Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsenvahdin palkka?

lapsenvahti
09.04.2021 |

Olen menossa kesällä hoitamaan kahta lasta (6v ja 1v) äidin töiden ajaksi. Vielä en tiedä kuinka paljon töitä on sillä lapsia hoitaa välillä myös esim. isovanhemmat.

Ongelmana onkin nyt kuinka paljon kehtaan pyytää palkkaa. Aiemmin olen saanut aina tunnilta 8-10e. kuitenkin tuntuisi pahalta pyytää näin paljon sillä jos äidin palkka olisi esim. 12e, ei hänelle paljoa voittoa tulisi... toisaalta matka on 20km enkä haluaisi kesää tuhlata jollakin minimaalisella palkalla minkä vuoksi 8e olisi ihan minimi. kehtaanko pyytää?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi on ihan hyvä. Jos haluaa tehdä lapsia pitää myös olla valmis maksamaan niiden hoidosta tarvittaessa. Ei ole sun tehtävä matkustaa pitkää matkaa ja ottaa vastuuta lapsista saamatta kohtuullista korvausta.

Vierailija
2/3 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin saman, mitä MLL:n hoitajille maksetaan. Netistä löytää summat. Jos ei olisi minkäänlaista kokemusta tai koulutusta, niin summan tulisi olla hieman pienempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 euroa on ihan reilu pyyntö. Ei kannata hyväksyä sen huonompaa tarjousta. Varsinkin kun matka on pitkä (20 km) ja siihen kuluu aikaa. Jos matka olisi lyhyt (200 metriä) niin palkkavaatimusta voisi pudottaa 2 euroa.

Lasten hoitaminen on melko vaativa työ. Olet vastuussa lasten ruokinnasta, hyvinvoinnista ja turvallisuudesta. Tässä on siis kyse siitä, kuinka paljon äiti arvostaa omien lastensa hoitoa.

10 euroa on normaali lähtötaso (aloituspalkka) monessa paskaduunissa, johon ei vaadita mitään koulutusta. Riittää jos työnhakija on suorittanut peruskoulun oppimäärän. Lapsenvahti on yleensä juuri tällainen työ.

Jos sinusta tuntuu, että 10 euron palkkatoive on liian korkea tässä tapauksessa (pienituloinen äiti ei saa tarpeeksi vastinetta rahalle) niin pyydä 10 euroa ja lupaudu tekemään "jotain ekstraa". Siis kevyttä siivousta, joka onnistuu helposti samalla kun lapset ovat omissa oloissaan (yksivuotias nukkuu, kuusivuotias puuhailee jotain omassa huoneessaan).

Olen itse "siivousnatsi" eli minulla tarkka silmä yksityiskohdille. Jos joku antaa minulle luvan "tehdä jotain ekstraa" niin kysyn heti, mitä kaikkea saa tehdä. Pyykinpesu, tiskaus, roskien vienti, lastenhuoneen siistiminen.

Äidit ovat hyvin erilaisia. Jotkut haluavat, että lastenvahti ei siivoa ollenkaan. Toiset tykkäävät siitä, että lapsenvahti osaa siivota keittiön, imuroida eteisen lattialta hiekat pois ja järjestää eteisen naulakon (takit, kengät, yms):

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan