Mikä ruoka olisi sopiva tarjottavaksi lapsiperhevieraille?
ei erityistä mutte ihan nakit ja muussikaan..
Kiitos ehdotuksista!
Kommentit (13)
Kauniin väristä, pehmeän makuista ja terveellistä!
Meillä tarjotaan usein lapsivieraille ja yllättäen on päässyt uudeksi ruoaksi aika monen lapsiperheen kiertoon :)
punaviiniä, vettä, maitoa ja mehua juomaksi ja patonkia leipänä?
-ap
" paketista" , jolloin ei tarvitse keitellä eri sooseja. Jauhelihaa/tonnikalaa ja paljon paljon kasviksia (porkkanaa, paprikaa, kesäkurpitsaa, munakoisoa...) pannuun ja päälle paketin kasitikejauhe ja maitoa ja vettä. Sitten vaan ladotaan kaikki uunivuokaa, juustoraastetta päälle ja kohta on valmista.
Teen aika perusreseptillä kun on pieniä lapsia mukana.
-ap
tekisin ihan vihreän vihannesalaatin kun lasagnessakin on jo juustoa ja jälkiruokakin on aika stydi.
Itse tarjoan huomenna ruokaisan salaatin (vihannessalaattu ja lisäkkeitä eri kulhoissa -- fetaa, savukalaa, kylmää pestopastaa, kananmunaa, pieniä lihapullia), tuoreita sämpylöitä ja brietä ja jälkkäriksi uuniomenoita ja jäätelöä. Juomaksi saa mitä tahtoo -- kaapissa valkkaria, pommacia, vadelmavichyä, olutta ja omenatäysmehua maidon lisäksi...
Jos joku meillä halkeaa niin oma moka ; )
Kiitos kuitenkin vinkeistä mietin salaatin keventämistä.
-ap
Ja nimen omaan itse tehdyillä kastikkeilla, huomaa, että vieraita varten on jaksettu nähdä vähän vaivaakin! Mun mielipide muuten on se, että ei niiden kastikkeiden teko edes ole niin työlästä!
riittää tietysti pelkkä vihannesalaattikin. Jälkkäriä ei tarvi syödä heti sapuskan perään vaan vähän myöhemmin kahvin kanssa.
Vinkkinä lasagnen tekoon, että jos käyttää italialaisia tuorelasagnelevyjä niin tulos on aivan mahtava. Ja omenapiirakka ehdottomasti jälkiruoaksi! hme nuivailuja keventämisestä - ei kaikkea tarvitse ottaa niin paljon että poksahtaa.
Kiitos vinkistä levyjen suhteen! Täytyy kokeilla! Varmaan pitää mennä lähikauppaa kauemmaksi.. : ) Ruanlaitto on tosi kiva harrastus!
Mukavaa viikkoa kaikille!
-ap
mutta yhä raskaalta :)
Ruuanlaitto on ihana harrastus ja itse tehty lasagne ihanaa! Ruokalistan suunnittelemistakin voi silti opiskella -- ei montaa juustoruokaa tai kalaruokaa yhtä aikaa, jos jälkiruoka on raskas niin pääruoka kevyt -- näin ammattikokitkin ajattelevat. Ja joka aterialta pitäisin löytyä eri laatuisia makuja -- hapanta, karvasta, makeaa, suolaista.
T: kymppi, keittiömestarin vaimo ja pikku hiljaa aika innokas kokki minäkin
Hyvinmaustetut sellaiset, ei siis mitään eineslihapullien makuisia. Lapsille vähän miedomman makuisia ja aikuisille enemmän ytyä.