Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lakkasit nauramasta? Aloin miettiä, ja nuorena nauroin aika usein ääneen

Vierailija
09.04.2021 |

Nyt nelikymppisenä nauran kyllä todella harvoin ääneen. Kuuluuko ääneen nauraminen siis nuoruuteen? Miten teillä, lakkasitteko jossain vaiheessa nauramasta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas tuntuu, että nauran nelikymppisenä useammin ääneen kuin nuorena.

Vierailija
2/17 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on liittynyt enemmän elämäntilanteeseen, parikymppisenä kun elämä oli helppoa ja toivoa täynnä nauroin usein vedet silmissä. Sitten tuli vaikeammat ajat ja huomasin, etten nauranut ollenkaan niin usein, ja nyt lähes nelikymppisenä, kun elämässä on taas paljon positiivisia asioita, nauran kuin nuorempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 50v. En ole lopettanut. Miksi lopettaisin?

Vierailija
4/17 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nauran päivittäin ääneen vaikka yli viisikymppinen olen, koska kotona on huumorintajuinen mies. Muutama vuosi sitten oli yli vuoden mittainen pätkä, jossa nauru oli vähissä ja lähinnä itkin. Silloin sattui paljon ikäviä asioita elämässä.

Vierailija
5/17 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Sai ajattelemaan. Toden totta, on tosi harvinaista, että nyt viisikymppisenä nauran kunnolla sydämen pohjasta, kuten nuorena tein. Kai se tässä viimeisten 20 vuoden aikana on pikkuhiljaa hiipunut masennuksen ja ahdistuksen myötä ja lopunkin naurun on vienyt korona.

Vierailija
6/17 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman, lapsena ja nuorena nauroin lähes päivittäin vedet silmissä. Nyt on mennyt varmaan 25v niin, että naurut on aika vähissä. Hyvin, hyvin harvoin joku yksittäinen asia saa minut nauramaan kunnolla. 

Vierailija
7/17 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämämän realiteetit verottaa nauramista, mutta joskus harvemmin kuin ennen, nauran niin että melkein tikahdun. Sellaista nauruterapiaa on sitten!

Vierailija
8/17 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään joka ei nauraisi. Kuusikymppinen isänikin hekottelee tv:tä katsoessaan. Nelikymppinen mieheni nauraa usein kyllä sekä minun että omille jutuilleen, eikä mitenkään vähän hymähdä vaan nimenomaan nauraa. Itse nauroin viimeksi eilen niin että kyyneleet valuivat silmistä.

Vierailija
9/17 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut yksi vuosi elämässä kun en nauranut ollenkaan, en edes hymyillyt.

Ikä oli 17-18 v ja olin vaikeasti masentunut.

Olin ihan vain kävelevä zombi.

En ollut tuota tajunnut kuin vasta sitten kun ensimmäisen kerran nauroin ääneen vuoden jälkeen. Olin suljetulla osastolla ja jaoin huoneen kahden kolmekymppisen naisen kanssa. Heillä oli tosi hauskoja juttua.

Nykyään (olen kohta 30) koitan usein löytää asioita jotka saa nauramaan.

Tai vaikka sitten väkisin hymyilen.

Koen, että nauraminen on tärkeää mielenterveydelle.

Vierailija
10/17 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burn out ja myrkyllinen työympäristö vei ilon elämästä enkä nauranut varmaan puoleen vuoteen.

Vierailija
11/17 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lakkaan nauramasta vasta haudassa. En nyt tarkoita, että koko aikaa nauran, mutta usein kyllä. 

Vierailija
12/17 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran kyllä joka päivä :) n41

Vierailija
13/17 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänään nauroin ääneen lapsenlapsen hassuille tempuille, joita esitteli videopuhelussa. Ei tulisi mieleenikään lopettaa nauramista, vaikka elämässä olen kaikenlaista suruakin kokenut. Olen 65-vuotias. 

Vierailija
14/17 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nauranut varmaan yli 10 vuoteen. En muista milloin olen nauranut viimeks.

Vierailija
15/17 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nauru loppuu, se on se hetki kun tiedän jonkin kuolleen sisälläni, toivottavasti kirjaimellisesti tässä tapauksessa.

Vierailija
16/17 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina nauranut paljon ja mitä vanhemmaksi tulen, sitä enempi naurattaa. Ikänäkö aiheuttaa hauskoja lukihäiriöitä päivittäin ja mikäs sen mukavampaa on kun itselleen nauraminen. T:Mummo

Vierailija
17/17 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aika sitten huomasin itse myös, että en oikeastaan ikinä enää naura. Saatan naurahtaa ja hymyillä, mutta mikään ei ole tarpeeksi hauskaa että oikeasti nauraisi. Ikävä on sitä, että on vatsalihakset nauramisesta kipeänä. Tätä nauramattomuutta on jatkunut ainakin 5 vuotta. Ja joo, olen masentunut ollut teini-iästä asti. N24

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä