä se testaaja sitten siis arvostaa?
Se selviää vastauksista. Itse arvostan rationaalisuutta, luovuutta, vapautta ja ekstroverttiyttä joten ei ihme että saan aina tulokseksi entp.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta miehen mielipide ei ole tärkeä vaan se että millä sävyllä hän puhui. Oliko dissaavaa vai mukavaa jutustelua. Minä kyllä kauhistuisin jos deittimies ehdottaisi tuollaista testiä. Se olisi siinä.
Miksi kauhistuisit? Minusta tuo on vain keskustelunaihe lisää.
ap
Minulle se olisi vaaran merkki siitä että joku mahdollisesti erittäin puutteellisella ymmärryksellä varustettu osoittaa halua lokeroida minua.
T. ENTP
Joo, aika helposti vastauksiin saattaa luikahta se, mitä haluaisi olla, eikä se, mitä oikeasti on. Sitä paitsi kaikki on niin tulkinnanvaraista, että mistä sitä tietää, miten pitäisi vastata.
Kyllä sen tulos minulla korreloi big five -testiin, ja dark triad -testiinkin, mutta minä olenkin vanha ja introspektioon taipuvainen, joten minulla on ollut aikaa tutustua itseeni ja myös heikkouksiini (en ole narsisti tai psykopaatti, mutta se machiavellismi-osuus näyttää pahalta). Toisaalta kyllä se ihminen, joka kuvittelemme olevamme asuu vain meidän päämme sisällä.
Voi mielestäni sanoa että on mbti sen verran horoskoopin "yläpuolella" että siinä vaivaudutaan sentään kysymään mielipiteitä itsestämme ja toiminnastamme eikä lakonisesti todeta tähtien niistä kertovan. Joskin voin kuvitella että siihen tosissaan vastataan sen perusteella mitä ihminen toivoisi olevansa.
Toisten ihmisten arvioiden pohjalta tehdyt kuvaukset ihmisestä eivät nekään nyt välttämättä ole hirveän luotettavia aina, koska ihmiset eivät välttämättä ole kovin havaintokykyisiä/pohtivia ja emme me aina anna ristiriidatonta ja ehdottoman autenttista kuvaa itsestämme (se ei liene edes mahdollista).
Jos olisin seurusteleva tyyppiä, ja kumppaniedokas olisi kiinnostunut vaikka ennustajalla käymisestä tai äänimaljahoidosta niin voisinhan minä sellaista käydä kerran kokeilemassa, mutta todennäköisesti hän ei olisi kuitenkaan eirityisen sopiva minulle.
No millä ne rekrykonsultit rahastaisi, jos homman voisi hoitaa luettelemalla adjektiiveja?