Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu ihan mahdottomalta saada hankittua kissanpentu tällä hetkellä!!

Vierailija
08.04.2021 |

Mistä saisi pennun hankittua? Tori.fi ja nettimarkkinat on mulla käytössä ja niissä pyydetään tavallisesta maatiaiskissasta jopa 950e, koska kysyntää on (koronan vuoksi?) just nyt niin paljon. Ihan älytöntä. Ja "kohtuullisen hintaiset" (=tällä hetkellä n. 350?e) menee aivan heti.
Meillä olisi ihana loppuelämän koti tarjolla ja pitkään olemme harkinneet lemmikkiä, mutta sopivaa kissaa ei kai sitten meille ole just nyt, kun näillä tehdään ihan raakaa bisnestä. Huonoon saumaan osuu meidän perheen lemmikkihankinnat. Minusta yli 500e maatiaisesta on liikaa.

Mistä muualta voisi etsiä ihan tavallista maatiaispentua, kuin noista edellä mainituista? Rescue/löytökissat ei valitettavasti tule kyseeseen. Onko joku muu epätoivoinen täällä samassa tilanteessa?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppu elämänkoti ja ei ole varaa maksaa 500€. Ei taida olla varaa rokotuksiin ja leikkaukseen.

Vierailija
2/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi löytökissat eivät käy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei eläinkodin kissat kelpaa?

Vierailija
4/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi löytökissojen pennut ei käy?

Vierailija
5/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppu elämänkoti ja ei ole varaa maksaa 500€. Ei taida olla varaa rokotuksiin ja leikkaukseen.

"Ei ole varaa"? Mistä näin päättelet? En missään maininnut sellaista. 

Ap

Vierailija
6/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ihan älyttömissä hinnoissa, mutta niin vaan ihmiset niitä ostaa. Joku kamala pelko eläinsuojeluyhdistyksen kissoja kohtaan, niin sitten se on maksettava tonni.

Vierailija
7/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista rahastuspentua ei todellakaan kannata ottaakaan. Ei yhtään tiedä miten vastuullisesti emoa hoidetaan, onko pentuja vähän väliä.

Vierailija
8/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytökissat ei käy, koska en halua ottaa sitä riskiä, että joudun luopumaan - löytökissat ovat usein kokeneet kovia elämässään, ja niiden kohdalla on suurempi mahdollisuus esim. käytöshäiriöille. Haluan tietää kissan taustat, ja se ei löytökissan kohdalla ole mahdollista. Lisäksi, haluan hankkia pennun, en aikuista kissaa. Pentuja en ole löytökissoissa nähnyt ollenkaan, ainakaan niillä löytökissasivuilla joita olen selannut. Muun muassa noiden syiden vuoksi. 

Ap

Vierailija
9/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytökissojen kohdalla on Suomessa se outo sääntö ettei saisi antaa ulkoilla. Moni kuitenkin esim. mökillään turvallisessa ympäristössä haluaisi antaa leikatun kissan ulkoilla. Ei sitten voi ottaa löytöeläintalosta kun pitää allekirjoittaa säännöt.

Surkuhupaisaa että Britanniassa on toisinpäin. Löytöeläintalosta ei saa kissaa jos aikoo pitää sitä vain sisällä.

Vierailija
10/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienissä kaupungeissa/maalla löytyy annetaan ilmoituksia kauppojen ilmoitustauluilta. Toki paljon vähemmän kuin vaikka vielä 10v sitten. 😊

Vierailija
11/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista rahastuspentua ei todellakaan kannata ottaakaan. Ei yhtään tiedä miten vastuullisesti emoa hoidetaan, onko pentuja vähän väliä.

Sitä minäkin olen ajatellut. Lisäksi, esim. kissaliiton sivuilla sanotaan ettei kissoilla tulisi tehdä bisnestä, epäilyttää juuri nuo vajaan tonnin maatiaiskissat, yhdessäkin ilmoituksessa oli pennut myynnissä, mutta maininta lisäksi "lisää pentuja tulossa pian". Ei kuulosta minusta yhtään hyvältä. Toivottavasti kyse oli eri kissaemosta jolla pennut tulossa tjsp..

Vierailija
12/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytökissat ei käy, koska en halua ottaa sitä riskiä, että joudun luopumaan - löytökissat ovat usein kokeneet kovia elämässään, ja niiden kohdalla on suurempi mahdollisuus esim. käytöshäiriöille. Haluan tietää kissan taustat, ja se ei löytökissan kohdalla ole mahdollista. Lisäksi, haluan hankkia pennun, en aikuista kissaa. Pentuja en ole löytökissoissa nähnyt ollenkaan, ainakaan niillä löytökissasivuilla joita olen selannut. Muun muassa noiden syiden vuoksi. 

Ap

Kyllä nyt kevään edetessä on löytökissojen pentujakin. Toki ne varataan aina ensin.

Vierailija
13/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin olen ajatellut. Lisäksi, esim. kissaliiton sivuilla sanotaan ettei kissoilla tulisi tehdä bisnestä, epäilyttää juuri nuo vajaan tonnin maatiaiskissat, yhdessäkin ilmoituksessa oli pennut myynnissä, mutta maininta lisäksi "lisää pentuja tulossa pian". Ei kuulosta minusta yhtään hyvältä. Toivottavasti kyse oli eri kissaemosta jolla pennut tulossa tjsp..

Ap

Vierailija
14/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niihin on varmasti jonoa. Kannattaa ottaa yhteyttä paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen, niin olet mukana, kun seuraaville pennuille valitaan koteja.

Vierailija
15/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaa no minä sain viime vuoden lopulla pennun. Ja niitä jäikin vielä sinne.

Vierailija
16/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä nyt kevään edetessä on löytökissojen pentujakin. Toki ne varataan aina ensin.

Missä niitä sitten olisi? Onko vinkata sivua, yhdistystä? En ole nähnyt yhtäkään löytöpentua. Ap

Vierailija
17/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä loppuelämän kumppania jaksa odottaa vähän pidempäänkin. Kissat lisääntyy Koronan jälkeenkin.

Vierailija
18/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylättyjä kissoja joka puolella. Kissa ei kuulu Suomen luontoon.

Vierailija
19/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla trolli.

Vierailija
20/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös sitä loppuelämän kumppania jaksa odottaa vähän pidempäänkin. Kissat lisääntyy Koronan jälkeenkin.

Kyllä, tätäkin olen miettinyt, ettei nyt taida olla oikea hetki. Harmittaa vaan.  Ap